søndag 1. juli 2012

HJEM....med de vakreste minner

fra årets ferietur som har foregått i vårt vakre land NORGE.I en uke nå har vi fartet rundt mellom fjorder og fjell og gamle flotte bygninger, å samlet de varkreste minner i bagasjen....

Disse bildene er fra Maihaugen på Lillehammer...hvor alt er "skrudd"tilbake i tid...Fantastiske bygninger i et levende gammeldags miljø...Å som vi koste oss:))

Dette ER sommer altså!!Mangler bare at lille Ida synger "Idas sommersang" herfra:)Min favoritt sommersang!
Dagens kommentar kom fra svigermor:"Se der Nure!der er grisene...og pekte på geitebukkene som gikk å beitet...hi,hi...(Det hører med at hun ser litt dårlig...:)Nure ble nyskjerrig på denne "grisbukken"....


Et virkelig "sånn kan jeg tenke meg hus, dette altså"...

Inni var også huset meget tiltalende..Alt fra 1920!I motsetning til det glade 70-tallet jeg viser her..ho,ho...ja slik så det ut når jeg var liten:)På maihaugen kan du også besøke et boligfelt med hus fra 1930 til 2012. Så morro "å komme tilbake" å se ,og inni "levde"folk som vanlig..Ble skikkelig overumplet av ei 16 års gammel jente med "Ballgenser" og med en hårsveis jeg kjente godt igjen,ho,ho:)

Bare Idyll!!

Rekvisitter som dette var overalt her på dette herlige stedet..Ja dere vet jeg LIKER det...
I dag har vi en lang kjøretur foran oss,hele ni timer....Men det skal bli godt å komme hjem til huset og senga si....Det har nemlig vært varierende utvalg av madrasser...på alle hyttene vi har ligget...
                      GO klem Vibeke

9 kommentarer:

  1. Oi så gøy å se hvor dere har vært i ferien Vibeke! Og særlig Røros da. SÅÅ fantastisk! Dit må bare jeg en gang også...!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det var fantastisk Liv!! Når jeg lukket øynene om kvelden så jeg bare fjell og fossefall...:)Det gjorde et mektig inntrykk må jeg si.Røros er absolutt stedet for deg også Liv:)))Vi skal tilbake vi:)

      Slett
  2. Foe en flott ferietur du har! Der har jeg også vært for lenge siden. Nydelige bilder du har tatt også. Artig med reisebrev!

    Borte bra, men hjemme best! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Hilde:) Det har vært heeelt fantastisk,og nå er vi hjemme igjen:) Det er også bra ja:)))

      Slett
  3. Så nydelige bilder!! Ja Norge er virkelige et vakkert land:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja nå ble jeg bare ennå mer overbevist,vi har virkelig et vakkert land!!! Glad vi tok denne turen:)

      Slett
  4. Vakkert, vakkert, vakkert! Takk for at du deler denne utflukten med oss! Jeg har ikke vært på Maihaugen på mange år, men nå ble jeg fristet til en tur igjen:-) Ønsker deg en fortsatt fin dag! Klem fra Berit

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Berit:)) Ja det ble mange bilder fra Maihaugen,så klart jeg måtte dele:) Utrolig hva de har fått til med dette stedet,jeg koooste meg fra første stund:)

      Klem til deg Berit:)

      Slett
  5. God morgen Søte venn og tenker du har sover søtt i din egen seng!
    Ja,det er alltid godt å komme hjem og dille og dalle litt i heimen,plukke noen blomster....

    Virkelig nydelig tur dere har hatt,du bobbler vel over du nå,hi,hi.
    Mai haugen er bare vakker ja,Var der på 90 tallet da jeg gikk på skole i Moelven....der sa de: "ska du ha påsa?"i butikken og jeg holdt på å "dø" for jeg syns de snakket så rart...hi,hi det var tider det!
    Vi besøkte og Domkirkeodden,nydelig sted det også!
    Her er det litt grått i dag men ok temp.

    Håper du får en rolig kosedag.
    Husk nrk i kveld;)


    Kisses from Bergen;)

    SvarSlett