fredag 7. mars 2014

Ikke til å stole på.....

 Jeg tror jeg "lider" av stolmani.....for er det noe det finnes mye av her hjemme så er det stoler i alle varianter...og de fleste er gamle,skjøre og absolutt ikke til å stole på :) Så derfor blir de fleste stoler stående til pynt...høres sikkert rart ut men jeg har faktisk møtt noen med samme "lidelse",ho,ho..
Fikk med meg de nydeligste lyseblå emaljerte ting fra Gammel Kjærlighet i dag.



Så var det den vakre blå bondestolen da..husker dere hvor den kom fra ?
I denne lille hytta sto de forlatt i mange år og jeg har alle tre...men har ikke helt klart å bevare alle i blått...Noen har fått en make over i hvitt og lys lindegrønn..Dette blir faktisk noe av varene i min fremtidig butikk :)

Lekkert gammelt linstoff og et gammelt sjarmerende emaljert spann med vårens første stemor...et vakkert vårtegn må jeg si :)




Det jobbes mye med både malerier og konfirmasjons bordkort samt innbydelser for tiden....en kreativ hverdag med andre ord :) Ønsker alle en HERLIG helg der ute !

                    KLEM VIBEKE

14 kommentarer:

  1. En stol kan gjøre så mye den,så at du "samler" på ulike varianeter har jeg full forståelse for !!! Selv ble jeg nesten litt av et skue for allmennheten da jeg kjørte forbi en container og fikk se noen lekre,smekre stolbein som stakk ut!Hele meg ville jo egentlig bråstoppe og oppi container´n hoppe - lure til meg stolen i all stillhet,men selvfølgelig var dette ved det mest trafikkerte veikrysset vi har !Så jeg tok meg sammen og kjørte videre...men tenker på stolen enda!Og nå øsepøseregner det også...stakkars stolen!! ;)
    Du er så flink å ta bilder med stoler og noe fint ved siden av - så jeg er ihvertfall veldig glad du har en god samling slik du kan fortsette med det!!!
    GOd helg!!
    Toveklem:)

    SvarSlett
  2. Åååå sånn kurvstol kjøpte jeg for mine egne penger når jeg var ca 12 år.....hadde porselensdukkene mine i den.....den kostet 500 kr....husker det så godt!
    Lurer. På hvor den ble av....nydelig hos deg hvertfall.
    Men du!!!! Hjelpes meg så mange ranunkler.....oj oj...... Snakk om at JEG er blomstergal:))))) hi,hi ikke det værste å være da!
    Nydelige stemor og.....
    Her regner vi vekk,så da er det godt å drømme om vår inne hos deg min venn.
    Ja tenker det planlegges til konfirmasjon....kommer til å bli drømmebord og ja...alt!!!
    God helg da og kos deg!!!

    God klem fra meg:)

    SvarSlett
  3. Da er jeg en likesinnet :)
    Er nemlig så svak for stoler....og gamle må de være :)
    Nydelige bilder...og nydelige stoler...sukk...

    ha en fin helg

    SvarSlett
  4. White one, are my favourite flowers :) I bought them today as well :)))

    SvarSlett
  5. Så vackra blomster!!! Helt underbara stolar och inte har du för många :) Den lavendelblåa...wow. En fin kväll till dig. Kram Anna

    SvarSlett
  6. Kender også en der har lidt stolemani :-) Stole er jo fantastiske til at skabe stemningsfulde stilleben.
    Dejlige forårsbilleder, med de sødeste blomster.
    Rigtig god weekend.

    SvarSlett
  7. Så vackert!
    Ha en riktigt härlig helg!
    Kram/Lena

    SvarSlett
  8. Hello! I am a new follower. I have been seeing so many of your beautiful pictures and styles on Pinterest and I am smitten!. I enjoy your blog..Happy Friday..Judy

    SvarSlett
  9. Herlig innlegg med massevis av vårstemning. Nydelige stoler

    SvarSlett
  10. Nydelig vakre bilder! Og de pinnestolene!!! Og tusenfryd er virkelig blomster til fryd!!!
    I dag har vi fått sola tilbake, juhuu!
    Fin helg til deg!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  11. Du er så flink til å ta stemningsfulle bilder!
    Nydelige stoler, elsker alt som er slitt :-)
    Riktig god lørdag til deg!!!

    SvarSlett
  12. Hei på deg vennen!
    De invitasjonene tror jeg helt sikkert blir superfine!!!
    Du er jo så kreativ!!!

    Emalje spannet og krukken var superfine,
    og så nydelige farger de har!!! Sukk!!!!

    ENDELIG skinner SOLA, HURRA!!!!!

    Kos deg masse i helgen, med konfirmasjonsforberedelser og butikk planlegging!!!

    Stor klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  13. Herlige gamle stoler med nydelig naturlig slitasje!! For en fantastisk bukett med hvite blomster! Riktig god lørdag til deg og dine!:)) Klem

    SvarSlett