onsdag 30. oktober 2013

Tar naturmatriale til nye høyder....

Ja nå høres det vel ut som jeg er ganske" full av meg selv"...men litt stolt av meg selv er jeg i dag:) I dag har jeg nemlig gjort noe jeg aldri har gjort før og kanskje aldri trodd at jeg skulle gjøre heller....Jeg har laget disse never stjernene helt selv, med spikkekniv og stor saks ! Muligheten for å gjennomføre dette kan jeg nok engang takke en av de fantastiske følgere mine. For ikke så lenge siden fikk jeg spørsmålet av ei herlig dame, om jeg ville ha noe never som jeg kunne "leke"meg litt med...selfølgelig ville jeg det,men var jo ganske så usikker på om jeg fikk til noe...MEEEEN..  så vet man ikke om man klarer... før man har prøvd:)
Neveren har ligget en god stund i vann ca tre dager, for å myke den opp og for at den skulle bli lettere å skjære i . Tegnet først opp mønsteret på baksiden , også klippet jeg med en stor og ganske skarp saks etterpå. Stjernene må ligge en stund i press, ellers krøller de seg lett.
 Det ble både stjerner og hjerter denne gangen, og mye blir spart til videre pusslerier når desember setter inn. Dette var gøy å leke seg med og er akkurat så rustikk som jeg liker det...Ikke spesielt vanskelig heller..men utfordringen her er tålmodighet..Noe jeg kan ha litt problemer med,hi,hi..men denne gangen gikk det ganske greit :)
 Fant en gren ferdig "mosert" i dag,klart den må brukes til noe kreativt.
En fantastisk høstdag har vi hatt i dag,og Nure og jeg fikk oss en herlig tur i skogen. Mosesankingen er virkelig igang ...:) Nå går nesten all ledig tid til maling av malerier og snart er det vel tid for å gi dere noen "smakebiter" på årets julekolleksjon :)

          "Klapp på skuldra" KLEM FRA VIBEKE

11 kommentarer:

  1. Kjempefine stjerner- fekk lyst til å prøve sjølv :-)
    Sitt og følger med på kveldshimmelen- det er meldt Nordlys i kveld- eit lite stykke magi...
    Mvh Monica

    SvarSlett
  2. Men vad underbara!!! Du inspirerar verkligen med allt fint du gör!
    Älskar också att pynta med naturmaterial, så detta måste jag prova!
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Jenny

    SvarSlett
  3. Så fine de ble :) Ingen ting er så fint som hjemmelaget, og fikk lyst til å prøve dette selv jeg også :-)
    Nyt kvelden!
    klem, Vibeke

    SvarSlett
  4. You are my star altså!!!!
    Så fine de ble!
    Flinka ❤️❤️❤️
    Ha en stjernefin aften kjære venn ❤️

    SvarSlett
  5. I love this natural Rustic Chic.

    Greetings, Sandra

    SvarSlett
  6. More great ideas from Norway, thank you Vibeke!

    SvarSlett
  7. Hej!! Wow vilken underbar blogg du ha!!! Underbar inspiration!!! Kram från Maja

    SvarSlett
  8. Wow... Nydelige bilder og for noen herlige stjerner:)
    Liker så godt at du bruker naturen:)
    Ønsker deg fortsatt herlig kveld
    Klem Merete

    SvarSlett
  9. Oh!! Beatiful decorations!!
    I love it.
    Jarka

    SvarSlett
  10. This is so nice, lovely decoration!!

    Hugs,
    Patricia

    SvarSlett
  11. The stars are so wonderful!!! I love how they turned out!!!

    xx

    T

    SvarSlett