tirsdag 3. juli 2012

Årets sommerbok ?

For noen år tilbake ble jeg kontaktet av Hilde Tangen,som ønsket å samarbeide med meg om en bok for barn.Selfølgelig ville jeg det og det ble altså ikke bare EN men TO!!En julebok og en sommerbok.

Oppdraget mitt gikk ut på å lage illustrasjoner til Hildes tekst.Et prosjekt som viste seg å bli spennende,utfordrende og bare heelt fantastisk morsomt! Jeg var veldig spent på hva Hilde syntes etter de første tegningene jeg hadde laget,hadde jeg klart å tolke hennes fortellinger gjennom tegningene? Så når jeg kunne skimte tårnene i øyekroken hennes første gang hun så de første illustrasjonene ,kjente jeg en lettelse og glede.Jeg hadde altså klart det og skjønne Hilde med all sin godhet motiverte meg veldig gjennom prosessen.Det ble lange koslige samtaler om utforming og ikke minst detaljer.

"Barna på sommerøya" er en bok som handler om en familie og deres opplevelser rundt omkring på sommerøya.Masse koselig lesing for store og små,og jeg tror nok hver og en av oss har opplevd slike sommerminner som denne boken byr på:)

Hvem har vel ikke plukket markjordbær å tredd de på strå når man var liten?...:)

Bøkene kan man gjerne få kjøpt hos Hilde her

I denne boken er det bare solskinnsdager...var det ikke det når vi var små da??:))Strålende sommerdag til NETTOPP DEG !

14 kommentarer:

  1. Wow du herlige Vibeke.

    Så flink du er , og for en fin bok....:)
    Den ser helt fantastisk ut. Og den kunne vi virkelig tenkt oss.

    Illurstasjonene så jo kjemopefine ut.
    Herlig du flinke fine deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. God og snill som alltid du..Tusen takk Margaret:)Når jeg tegnet disse illustrasjonene var det vinter og jeg hadde heldigvis mange gode sommerminner å bli inspirert av:))

      Fin fin dag kjære deg <3

      Slett
  2. Gratulerer! Så utrolig koselig å være med på noe slikt. Du tegner jo fantastisk godt også. Nydelige bilder av den rød og hvite mugga med blomster i.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk snille deg Hulda:))Det var fantastisk å få være med på dette kan du tro:)Kan tro vi var spente ,når vi hentet den første trykte boka.....Kan kjenne den spenningen enda:)

      Slett
  3. Så flotte tegninger!
    Gøy å få være med på dette :)
    Koselig med GG muggen du viser også;)
    Fin dag til deg!
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!!Kost meg masse med dette prosjektet:))Ønsker deg en nydelig sommerdag:)

      Slett
  4. Å så koselig!
    Så gøy Vibeke og gratulerer sååå mye til deg.

    Herlig mugge med sommerblomster.
    Ha en fin,fin dag;)

    I dag skal guttaboys og meg på besøk til Tv 2 huset her i Bergen,min bror jobber der,så kansje vi kan melde litt sol i dag? hi,hi.

    Smil og klem
    Camilla;)

    SvarSlett
  5. Tusen takk skjønneste Camilla:) Det har virkelig vært en drøm som har blitt realisert:)

    Du hadde jo vært den fødte værdame du også da,men hadde vel hatt prloblemer med å melde alt det dårlig været..siden du bare sprer glede og positivitet rundt deg <3KOS dere masse og sommerklem herfra!

    SvarSlett
  6. For et fantastisk prosjekt å være med på. Boka ser kjempeflott ut! Tegningene ser helt nydelige ut - og sommerminner fra barndommen strømmer på. Så flink du er!

    Her titter solen fram - kanskje vi kan se fram mot en sommerdag i dag ;-)

    Ha en herlig dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koslig tilbakemelding fra deg:)))Tuuuusen takk!! Her skal vi kooose oss med snekring,maling og skoleboller på en solfyllt dag:)

      Fin sommerdag til deg fra meg:)

      Slett
  7. God morgen!
    Så flink du er til å tegne. Den boka virker jo så trivelig. Akkurat slik som en god sommer skal være. Ha en fin, fin sommer dag!
    Klem fra Inger Johanne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Inger Johanne:) Ja det er en virkelig koslig bok,med alle de sommerbarndomsminnene man kan tenke seg:)Håper sola skinner på Kongsvinger i dag:)Klem

      Slett
  8. Så flinke dere er!!
    Nydelige illustrasjoner, Vibeke!
    Og selvfølgelig var det bare solskinnsdager da vi var barn! Lykke!!
    Titti-klæmm til deg på en helt vanlig juli-onsdag!

    SvarSlett
  9. Gratulerer!!! ikkje rart du blei spurd om å tegne ,du har så gode og levende tegninger .Får lyst til å knepa litt på dei gode barne kinna:))denne boka vill nåkk min datter lese:)klemmer i fleng fra Eli:)

    SvarSlett