tirsdag 30. oktober 2012

"Det ser ut som det har ligget der...for bestandig"




 God onsdag alle sammen! Siden jeg var liten har hus fasinert meg og spesielt gamle hus. Ja hvorfor bor du ikke da i et gammelt hus, spør du sikkert da...? Men sannheten er jo at alle vet når man bor i et gammelt hus kreves det masse vedlikehold og ingen av oss her hjemme har det som kreves til det.Vi kan male og kansje snekre litt,men så stopper det der. Derfor har vi måttet innse dette og bygde huset vårt for elleve år siden. Huset har et gammelt utseende og vi får ofte høre "hvor gammelt er dette da?,det ser jo ut som det har ligget der for bestandig",og "er dette den gamle gården,som har ligget her før alle de nye husene kom?"osv. Slikt fryder jo mitt "gamlehus"hjerte:))) Ikke alle som hadde likt det kansje ,hi,hi ,men for oss er det en god tilbakemelding på at vi har klart å gjenskape den gamle stilen i et nytt hus.Bildene jeg viser i dag er fra vinteren/julen i fjor.
 Den gamle kjelken er et funn hos Skrot Tor,kansje det aller første og beste:) Den er så gammel og sjarmerende med sine spor etter mye arbeid og forhåpentligvis masse morro:)

 Merkelig løsning for andre men helt naturlig for oss...kjøkken og stue oppe og soverom nede:)


 Her ser dere en liten ting vi gjør hver jul,vi kler en liten portal av granbar.(på bildet her har vinden fått herje litt med pynten...) Den tar vi ikke ned før i februar/mars og når snøen ligger lett over denne er den ganske fin.Som her...

I fjor raste er tre ned i skolegården der mannen min jobber, granbar med kongler tok han med hjem da. Mor var lykkelig kan dere tro,nå kunne vi kle portalen med granbarsom som tilogmed hadde kongler:))

 Snart skal det pyntes til jul her igjen og kjelken,jultre,portal og epler skal med. Akkuratt som i fjor:)

Snøen har også kommet hit i natt og det ligger et tynt hvitt lag som gleder og inspirer til litt julestemning.... Klemmer fra Vibeke

12 kommentarer:

  1. God morgen kjære venn.
    Får nesten tårer i øynene altså....Herlighet for et NYDELIG hus du bor i....Ååååå jeg nyter synet!
    Fantastisk pyntet også...
    I skrivende stund pøser regnet ned her...så nå forsvinner snøen på et blunk.

    Å takk for du viste huset,var veldig fint å se.
    Ha en kreativ dag da!
    God bjørneklem...

    SvarSlett
    Svar
    1. Da svarer jeg med "ståpels" og faktisk tårer i øynene at det var veldig vakkert sagt,min nydelige venn...Mennesker som deg altså..ja jeg har nesten ikke ord Camilla...

      Regnet pøser ned her også,så all idyll er vekk igjen...men det kommer nok tilbake før jul...håper nå jeg:)Dagen er kreativ her ja...to bilder ferdig alerede:)Skjønn onsdag til deg:)

      Slett
  2. Huset ditt er bare vakkert, Vibeke :)
    Men alt du tar i blir jo vakkert :)
    Tusen takk for den nydelige kronen, du er en knupp :)

    Klem klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Snille snille deg Camilla:)Tusen takk!

      Håper dere har en herlig 1 års dag for deres skjønne blide prinsesse:))Klem til deg fra meg!

      Slett
  3. Så utrolig koselig hus! Har lagt meg til som følger for jeg ble jo veldig nysgjerrig på hva som er inni huset også da vet du! :-)

    SvarSlett
  4. Fantastisk flott du har gjort det. Likte så godt den granportalen. Vi har brukt å lage et grangirlander ned langs rekkverket på trappa. Flott kjelke også, har en som er nesten lik. De er skjønne som vinterdekor. Vakkert hos deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk snille Hulda:) Gleder meg til å ut å pynte i år også...og det er ikke lenge til:)

      Slett
  5. Nydelege Bilder du viser og huset ser faktisk ut som om det alltid har leie der!
    Fin onsdag!
    Mvh Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koslig Monica:)Artig at det er flere som synes det...:)

      Slett
  6. Det er vinter nede i Skien også ser jeg!
    Så stort og flott huset ditt er. Har ikke sett bilder fra den vinkelen. Artig! God onsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Jona:) Huset ser kansje stort ut,men det egentlig ikke det.Vanlige husbank mål er det.Vi valgte å bygge uten skråtak,for å få mest mulig ut av huset. Det har vært veldig lurt.Klem på deg:)

      Slett