søndag 1. juli 2012

En plass full av inspirasjon....

Er husmansplassen til selveste Alf Prøysen..På vår vandring der skjønte man fort hvor han hentet inspirasjon til alle sine koslige fortellinger og sanger som vi alle hørte på når vi var små:)
Snakk om å bli inspirert:)



Koslige veier og stier som førte hit og dit...og Nure storkoste seg med mange nye lukter....Inne i selveste husmannplassstuen sto jo drømmeskapet selv da...med hjertelås der også...Så herlig og sjarmerende, jeg ble heeeelt betatt:)



Desverre litt vanskelig å ta bilde her inne pga lyset,men jeg kan opplyse at det tilogmed var lyseblått...sukk altså!


Her ble jeg masse inspirert jeg også...og fikk noen ideer jeg vil ta med meg videre i mitt uterom:))Selfølgelig skal dere få være med på den ideen og tanker omkring den... mulig prosessen begynner alerede i sommer...:)Håper ALLE har en strålende kveld! Klem Vibeke

6 kommentarer:

  1. Så koselige bilder!
    Vet jeg har vært der engang når jeg var barn, men husker ikke så mye mer enn det ;)
    Fin ny sommeruke ønskes deg!
    Klem Mirjam

    SvarSlett
  2. Tusen takk:) Ja er glad vi tok turen hit på vår Norges ferietur..Norge er VAKKERT:)))

    Ønsker deg en strålende uke,håper solen titter MYE innom for oss alle:)

    SvarSlett
  3. Hei kjære du!
    Ble så glad da du hadde vært innom meg i ferien din..hi,hi.
    Ja,Norge er jammen vakkert!
    Må bare nyte de skjønne bildene dine.
    Kose deg videre på ferden i kongeriket...

    Gutta ser på fotball og jeg sitter i kjellerstuen og ser på Emma (film på kanal Fem)
    Din stil helt klart,nydelige hus og dekorering...sukk,må ha levd på den tiden tror jeg,,,hi,hi.

    Vel,ønsker deg en skjønn ny uke!
    Gode klemmer fra øs pøs her i Bergen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei Camilla:)

      Vi har virkelig koooost oss,og er glad vi valgte å se en stor bit av vårt vakre vakre land i år.I dag går ferden hjem og det er jo alltid godt å komme hjem også:)


      Så vi ses senere,fin mandag <3

      Slett
  4. Innom for å ta en rask titt før jeg skal ta kvelden. Røros er en av våre faste feriesteder og Prøysentraktene er som hjemme for meg. "Det er stigg fint i traktn rundt mjøsa."Det hviteskapet var bare helt utrolig... Har du lest serien Storgårdsfolk? Den er skrevet fra de traktene og gir en gripende gjenspeiling av folks liv der på slutten av 18.00 tallet. Jeg andbefaller den på mitt sterkste. Klem fra Inger Johanne

    SvarSlett
  5. Å tusen takk for din tilbakemelding Inger Johanne:)Ja det var heeelt utrolig vakkert der oppe og kommer garantert tilbake til Røros...men da i vinterprakt!! Takk for boktipset!Jeg elsker jo gammel historie,så den må prøves:)

    Fin mandag til deg <3

    SvarSlett