mandag 26. mai 2014

Skattejakt i Sverige!

Så har vi vært på vår første "loppis roadtrip" til nabolandet Sverige. Vi beveget oss denne gang i Strømstad området og var innom ganske så mange forskjellige loppiser. Veldig morro var det selv om jeg hadde håpet vi kunne fått med oss mer....heger`n var  tom når vi kom hjem også...for å si det sånn....Loppis er nok ikke helt hva det var og folk er nok blitt veldig bevisst på å ta seg godt betalt av enkelte ting...MEN noen skatter ble med som denne gamle terrinen som har stått på ønskelisten i flere år :) Virkelig vakker med sliten patina som jeg liker så godt :)

Flere småting som omsider finner veien ut til butikken....
Fant også disse vakre blå/turkise flaskene, slik farge har jeg aldri sett på de før:)
Gamle vakre putetrekk med monogram..slikt blir jeg aldri lei av :)

En riktig fin skatt jeg var fornøyd med var også denne: Et helt sevice i gammelt "Edith". Fater,hele ni middags tallerkner og ni suppetallerkner, vakker terrin, sausenebb og skåler.....ÅH! Det er bare vakkert og kommer for salgs i butikken på fredag :)




Men denne blir min og skal få glede oss i lang tid :)
I vakre omgivelser kjørte vi ,så vakkert på denne tiden !
Det var hos Utangens Antik vi virkelig fant noen fine skatter og dit går turen garantert igjen...
Det hvite lille bordet med kurv på ble med hjem... som også snart kommer for salg...må bare male litt på det:) Litt morsomt var det at bak butikken lå et vakkert hus jeg bare MÅTTE ta bilde av. Jeg tenkte når jeg tok bildet at dette er jo nesten et sånt sted som er i interiørmagasiner og jammen hadde jeg rett....huset har mange ganger vært med i reporatsjer og er meget smakfullt både inne og ute. Det var paret som drev butikken sin datter som bodde her :)
KLEM VIBEKE

14 kommentarer:

  1. Så spennende å se hva du har funnet, og den terrinen var bare superlekker! Klart den må bli hos deg! Men jammen hadde du fått med deg mye annet fint også, tenker det blir rift om de sakene i butikken.
    Ønsker deg en flott uke!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  2. Å så gøy med skattejakt. Du har jo funnet noen riktige godbiter på turen. Terrinen var lekker og serviset kommer garantert til å fly ut av butikken din.
    Ønsker deg en fin dag.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Høres ut som en nydelig tur, og i det fine været da
    Lekker terrin ...
    og mye spennende

    SvarSlett
  4. That tureen is stunning! I just love that color. I haven't seen any transferware with that color here, but have seen it quite a bit online. Just love it.

    SvarSlett
  5. flotte ting du har funnet da :)

    SvarSlett
  6. Sounds like a great trip, beautiful things and photos!

    SvarSlett
  7. Great things you've found:)
    Have a wonderful week:)

    SvarSlett
  8. Nydelig. Du er så kreativ.
    Klem

    SvarSlett
  9. Å så mange flotte skatter du fant!!!
    Loppis er gøy!!!
    Kos deg masse i butikken din i helgen.
    Håper du skal ha utvidede åpningstider i sommer, så jeg kan få tatt en tur til deg!

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  10. Hei på deg!
    Å, så mange fine skatter du fant!!!
    Loppis er gøy!!!!

    Håper du skal ha litt utvidede åpningstider i butikken din i sommer, så jeg kan få tatt meg en tur innom.

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  11. Her var det mange fine funn! Du har virkelig god sans for gamle ting ;) Ha en fin uke videre! -Mirjam

    SvarSlett
  12. Så mange fine loppisfunn! Nå frista det virkelig å reise en tur over grensa :)

    SvarSlett
  13. Så mye fint! Den terrinen var nydelig! Og sammen med fargen på flaskene ble den helt spesiell! Du har virkelig sansen for å finne skatter! :-)

    SvarSlett
  14. Åh så många fina fynd du har gjort! Jag har en likadan terrin och jag bara älskar den! Kul att åka på loppis,men inte så lätt att hitta roliga saker...
    Önskar dig en fortsatt fin vecka!
    Varm kram till dig från mig!
    Titti

    SvarSlett