mandag 18. november 2013

Rød & Hvit jul... i år også!

Vi "sparket det hele igang" med omganssyken her vi faktisk.....Grøss og gru...grusomme greier...MEN nå er det over og vi kan igjen rette oppmerksomheten mot JULA . Ja det var i fjor det hele begynte med rød og hvit jul her i huset...eller dvs jeg har hatt det før også for maaange år siden ,men etter bare å hatt helt hvit jul begynte jeg igjen å flørte med rødt og hvitt. Å så godt det var og rødt har jeg jo også lært meg til å bli glad i om sommeren også...Rart hva ting kan vokse på en:)
Mine gamle svenke lin kjøkkenhåndkler brukes som dekorasjoner her i huset...Synes de er så vakre og tenker alltid på hvem som kan ha gjort seg flid med disse en gang for lenge ,lenge siden. Disse har jeg vært så heldig å få tak av en god venn av meg som bor i Sverige.

En gammel engelsk rød syboks fant jeg i fjor hos Skrot Tor. Fantastisk skjønn liten og sliten sak,som gjør seg godt med kongler.

 Juleteppene er jo dekorasjoner i seg selv...(tekstilgal som jeg er...),men de skal nå brukes flittig ute også:)


De gamle saftflaskene etter oldemor kommer frem hvert år på denne tiden også,og da i form av lysestaker:) Ja jeg sier det igjen...ting kan brukes til så mangt :)))
Denne uken gjør jeg de aller siste forberedelser til året juleutstilling her hjemme. Det begynner å bli jul rundt husveggene og inne gjøres små finesser som skal gjøre rammen rundt det hele KOSELIG...for det er jo det jeg ønsker at folk som tar turen innom skal få et inntrykk av:)) Vi ses snart igjen!
                                               KLEMMER VIBEKE

9 kommentarer:

  1. Å for en aldeles koselig stemning hos deg!
    Så fint med hvitt og rødt:)
    I dag våknet vi til Melis i Hagen......å fikk akutt julestemning her:)))
    Å så godt du er frisk igjen.....november er liksom en sånn måned der det er lett å bli syk syns jeg!
    Ha en vidunderlig flott dag og kos deg med alt du skal kose deg med! Ho,ho,hooooo :)

    Vi snakkes vakre venn.
    Varm klem.

    SvarSlett
  2. Så nydelig du har pyntet!! Elsker de gamle de kjøkkenhåndklærne med monogram!!
    I jula må man ha litt rødt:) Jeg har ikke så mye rødt, men synes det er fint med detaljer i rødt slik som du har:)) Utrolig fint!! Ha en herlig dag:)) Klem

    SvarSlett
  3. plaisir de se promener sur vos pages !!!beaucoup de Magie on retrouve son Ame d'enfant
    c'est Merveilleux

    SvarSlett
  4. Vackert!!! Ja nu börjar det en härlig tid :) Ha en trevlig dag. Kram Anna

    SvarSlett
  5. Hei du vakre venn:)
    Tusen takk for omtanke i går, kjempe kos av deg. Operasjon gikk bra, så da var høyre kneet unnagjort så får man ta venstre senere... Nå må jeg holde på i huset fremover.....
    For noen utrolig vakre bilder og herlig førjulsinspirasjon:) kjempe kos å få litt nydelige bilder av Juleforbredelser når en selv henger langt etter....
    Den store hvite bollen din med lys i var nydelig også elsker jeg gamle ting og særlig det som er arvegoods:) så saftflasken var nydelig og har sikkert en flott historie:)
    Ha en herlig Tirsdag
    Klem Merete

    SvarSlett
  6. Åh vilka ljuvliga bilder
    Så fint!!!!!
    Ha en fin kväll
    Kram Tina!

    SvarSlett
  7. For et nydelig hjem du har!!! Jeg ble bare helt forelsket og måtte legge igjen en kommentar :)

    SvarSlett
  8. Det er bare sååå fint hos deg :)

    SvarSlett