fredag 14. mars 2014

En gammel skatt får komme til sin rett!

Siste strøk på veggene er nå unnagjort i butikken, alt malt i fineste hvite "CHI" .Kjenner jeg kan trives i dette lokalet ...mange nyskjerrige blide fjes har allerede kikket innom og selfølgelig får de et stort smil tilbake :))) Det er jo alt dette dreier seg om..Å GLEDE ANDRE og gjør man det ,ja da GLEDER DET MEG også :)
På bildet ser dere den gamle skatten som atter en gang skal få stå i en butikk, nemlig den gamle kjøpmannshylla . Den kommer fra en landhandel på Hamar som eksisterte langt tilbake....og nå får den nytt liv i Vibeke Design sin butikk i Brevik: ) Litt spesielt det her, for husker jeg kjøpte den og visste ikke helt hva jeg skulle med den...men noe i meg ville så gjerne ha den..Kanskje det var et tegn på at en dag skulle jeg få virkelig bruk for denne sjarmerende skatten...

Både gamle flasker og gamle stoffer skal få pryde min butikk, nå vil de ut å finne nye hjem å trives i :)

Både hyllen og bordet skal med ,så nå blir det igjen litt omøblering her i heimen...men det er ingen fare for at stuen skal bli tom....her finnes det altfor mye å ta av ennå:))


Jeg vil nok gi butikken et så landelig utrykk som mulig, føler det ligger mitt hjerte aller nærmest...:)
God helg alle fiiiine der ute,takker for alle varmende ord...kjære tid jeg er heldig som har så mange gode rundt meg:)

                                        KLEM VIBEKE

14 kommentarer:

  1. Hej! Hamnade bara plötsligt in här på din blogg och fick se mycket intressant. Trevligt med bloggar där så mycket händer. Ha en trevlig helg.

    SvarSlett
  2. Ønsker deg all mulig lykke til med butikke !! Den kommer til å bli helt fantastisk !! Skal fortelle alle jeg kjenner om butikken:) Kos deg med forberedelser. Vh Lisbeth:)

    SvarSlett
  3. Wow Vibeke,her går det fort unna,var ikke klar over at du allerede var i gang med butikken!!Men så herlig da!!!!!
    Og jeg er sikker på du storkoser deg med prosessen,og jeg skal love at om jeg hadde bodd i Brevik hadde jeg nok gått tur "helt tilfeldig" forbi lokalet ditt daglig jeg også...litt nysgjerrig av meg og dessuten vet jeg jo hvor flink du er og derfor hadde jeg nok hatt store forhåpninger til butkken din!!!! :) Det blir nok så herlig det kan bli på alle måter,med en herlig dame bak disken og nydelige ting å kjøpe!Herlige miljøbilder du deler,og er det ikke rart hvordan ting lager seg til...klart det var meningen du skulle ha den kjøpmannshyllen!!!!Og nå får den gjøre nytte for seg akkurat slik skjebnen hadde bestemt tror jeg!!!!
    Kos deg videre - dette ser så fint ut!!!
    Toveklem:)

    SvarSlett
  4. Hei Vibeke:-) er det bildene dine du skal selge i butikken? Andre ting og?masse lykke til,dette blir kjempe bra.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir salg av malerier,gamle skatter i form av gamle møbler jeg har pusset opp gjennom årene og andre ting, vil også prøve å få inn litt nytt,men som holder seg til den landelige stilen :) Klem Vibeke

      Slett
    2. Så spennende:-)må ta en ferietur og komme innom butikken din:-) masse lykke til

      Slett
  5. Åååå så skjønne bilder .....helt herlig å se på og jeg måtte inn enda engang for å ta det inn;)))
    Å som du koser deg nå!
    At du er i ditt rette element er det ingen tvil om.....herlighet som jeg gleder meg med deg!

    Her sludder det og pøser om hverandre.....så bra jeg allerede har vært ute å fått tak i gave til darlingen som har bursdag i morgen ;)

    God helg kjære.
    Kos deg....det vet jeg du gjør!

    Bamseklem.

    SvarSlett
  6. Hei hei Vibeke! Jeg har ikke hatt så mye tid til blogging i det siste, og nå har jeg KOOOOST meg med å se på alle de nydelige innleggene du har lagt ut i det siste!
    Åhhh, måtte bruke god tid å bare ta inn skjønnheten i bildene dine! Fantastisk:-)
    Ønsker deg en god start på helgen!
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  7. So very inspiring, so very beautiful here.

    Xx
    Doré

    SvarSlett
  8. Å glede, glede, så gøy dette er! Ja, jeg hadde også helt "tilfeldig" gått forbi ja........ Fin helg til deg!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  9. I've always been a huge fan of your styling and photographer:-)

    Enjoy your weekend.

    xoxo
    Kathleen

    SvarSlett
  10. Your photos, colors and photography are always a delight to see. This is my first comment, but I follow your posts regularly, and on Pinterest. ADORE your work!

    SvarSlett
  11. Your store is going to be wonderful! Have fun!

    SvarSlett