onsdag 21. mai 2014

"Same procedure as every year..."

De siste årene har svigermor og meg gått sammen om et lite sommer prosjekt, vi har laget  rabarbra og jordbærsyltetøy og saft av denne herlige fruktkombinasjonen. Det står på planen denne sommeren også, og i fjor solgte jeg syltetøyet på malerutstilling min..lite visste jeg den gang  at jeg denne sommeren skulle drive egen butikk... :) Så snart skal disse herlige friske varene selges i butikken...åh! da er det skikkelig sommmer, når dette er på plass:)


Saften får en aldeles nydelig rødfarge og smaker...... himmelsk på en varm sommerdag :)



RØD var fargen som dominerte inne og utendørs i fjor sommer,skikkelig friskt og herlig!




Syntes det var morro å lage min egen stil over disse søte små glassene....blir det samme "look" i år også tro...eller blir det noe helt annet ? Her har jeg laget etiketter av ferdiglagde lapper som jeg har klippet litt mindre og klippet av kanten i hjørnene. Dekoren er også håndklippet, formet som et jordbær.For å dekoren til å "komme ut" er det satt på en liten "pute" under. Alt det du trenger til dette fås på Panduro. Siden jeg elsker å skrive,håndskrivde jeg på alle sammen, da blir alt mere personlig :) Gråpapir er klippet ut til å dekke lokket, som til slutt blir bundet sammen med hamptrå.

Elsker å sitte å pusle med slikt og tankeprosessen er godt igang....:)






                          Gode varme klemmer til dere alle!

                                                                 KLEM VIBEKE

8 kommentarer:

  1. Utrolig flotte bilder du tar. Blir skikkelig imponert og inspirert. Men ikke har jeg rabarbra og ikke har jeg jordbær, men jobber med saken her. Følg med på min hage . Fra ingenting til hage ;-)) Tatt meg 4 år til nå....

    SvarSlett
  2. Beautiful beautiful sweet strawberries

    SvarSlett
  3. NYDELIG! Sikler etter jordbær og røde utemøbler her jeg sitter :-)

    SvarSlett
  4. OLá,
    amei seu blog, aqui tudo lindo e inspirador. Esses potes de geleia estão belíssimo.
    Tenha um ótimo dia.
    Anajá

    SvarSlett
  5. Så nydelig da. Jeg lager også rabarbrasaft,men har ikke prøvd med jordbær. Må prøve det nå da.
    Klem

    SvarSlett
  6. Everything is so beautiful and those strawberry jams will be perfect for cold winter days:)
    Best wishes:)

    SvarSlett
  7. Så vackert!!! Ja nu har jordgubbarna kommit och det är riktigt somrigt :) Ha en fin helg. Kram Anna

    SvarSlett
  8. Hi i love your blog ,, you have a new follower from Chile

    SvarSlett