mandag 12. mai 2014

"Kan vi ikke bare ha et VANLIG kjøkkenbord !"

Denne uttalelsen kom fra vår yngste datter da jeg nok engang falt for fristelsen av å anskaffe oss et nytt kjøkkenbord....Ja det har blitt noen bord her hjemme,jeg "lider" vel av en slags "bordmani"...og klarer nesten ikke å kvitte meg med de heller..Noe som kom godt med når vi hadde konfirmasjon her hjemme...trengte ikke å låne noen bord vi nei,hi,hi....MEN nå har jeg jo egen butikk så nå må det bli lettere å sette ting til salgs ut der...eller ? :) Å joda litt lengre nede i innlegget skal dere få se på et vakkert bord ,til salgs i butikken !
Meget svak for bord fra 1920-1930 tiden, akkurat som dette. Siden dette var mørk rød/ brunt måtte det få utallige strøk med  hvitmaling...har faktisk kommet helt ut av tellingen på strøk...Siden vi manglet et bord til å ha ute , har vårt forrige kjøkkenbord blitt hagebord:) Har satt det godt inn med maling som tåler vær og vind. Grunnen til at vi byttet var at bordplata på det gamle hadde slått seg. Det ble faktisk vanskelig å dekke på det og førte til litt irritasjon...så da måtte et bytte til...og vårt nye bord måtte også igjennom litt oppussing før vi kunne ta det i bruk. Med store sprekker i bordplata gikk jeg over med flere lag med acrylmasse, og jammen ble det flott etter denne behandlingen.... og er nå blitt et helt "VANLIG" kjøkkenbord:)


Så noen vakre skatter som kom inn i butikken i helga...og  blandt disse et vakkert gammelt bord.
Med orginalt treværk og i super stand:) Sjeldent jeg kommer over så fine ting på loppis:)


Det gamle gamle hengeskapet er også nytt i butikken...utrolig flott som jeg gjerne kunne tenkt meg selv her hjemme....Men synes jo det er stas å ha så masse fint i butikken også :)
Orginalt gammel speil også med sjarmerende patinering...synes det er vakkert i sin opprinnelige stil :) Med salget fikk jeg gode historier om tingene med på kjøpet...slikt kan vi like :)

Til dette bordet fulgte det med de flotteste spistuestoler....men de roper virkelig etter en solid oppussing...så noen av disse blir vel å se..... etterhvert:)
Fortsatt fine maidager til dere alle der ute ! KLEM VIBEKE

8 kommentarer:

  1. Åh, guriland, Vibeke! Så utrolig fiiint <3 Nydelig det kjøkkenbordet altså, og for ikke å snakke om tingene i butikken…! Skulle gjerne hatt alt, jeg ;-) Tror jeg må ta meg en tur ut til deg i butikken snart igjen :-) Ha en fin dag!
    God klem fra Marte :-)

    SvarSlett
  2. Så morsomt at du har startet butikk :) Ser du har mye sjarmerende der!

    Hihi, morsomt at du har borddilla :) Men greit å skifte ut bordet når du bare kan flytte det andre på utsiden :) Vi gjorde faktisk nettopp det samme - da ble det gamle salongbordet utebord, og vi tok et nytt bord inn i stuen. Herlig når man kan bli fornøyd igjen :)

    Håper du får en fin dag!

    Klem fra Lite hi

    SvarSlett
  3. Så flott bord! Og nydelige ting i butikken din også :)

    SvarSlett
  4. So beautiful. I love white living and you do it well. xxo

    SvarSlett
  5. Å jeg elsker å se bilder fra kjøkkenet og alt det vakre du har rundt deg!!!
    Nydelig med gamle hvite møbler altså;)))
    Ha en fin ettermiddag søta❤❤❤
    Travle mai dager her hos oss;)))

    God klem på deg❤

    SvarSlett