fredag 29. juni 2012

Et vakkert minne for livet....

Har jeg opplevd denne sommeren,nemlig en tur til en av Norges vakreste skatter...RØROS.

Et av mine ønsker har nettopp vært å reise hit å få oppleve denne gamle verdige byen..Og vi ble helt overveldet over hvordan byen har blitt bevart.

Byens kirke ruver over byen,og du kan se den fra mange herlige vinkler..Et fantastisk skue..

også en av Norges største.

"Neimen har du sett noe så skjønt"var min faste kommentar hvor enn vi gikk...og når denne lille gaten åpenbarte seg..ja da kom kommentaren igjen:))Vet der at det var i denne gaten Pippi ble spilt inn?,og Jul i blåfjell selfølgelig:)

Jeg som elsker gamle hus og dører fikk nok å knipse...

Måtte jo lage en liten blomsterkrans,som fikk pryde kansje Norges mest sjarmerende dører og håndtak:))


Det befant seg på dette bitte lille huset...Ble helt betatt og skulle så gjerne tatt en tur innenfor også...de gamle gardinene skulle man gjerne ha kopiert kjenner jeg:))



Allerede har vi bestemt oss for en tur tilbake og da på vinterstid...Har nemlig en stor drøm om å kjøre kanefart i disse gatene...Selfølgelig har jeg sikret meg noen skikkelige Rørosskatter også-de får dere se de nærmeste dagene:))Håper alle har noen fine sommerdager,vi ses!  

                            Klemmer Vibeke

5 kommentarer:

  1. Åhhh nydelige bilder, kan tenke meg du drømte deg helt bort her :)

    Klem klem

    SvarSlett
  2. Så flott ferietur du har hatt. VAKKERT i Røros, og skjønne bilder du har tatt.

    SvarSlett
  3. Røros er en fantastisk plass! Du må ta turen på vinters tid også! Det er en spesiell opplevelse! Jeg har vært med på kanefart i 25 minus grader. Men for en opplevelse. Der ligger man i en slede pakket inn i skinnfeller og du ser de nydelige husene, faklene på sleden, dampen fra hestens pust og en magisk by! Drøm drøm.. Røros ligger kun 2 timer unna her jeg bor og det er så vakkert der både sommer og vinter!

    Så lekkert med den blomsterkransen på den gamle døren! En flott fredagskveld til deg!

    SvarSlett
  4. Å hei min Due...så koselig at du har blogget til oss!
    For et nydelig sted Vibeke!
    Vil jo tro at du koste deg der ja...så lagde du blomsterkrans da....du er så herlig!
    Gleder med selvsagt til å se skattene også...jeg har på følelsen noe av det du har kjøpt....hi,hi vi får se om jeg har rett..
    Ha en flott fredags kveld da skjønning.
    Her er meg og guttaboys i kjelleren og ser på vg topplisten på nrk.
    Mens darlingen har 5 gutter på besøk oppe.Pappa har "Klubb" sier Victor, men
    da får han for vite av pappaen at klubb er det nå IKKE.....Bare guttebesøk,hi,hi.
    Jeg har nå fått god klem av alle sammen jeg da....ho,ho lurt å være hjemme når mannen har "klubb" (hi,hi).

    Vel,så koselig å "snakke" med deg igjen.
    Smil og latter,kos og klem
    Camilla;)

    SvarSlett
  5. Hei skjønne Vibeke.
    Så vakkert dette var. Og du er no så skjønn og pynter på dørene. :)

    Jeg hadde nok også kost meg skikelig der.
    Masse gammel historie, jeg som elsker å høre om gamledager.

    Og du er bare såå flink å ta bilder og så legger du merke til alle fine detaljer. Det er ikke alle som gjør det nemlig.


    Håper du har hatt en fin lørdag, nå må du kose deg i kveld, hva du enn skal finne på :)

    Klem fra Margareth

    SvarSlett