lørdag 12. mars 2016

En urørt skatt !

Følelsen av å finne en vakker skatt som bare er vakker i seg selv, som man helst ikke bør røre men la være som den er.....og i tillegg til at man får den helt gratis...Ja DEN følelsen er en av de beste jeg opplever...Det gamle skomakerbordet over her er en slik skatt :)
Det sto inni ei lita bu, ja faktisk en skomakerbu langt inni skogen..Jeg husker det veldig godt den dagen jeg fant det og det satt virkelig punktum for den dagen...for hele dagen hadde vi fått gått på skattejakt på et landsted en familie skulle tømme.
"Du vil ikke se inni skomakerhuset også da, men jeg må advare deg det skikkelig ekkelt der inne"sa de...og ja det var ekkelt med mugg og sopp i store lag oppover veggene der inne, men da jeg skimtet det vakre blå bordet inni hjørnet måtte jeg bare inn....å redde det :)
 Hos meg ble det skrubbet mange ganger før det kom inn i hus, og etter denne grundige vasken, kom altså denne vakre blå fargen av en patina opp :) Jeg har vært forelsket siden.....:)

 I skuffene fant jeg små spiker og flere skolester i mange forskjellige størrelser. Alt har jeg fortsatt og synes det er stas å vite opphavet til dette skjønne bord.



 Helt herlig gjør dette bordet seg sammen med vårgrønt ...og gult. Ja for i går kjøpte jeg mitt første sitrontre ...for bare 149.-på IKEA. Kunne ikke motstå da vettu og fryder meg over det allerede.




Neste lørdag åpner vi opp
orangeributikken igjen...
og masse nytt ventes denne uken:)
Håper på å gi dere en smakebit
av alt sammen i løpet av
kommende uke!


 Tusen takk for alle gode tilbakemeldinger av dere der ute....helt fantastisk å få oppleve slik respons på det jeg holder på med i min lille verden av gammelt,nytt...sjarmerende og slitt ...en verden som du og jeg synes er VAKKER... TAKK !

KLEMMER VIBEKE

3 kommentarer:

  1. Dina inlägg är alltid så vackra så jag smäller av! Vill ha allt hos dig!!! De gröna flaskorna är underbara...
    Ha en skön helg nu!
    Kram från Titti

    SvarSlett
  2. Så mange fine innlegg du har hatt i det siste,sitter bare å ser forelsket på alle bildene!!!! Herlig forhistorie til det vakre bordet ditt med helt perfekt patina og farge....en virkelig skatt!Og sommerfuglplansjene dine er bare helt nydelige!Gøy å høre at bildene dine blir kjøpt av magasine...du tar de aller vakreste bildene jeg vet om og var det opp til meg skulle du laget egen bok...hint hint!!!! Og få deg gjerne et tvprogram i samme slengen - du har et potensiale uten sidestykke! Kjempekoslig at du har hatt masse butikkbesøk og snart skal ha åpent igjen,kan bare tenke meg hvordan du koser deg med hele opplegget...bestillinger,planlegging,utstillinger og koslige kundebesøk! Og oppi det hele har du tid til på dele vakre blogginnlegg med oss takk og lov!!
    Toveklem .)

    SvarSlett
  3. Great article, Thanks for your great information, the content is quiet interesting. I will be waiting for your next post.

    SvarSlett