tirsdag 17. juli 2012

"Si grønn...."

 "Du er skjønn!!" Ingen hemmelighet at jeg bare elsker denne grønnfargen....



 Jeg fant frem et par gamle putetrekk fra Lene Bjerre...husker de var det første jeg kjøpte til huset under byggeperioden..snart 11 år siden nå...fortsatt like aktuelle for meg.
Planten her heter australsk fiol,og er en staude.Den er blitt virkelig vakker når den er blitt så frodig.
 Gyngestolen begynner nå å få en røff patina,noe jeg liker veldig godt:)

 På verandaen ligger også noe herlig og vakkert til bleking,gamle putetrekk med monogram:)) Vi får se hvordan de gjør seg om noen dager :))
 Endelig har jeg fått hyller i det gamle skapet vårt og her har jeg fått god plass til masse inspirasjon-nemlig blader og bøker fulle av nettopp det:)Ser faktisk ut som det er plass til flere også,ho,ho:)
Håper alle har noen flotte sommerdager der ute:)Klem Vibeke

19 kommentarer:

  1. Jeg trodde faktisk ikke jeg hadde noen favorittfarge før jeg plutselig la merke til at jeg hadde masse både klær og tekstiler og interiørartikler i den samme fargen:) Omtrent samme som grønnfargen din faktisk :)

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja grønt er skjønt vettu Anette:)))) Akuratt denne grønnfargen gir meg ro,og når jeg tenker meg om har vel jeg noe tøy i den også:)Skjønn sommerkveld til deg:)

      Slett
  2. Jeg er egentlig ikke fan av grønt, men ja,-denne fargen var skjønn! Hva heter den, og har du fargekoden? Ha en super sommerkveld! Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei:) Her er det flere forskjellige grønnnyanser , men på gyngestolen har jeg brukt lindegrønn med nr: S3010-G10Y . Er veldig fornøyd med den:))) Av alle disse grønnnyansene er jeg heeelt betatt av fargen på lykten fra Home & Cottage,skal prøve å få tak i lignende:)Ha en strålende sommerkveld du også:)Klem

      Slett
  3. Ja du er skjønn og liker grønn det er helt sikkert!
    Så vakkert så vakkert med alt du lager til....
    Sommer og jeg blir ALLTID glad av å besøke din fineste blogg!
    Den fiolen var jo bare:"Må ha".....
    Tusen takk for så fin hilsen isted....ja,du kan tro vi har vært på fornøyelsesparker og ikke minst i Tivoli i Køben med gutta i alle år!
    Gutta er storfornøyd med tur på landet,og i morgen reiser vi inn igjen en tur,da skal min Bjarte og svigermor være med også!
    Blir kos.
    Skulle egentlig ha pakket nå,men må jo se på nrk snart vet du.....og da tenker jeg alltid på at du også ser,så ser vi sammen...knis...
    Sees plutselig min venn,ha en lovely uke!

    Klemmer for hele uken.....

    SvarSlett
    Svar
    1. God kveld kjære:)))Hadde du bodd nærmere nå,hadde jeg kjøpt en haug av disse fiolene til deg vettu...så de nemlig på gartneriet i dag også:)Fornøyeleseparker er nemlig det STORE her i heimen akuratt nå,i år tror jeg vår minste får med seg hele tre stk...Vi var på Liseberg forrige uke,og da satt jeg hele tre timer å ventet på far og datter som er like ville etter å kjøre karuseller,hi,hi. Er ikke like ivrig jeg...Nei gi meg heller slikt som Maihaugen ,da KOSER jeg meg:)))God tur i morgen det blir nok noen fantastiske dager:)Klem

      Slett
  4. VAKKER BEHAGELIG GRØNNFARGE...ALLT DU TAR I SER UT TIL Å BLI VAKKERT!!!
    KLEMMER FRA ELI:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Snilleste Eli da,du er bare god du:)Det er virkelig behagelige fargetoner å omgi seg med det her:)Fineste sommerkveld til deg:)

      Slett
  5. Hej!
    Av en händelse kom jag till din blogg.Så inspirerande och fin.Vacker grön färg och vilken virkad pläd så fin.
    Ljuvliga bilder.Ska fortsätta och bläddra.Återkommer...

    Kram Margareta

    SvarSlett
    Svar
    1. Å så hyggelig du titter innom,og masse velkommen igjen:)Min svigermor har laget det fine teppet,som jeg bare er så glad for:)Klem Vibeke

      Slett
  6. Sukk! Nok en rekke med vakre bilder! Herlig grønnfarge. Det er helt utrolig hva du får til. Du tar bare så fantastisk fine bilder. Det er alltid så koselig å komme innom deg. Mye flott inspirasjon å hente her ;-)

    Ha en riktig god natt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koslig tilbakemelding da,du gjør meg SÅ glad! Tusen tusen takk <3 Tenkte på deg når jeg var i Nevlunghavn på markedsdag søndag,da en dame solgte masse nydelig lintøy ol, med de skjønneste monogrammer på....Du har jo så mange slike nydelige skatter du vettu,heldige deg:) Det ble noen fine kopphåndkler på meg,og selfølgelig var det fristende å kjøpe mer...men vi må prøve å holde igjen litt vettu:)Natti natt ja:)

      Slett
  7. Hei på deg Vibeke!!!
    Jeg er også vedlig glad i den nydelige grønnfargen!!!
    Jeg har samme skapet som deg.
    Og den nydelige gyngestolen skulle jeg gjerne hatt....
    så utrolig nydelig det teppet var.
    Kos deg masse på den fine grønne plassen din!
    Klem fra Anne-Marit :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg skal kooose meg på den grønne plassen jeg:)))Finner du en gyngestol på loppis eller Finn,(noe jeg ofte ser de har..)så har jeg fargekoden på denne type lindegrønn,så det er ikke umulig at du også kan få deg en slik:))

      Klem til deg:)

      Slett
  8. Skulle gjerne hatt dine kreative hender Vibeke, alt er så gjennomført og lekkert :)
    Ha en fin fin dag :)

    Klem klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjenner en annen som har kreative hender også jeg, og det er deg! Tenk på alle de fantastiske brudene du har gledet opp gjennom årene da,med dine fantastiske hårkreasjoner det er kreativitet det også:))Der kommer nemlig jeg til kort.....jeg hadde jo tenkt å gå den veien i seksten års alderen,men etter et kort møte med den siden ,fant jeg fort ut at hår og meg ikke hang sammen:)Så du skal være stolt av dine hender du:)Klem på klem

      Slett
  9. Alldeles nydelig hos deg! Likte inspirasjonstedet ditt under her også veldig godt!

    SvarSlett
  10. Underbar turkosfärg förstår att du tycker om den. Underbara bilder som vanligt. Det var ett tag sedan jag tittade in till dig men det är alltid lika njutbart att besöka dig. jag har semester så bloggen får stå tillbaka för alla aktiviteter som skall hinnas med under mina lediga veckor.
    Önskar dig en fin fortsättning på sommaren.
    Kram Raina

    SvarSlett
  11. Så lekkert med den grønne fargen på møblene dine! Må si teppet ditt var skjønt også<3
    Har begynt å male utemøblee mine i pastellfarger nå,og er veldig fornøyd med resultatet! :0)
    Ha en fortsatt flott kveld!

    klem Gykke.

    SvarSlett