torsdag 18. oktober 2012

Liten shabby og fransk!

Så her er altså min franske lille skatt,som jeg fant i går.Skikkelig
gammel og "shabby"med sine skavanker her og der....Jeg har jo hatt et lite "franskt"prosjekt gående her noen dager....grunnen til at jeg kaller det det, er at maleteknikken jeg har brukt gjør at møblene ser litt slitt ut på et "franskt vis"(har jeg lest,hi,hi)....Teknikken ligger i en fuktig fille,
 man jobber med når malingen er påført.Den gnir å jevner ut fargen du påfører den hvite overflaten. Da får man et patinert utrykk på en lekker og super enkel måte.

Jeg har brukt lysgrå maling på hvit overflate.Bordet fikk et mye mere rolig utrykk nå.Selfølgelig fikk ikke bare bordet en omgang, måtte jo gi noen andre møbler en touch av denne teknikken også.Bilder av dette får komme senere,vanskelig å få tatt gode bilder på grå,mørke dager som vi har her nå... 
Tørket hortensia..på også en liten gammel sak. En gammel engelsk tallerken i en sjelden herlig patina.

Åh! hvor man ser fram mot helgen nå,etter en endt arbeidsdag hvor formen kunne vært MYE bedre...Vel da genstår det bare å ønske alle der ute en riktig god helg! klemmer fra Vibeke






8 kommentarer:

  1. Bordet blev jättesnyggt och skålen är såå charmig :)
    Ha en fin helg!
    kram Tini

    SvarSlett
  2. Kjempefint ble det Vibeke..Det skal virkelig prøves. Har noen nymalte bord som ble litt for hvite, så da blir nok det lekkert..Julemarked her 24 Nov om du har tid eller lyst, med eller uten malerier..God helg kjære,klem fra meg..

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Bente:)Ja det demper veldig og gjør det litt spennende:))Tror du ikke jeg har utstilling selv denne dagen da...men hvor lenge holder dere på..jeg er ferdig kl to denne dagen.Så mulig jeg får tid etter dette...har så lyst bort til deres koslige julemarked:)Klem Vibeke

      Slett
  3. Nydelig, Vibeke <3!! Klem, Marte

    SvarSlett
  4. Dette ble veldig bra, VIbeke! Jeg har ett storprosjekt pågang på kjøkkenet, hvor jeg bruker lignende malingsteknikk - håper det blir like bra som dette!
    Flott fransk funn du har gjort.
    Ønsker deg en strålende helg!!
    Titti-klem!

    SvarSlett
  5. For noen fine franske funn.
    Og spennende maleteknikk - den må nok bare prøves.

    Du presenterer med så fantastisk fine bilder.

    :) Inger

    SvarSlett