fredag 19. oktober 2012

Hvitt...& patinert


Hei alle sammen!Her kommer bilder fra mitt siste prosjekt her i huset.Man får nesten litt dilla når man kommer over en slik teknikk som jeg har brukt på disse møblene...nå må jeg bare passe meg så ikke alt her hjemme får seg en omgang patinering...hi,hi..(jeg får sitte på hendene en stund fremover:)))
 Skap,bord og stol har alle fått en omgang med patinering:)
Men neida jeg skal nok klare å la noe være..slik som favorittskapet mitt. det er vakkert som det er synes jeg. Derfor "bjuder"jeg på en titt fra det i dag også.

 Ved å stå ute i hele vår/sommer fikk jeg denne patineringen på blomstepotta her..Sånt liker jeg veldig godt.Naturlig og slitt!

Husker så godt når jeg kom over dette bokskapet på Finn.Alt stemt den dagen,vi trengte ikke å kjøre langt for å hente det(noe jeg ofte må...)og prisen ble bare 1000 kr...så det var rasende billig for denne skatten synes jeg:)Det hadde nesten ikke rukket å kommet innenfor døra ,før jeg sto klar med pendselen:)Den kvelden fikk det to strøk...jeg var så utålmodig etter å få det ferdig.Etter den gang har det fått mange omganger med maling,slik at det ble orntlig hvitt:)Det er en redusert Vibeke som sender en god helg hilsen idag.."dett"i nese og hals og omgangsyken har meldt sin ankomst:(((Så sofaen og Nure har vært gode venner av meg gjennom dagen idag..Aldri kult å gå inn i en helg med sånt..men jeg har heldigvis en tendens til å komme meg fort:) Ønsker alle der ute en FRISK.. og strålende helg,klem Vibeke

10 kommentarer:

  1. Å så vakkert du "bjuder på"!
    Skikkelig fint og du får nå alt til du!

    Stakkars deg....pyton å være syk,er tiden for det tror jeg.
    Tenker du er MYE bedre i morgen,det bestemmer jeg!!!
    God helg da min vakre venn, fra en litt sliten Camilla i dag:)
    Kjempeklem!

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder:)
    Ønsker deg en fin fredag:)God klem:)

    SvarSlett
  3. Blir som alltid ekstra glad når jeg titter innom bloggen din og ser de lekre bildene dine! Likte godt denne laseringsteknikken du har gjort med bordet:-) Og så nydelig inngangspartiet ditt er i innlegget litt under her! Ønsker deg en fin helg og riktig god bedring!

    SvarSlett
  4. Vakkert, Vakkert, Vakkert!
    Ønsker deg en fin helg og masse god bedring :)
    Gleder meg til å se deg på mandag :)

    Klem klem

    SvarSlett
  5. Så fint det ble med den patineringen!:D Skikkelig tøft:) Du er så flink og kreativ! Masse god bedring:)

    SvarSlett
  6. Å stakkars deg, håper du er snart på bedringens vei..Julemarkedet starter 11 og slutter 16-17 tida..Vi er her så lenge det er folk..Unn deg masse hvile i helgen,klem..

    SvarSlett
  7. Har du delt oppskrifta på patineringa? Dette likte eg utruleg godt, fekk så lyst å prøve:))
    Du har ein nydeleg blogg med flotte bilder! Tusen takk for kommentar hos meg. Trur nok lampa får vere som den er. Den har absolutt sin sjarm. Må berre finne ein anna plass til den enn eg først hadde tenkt;)
    Fin kveld til deg!
    Klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Bjørg:)Ja jeg delte den i forrige innlegg,men gjør det gjerne igjen:)Jeg har gjort slik:Dette hvite bordet hadde en trehvit bordplate og hvitt understell.Jeg på førte på litt og litt gråmaling(lys)og gnidde av med en fuktig fille,slik at gråmalingen lå igjen i utskjæringene samtidig som det dempet den litt for hvite overfalten. På bordplaten gjorde jeg det samme,slik at treverket skinner svakt igjenom og ikke får det helt "mettende" utseende.Dette er virkelig morro,og man får bare leke seg fram til det resultatet man ønsker.Jeg brukte også litt pussepapir tilslutt på kanter her og der.Lykke til Bjørg,lurt at du lar lampa være som den er. Den er jo bare helt herlig heldige deg:)Klem

      Slett
  8. Vakkert! Nydelige bilder og blogg! MAsse inspirasjon. Dette må en jo bare prøve.. Ser så fint ut og gøy! Ha en fin helg:) klem lille meg

    SvarSlett
  9. Åååh, underbara bilder igen en gång!!! Blir alltid lika inspirerad av att titta in hos dig, så himla fint!! Skön dag till dig! Kraam,Caroline

    SvarSlett