onsdag 24. oktober 2012

Det er bare herlig!

 Jeg har alltid likt høsten...men nå tror jeg at jeg ELSKER høsten! Fargene,den friske kalde luften og lukten av skog er nok en av favoritt tingene med denne årstiden. I dag tok jeg med min lille hundevenn Nure til en av Telemark sine perler, Mule Varde. Litt usikker på historien bak dette stedet,så jeg vil ikke begi meg ut på noen historikk om stedet ennå. Men en rik og velstående mann eide en flott eiendom her og området rundt er bare skjønt med masse vegetasjon og tilgang til bading om sommeren. Eiendommen har også lysthus (som dere ser over) og den skjønneste lille lekestue. Når jeg gikk her å koste meg å knipset i vei...gikk jeg plutselig tom for batteri på kameraet...så det ble ikke så mange bilder som jeg ønsket. MEN jeg skal tilbake og da tar jeg med noen rekvisitter....hi,hi....
 Her ser dere et lerketre,det er det som har de skjønne konglene og dekorative kvistene. kjente jo umiddelbart at det var fristende å ta med seg en kvist......MEN stedet er fredet så her får ingen lov å plukke. Men så skjedde likevel noe rart ...jeg snublet i en stor kvist som hadde falt på bakken(JIPPI!!!) så da fikk den bli med hjem:)))) Nok en stor kvist som skal pyntes til jul!
" Å dette er bare herlig!"løpe fritt rundt i masse løv...Nure i toppform:)
 Her er jo" herligheten",hi,hi...snart mister den barnålene sine og da kommer den fine kvisten frem!


 God frisk og høstelig onsdag alle sammen!" En varm i kinna" klem herfra idag,siden det var friskt ute:))                   Klem Vibeke



11 kommentarer:

  1. wonderful and simple decoration! Love it! Enjoy the afternoon! Hugs, Barbara

    SvarSlett
  2. Herlige høstbilder, ikke tvil om at dere har hatt en fin tur:-) Slike fine høstdager gir virkelig mye energi, elsker også fargene og lukten om høsten. Ha en fin kveld videre!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja her hadde du nok likt deg Berit:)Skal tilbake å ta enda flere bilder av denne perlen:)Fin kveld til deg også:)

      Slett
  3. Å skjønneste Vibeke....
    Her "skulle je ha vøri".....sammen med deg og nure og en termos og noe godt....
    For et nydelig sted....sukk...

    Vi kommer rett fra "kvelds skole" i dag.Skolen til guttaboys har bygget en vennskap skole i Uganda og i kveld har vi samlet inn masse penger slik at de kan bygge del nr 2 på skolen.
    Sååå gøy!
    Victor og alle sang så fint,og jeg hadde bakt muffins så Victor fikk selge på kafeen....
    En koselig kveld.
    Ellers har hønemoren overlevd uten Casper....
    Gleder meg til fredag da....
    Nydelige dager her for tiden,fantastiske farger ute.....
    Kos deg du min venn og ta deg en kopp kakao med MASSE krem selvsagt.....ho,ho.
    Gode klemmer fra Bønes i kveld.

    SvarSlett
  4. Å dobbelt JA!!!det hadde bare toppet turen det Camilla,med deg med vår side:)))Det var bare så vakkert der idag.

    Så flott at dere gjør slik en kjempe innsats,det er jo helt utrolig:)Har jo tenkt på deg hønemor....hvordan det går vettu...så det var godt å høre det står bra til,hi,hi:)

    De beste klemmer herfra!

    SvarSlett
  5. Ja, høsten er ei herlig tid, og i år har den bare vært fantastisk. Det lille lysthuset var superskjønt, og epler sammen med små kongler var en nydelig kombinasjon i innlegget under her.
    Tror jeg har en liten mistanke om hvilket magasin du kommer i, men kan vel ikke røpe noe her ;-))

    SvarSlett
  6. Ja i år har høsten virkelig vært vaker Monica:)
    Kan nok ikke røpe hvilket magasin ennå.. så da gjenstår det bare å se om du har rett,hi,hi:))
    Klem Vibeke

    SvarSlett
  7. Hei på deg. For en fantastisk koselig og flott blogg du har. Første gang jeg er her, men kommer garantert tilbake. God torsdag til deg.

    SvarSlett
  8. Supert innlegg fra den fine parken. Jeg falt for det lysthuset, nydelig. Vakre høstfarger. Så deilig med et slikt sted så nært der du bor. Nure er virkelig i toppform, ser jeg. :)

    SvarSlett