søndag 31. mars 2013

Fra skrot til skatt!

For en stund siden fortalte jeg om den gamle sjenken fra 1800 tallet vi skaffet oss på denne tiden i fjor. Jeg så den på Finn  og som den impuls personen jeg er.. slo jeg til... Må vel innrømme at jeg hadde en tanke i hodet ved første øyekast...."Å herrrlighet hva er det jeg har sagt ja til her"...for den var i ganske dårlig stand og ikke veldig vakker. Men er i dag ganske lykkelig over at jeg ga den en sjangse....for er det et møbel som har gitt meg mye glede så er det denne gamle sjenken.I dag byr jeg på en liten årskavalkade fra nettopp dette stedet på kjøkkenet.Sjenken ga inspirasjon til først en tallerkenhylle også kom nr to...Dette er som kjent for dere faste lesere her inne,  mitt favoritt sted i huset...og vet jeg er ALTFOR glad i å ta bilder her....Men så er det et sted jeg kjenner kreativitet og glede,og det er jo nettopp det jeg ønsker å spre ut til alle dere:))) Så velkommen alle sammen! Bli med på vår,sommer og vinter fra denne delen av kjøkkenet......hvor det begynte med en sjenk som fikk nytt liv hos oss og som skal få være med oss leeeenge lenge til:)











Den vakreste bukett er et skue fra alle plasser her:)











Fugledekoren her er med på å sette et litt spesiell preg på den synes jeg:)
Fantastisk håndarbeide de har gjort med utskjæringene..som alt annet annet de også gjorde på den tiden.









Så kom jul og jeg hadde lenge gått å gledet meg til å pynte her....for jeg hadde en plan:))



Planen var å ha  rødt porselen i tallerkenhyllene...og disse fant jeg i an annonse fra en dame i Køln.
Fantastisk seriøs og dyktig dame som viste en service jeg ikke har opplevd maken til. Tallerknene kom fram i beste behold og skal nå for alltid minne meg om gaven til meg selv da jeg ble 40 år:)







 Ja så er vi tilbake igjen og kreativiteten vil fortsette her..."Belive me"!!....for om ikke så lenge får sjenken selskap av et nytt møbel....:)))



Ha en strålende første påskedag alle sammen! I dag skal jeg svinge pendselen på et lerret,planen er en sommerfugel inspirert av fargene i mitt nyeste heklede teppe...er virkelig spent på det resultatet selv kjenner jeg:)
                                Go varme klem med SOL fra meg!

11 kommentarer:

  1. Nydelig Vibeke!
    Så lekkert at det finnes ikke ord....

    Kos deg i dag!
    Gleder meg å se hva du finner på din skjønne flinkis!!

    Ha en fortryllende dag.
    Solklem

    SvarSlett
  2. En herlig skjenk og en flott reise gjennom året Vibeke. Ikke det minste rart du finner inspirasjon i dette hjørnet. Så vakkert som du pynter på og rundt skjenken uansett årstid. Hadde vært litt artig å sett hvordan skjenken opprinnelig så ut også.

    Fortsatt god påske til deg.

    Klemmer

    SvarSlett
    Svar
    1. Skulle så gjerne vist dere hvordan den så ut,men kan ikke finne bildene jeg tok av den... fra alle vinkler hadde jeg faktisk...de er nok slettet desverre.Den bærte preg av ny restaurering av en helt annen sort treværk enn opprinneligheten(ikke mye fint..)var ganske så fin farge på det gamle treverket,men her hadde det kost seg litt dyr gjennom tiden... og noe oljesøl av noe slag,så jeg kunne ikke bruke den slik desverre.Den måtte sparkles og males MANGE MANGE ganger..og fortsatt får den en liten omgang med kosten,noen møbler kan gulne litt så da er det bare å ta en ny runde:)God påske til deg også:)

      Slett
  3. Skjønne bilder av din vakre sjenk :) angrer bittert på at min ble kastet..men det var jo lenge føre denne hvite tiden kom ;) men..er jo fullt mulig og få tak i :)
    Super kavalkade Vibeke, og i ett hjem er det alltid ett eller to steder man trives best :)
    Ha en flott dag til glede og inspirasjon:)
    Vibeke :)

    SvarSlett
  4. Hei - så flott den ble. Kan se at du liker den for du pynter mye rundt den og steller med den :-) Ikke rart det, så fin som den ble, Noen ganger er maling den eneste løsningen, andre ganger kan de væere som de er.

    SvarSlett
  5. Så gøy at jeg fant bloggen din. Helt fantastiske bilder og jeg storkoser meg å lese og se. Har ganske like spisetuestoler som dere, så vakre:)

    God klem fra meg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig tilbakemelding Camilla:))Tusen tusen takk!klem

      Slett
  6. Hej Vibeke! Härliga bilder!!!! Du får alltid till det så fint :) Ja ang. Carl Larsson så har jag alltid vatt förälskad i hans bilder. Du undrade innan om jag varit på Carl larsson gården och det stämmer, en verklig energikick. Ha en fortsatt trevlig påsk. Kram Anna

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Anna:)Å hvor du er heldig,håper jeg også får oppleve det engang:)))Kram på deg:)

      Slett
  7. Skjenken din er bare utrolig vakker :) du gjorde et meget godt kjøp der selv om det var mye jobb:)
    Elsker at du tar bilder der for det gir så utrolig mye inspirasjon til oss alle:)
    Du får frem alt det vakre til alle årstider og herlige farger du kobinerer med:)
    Nydelige bilder vennen:)
    Så kjempe spennende med bilde, håper vi får se:)
    Fortsatt herlig kveld
    Klem Merete

    SvarSlett
  8. BELLISSIME IMMAGINI, BELLISSIMO BLOG !!

    TANTI COMPLIMENTI OLLY

    SvarSlett