mandag 11. november 2013

En vakker kombinasjon!

Ja jeg sier det igjen...ingenting er så vakkert for meg som hvitt gammelt porselen,grønn mose,hvite svibler...og med små lerkekongler...ja da er jeg fortapt:)) Så da er litt fortapt i dag da:))...og med min nyinnkjøpte gamle tallerken bak her, ble det et stillben jeg virkelig kan stå inne for:) Joda jeg begynner nok å "flørte" litt med julen her snart nå...tror jeg faktisk er "sen"i år i forhold til i fjor...
Men denne kombinasjonen her er en "vente dekorasjon", som lyser opp en litt grå november dag..blir nok noen av den varianten her på bloggen frem mot desember...:)


 Den gamle tallerken er fra Gammel Kjærlighet og er nydelig grå/ blå.
 og mot et slitent sølvplett fat er det bare lekkert mine øyne.....
Gamle lysholdere har fulgt meg en stund og disse er fra Tyskland. Utrolig søte og når de ikke er i bruk ligger de fremme til å beundre.

De små stjernelysholderene fant jeg hos Skrot Tor.
 Hjo,hoj...her er det risiko fotografering ute å går...er jo allergisk mot disse skjønnheter vettu...
Jeg gir det et forsøk i år også, så nå som de er i ferd med å bryte ut får vi se hvor lenge vi kan ha de inne....


 Formen er litt bakpå om dagen men jeg vet jeg kommer meg snart til hektene igjen...har absolutt ikke tid til å være tufs...Denne uken kommer innblikk i årets julekolleksjon som har vokst seg ganske solid de siste ukene,kan vel røpe en ting...og det er at tema STJERNER er ganske så dominant i år:)

Malerier og en skatt jeg har ønsket meg leeeenge kommer denne uken på bloggen.Gleder meg til å vise den fram på sin vakreste måte,nemlig i "juledrakt".....Så da går vel "pangskuddet" for JULEN også her på Vibeke Design:))) Vi ses alle sammen!
                             KLEMMER VIBEKE

12 kommentarer:

  1. Å min vakre snikjulepyntedame !!!!!
    Gosh såååå vakkert!
    Love it altså og måtte le med skrekkblandet fryd at du gleder deg til min darling skal opp på loftet!!!
    Tror jeg fortrenger det HVERT år.....hi hi ja det blir akter,DET kan jeg love......i fjor satt han å dinglet med beina og på hodet var det en cowboyhatt han hadde funnet der oppe......så synger han St.luzia osv.....nei han er ikke helt normal!!!!ho,hoooo men da passer vi jo godt sammen!
    Nydeligste fat du har snopet deg!

    Vet du....i dag fikk jeg akutt juleglede!
    Den var sein i år altså!
    Snart er det Kurt og Askepott i musikken!

    Håper du kommer deg i tipp topp form min kjære.
    Suss og klem og hatsjo......synd med svibler som er noe med det vakreste jeg vet!
    See you!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha,ha,ha herlig den mannen...ikke rart han er fornøyd,han har jo DEG :)) Ikke lenge igjen nå Camilla...skal bli så morro å dele julen "sammen"igjen...julete som vi er :) Må du ha en strålende tirsdag :)Klem

      Slett
  2. Jeg er så enig med deg:) Liker også å pynte med svibler i gamle terriner kombinert med kongler og mose. Gratulerer med nytt - gammelt nydelig fat! Flotte bilder du tar! Håper du vokser av deg allergien mot utsprungne svibler :-)
    Ha en fin novemberkveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det blir nok bare med disse bildene...allergien har nok ikke gitt seg desverre...så nå må de inn på et annet rom eller i verste fall ut..Fanatstisk fint er det hvertfall:))Fiin tirsdag!Klem

      Slett
  3. Gorgeous! I adore vintage candle clips. I have a few that I am hoping to use come December.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you Robin :)
      Love to see your decorations in december :)

      All the best
      Vibeke

      Slett
  4. Hei på deg Vibeke!!!
    Så herlig!!! porselen,svibler, mose og kongler!!!
    Blir en del sånne dekorasjoner hos meg også!!
    Er jo bare helt nydelig!!!
    Jeg gleder meg så til å pynte til jul!!!!
    Har gjort om litt i stua og flyttet på møbler og ting,
    og da kribler det jo så i fingrene....
    Men jeg må holde ut litt til :)

    Har nedtelling til juleutstillingen din.
    Trenger et bilde. Fikk nemlig en tom plass på veggen, da jeg flyttet et skap.
    Og det passet jo fint!!!

    Ha en fin dag og god bedring skjønne venn!

    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder!!
    Jeg elsker svibler!! Det er en av juleblomstene jeg må ha. Jeg prøver å drøye lengst mulig før jeg kjøper juleblomster, men det spørs hvor lenge det varer;) Det har allerede kommet en amaryllis i hus:)) Jeg gleder meg til jeg kan starte julepyntingen for fullt!:)) Ha en herlig kveld:) Klem

    SvarSlett
  6. Fortryllende vakre førjulsbilder:) nydelige kombinasjoner sammen:)
    Elsker selv svibler og må nok få noen i hus selv etter hvert:)
    Ønsker deg fortsatt herlig kveld
    Klem Merete

    SvarSlett
  7. Hej Vibeke!

    Oh, so beautiful Christmas feeling!
    I love old beautiful porcelain, too:)
    You have ability to make so lovely decoration and you take wonderful photos, too:)

    It is always so lovely to visit here♥

    SvarSlett
  8. Vibeke, I stop by your blog first thing every morning to be inspired by your beautiful photos. You make me want to come to Norway! I like your new profile photo - it gets me in the Christmas spirit! I am looking forward to what you have in store for us as Christmas nears.

    Kaille

    SvarSlett