søndag 21. april 2013

Dronningen er på plass!



 Så var den tiden kommet at "Dronning Ingrid" tar plass på kjøkkenet:) Jeg bare elsker disse rosa pelargonene og bare MÅ ha masse av disse når våren kommer.I fjor hadde jeg mange og flere holdt langt ut på høsten:)))Vi prøver på samme suksess i år også!

 De trives veldig godt i denne store keramikk krukka. En fantastisk håndlaget krukke kjøpt hos Hannas Skafferi i Strømstad.







 Dette er en vill og vakker pelargon som koste seg på kjøkkenet i fjor:) Nå skal årets dronninger pleies slik at de kan fylle et solfyllt sommervindu igjen:)))ÅH!! nå er det endelig VÅR alle sammen og sommeren er jammen ikke langt unna den heller.... Bare å nyte en av de fineste årstiden som finnes...

 Ønsker dere alle en herlig ukestart! KLEMMER VIBEKE










24 kommentarer:

  1. Så vakre Dronninger! Herlige blomster, som jeg har mange av, både ute og inne, om sommeren. Den første er i blomst. Kjempefine bilder! Den på bordet foran vinduet var jo virkelig stor og fin. Lekkert interiør du har, lyst og fint!

    SvarSlett
  2. Ingen er finere enn dronningen. Den ene stiklingen min har kommet med knopper, så nå nærmer det seg blomstring her også. D

    SvarSlett
  3. Å, så herlig!!! Jeg kjøpte også dronningen i helgen!!! Helt herlig er den! Fin uke til deg fra meg!

    SvarSlett
  4. Ah, er det det den heter? Absolutt den vakreste pelargoniaen, må nok ha et par i år jeg og. Det hører liksom med

    SvarSlett
  5. Hei Vibeke!
    Som altid har du mange herlige bilder! Det er mange år siden jeg hadde pelargonia, men i år skal jeg jammenmeg ha noen :-)
    Jeg er helt forelska i de fine blonde-gardinene dine, Vibeke! Har du sydd de selv?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Olga:)
      De heklede kappene har min mor sydd:)Fin dag til deg:)Klem

      Slett
  6. Dronningene er nydelige, og blomstrer og vokser om de får stell :) Nydelige mot alt det hvite interiøret ditt :) Vakkert hos deg!

    SvarSlett
  7. Kjære Vibeke . Det er midt på natten og nå måtte jeg bare innom deg og få trøst .... Så flotte innlegg . Godt å se på fra sykesengen . Tøffe dager her etter operasjon rett og slett :) men verdens skjønneste betjening som er så snillere meg. Så satser vi på fremgang i morgen den dag ho ho au :)
    Vel føler meg bedre allerede nå når jeg ser bloggen din som er så fin.
    Klem klem Camilla

    SvarSlett
  8. Kjære Vibeke . Det er midt på natten og nå måtte jeg bare innom deg og få trøst .... Så flotte innlegg . Godt å se på fra sykesengen . Tøffe dager her etter operasjon rett og slett :) men verdens skjønneste betjening som er så snillere meg. Så satser vi på fremgang i morgen den dag ho ho au :)
    Vel føler meg bedre allerede nå når jeg ser bloggen din som er så fin.
    Klem klem Camilla

    SvarSlett
    Svar
    1. Å kjære venn...det er nesten som jeg har følt meg litt tom om dagene og bare gått rundt meg selv for jeg har tenkt på deg...Jeg tror din venn her borte har følt at noe ikke har vært helt greit med deg...så det var virkelig godt å høre fra deg samtidig som at det er veldig leit at du har hatt det så tøft:( Ja du vet jeg bare øser av meg alle klemmer jeg har for at du skal få det bedre Camilla...

      Slett
  9. Va härligt med en drottning i hemmet..eller två ! Har aldrig provat Ingrid..alltid Mårbacka här. Så fint du har det !!!

    Stor klem..Anette

    SvarSlett
  10. Hei på deg ;-)
    Så utrolig sart og vakkert Vibekemor ;-) Nydelig.... Kjenner liksom solen trenger igjennom når jeg ser på bildene din..det er så masse lys i dem. Her i Trondheim er det litt for mye snø, og skyer, ihvertfall til at sommerfølelsen kommer, men våren har så absolutt meldt sin ankomst...Så nå bare gleder jeg meg til å begynne utendørs;-)
    Fortsett i samme stimen du lille venn, du er fryktelig "smittsom" skjønner du;-) Hihi...

    Vårklemmer fra Grete

    SvarSlett
  11. Wonderfull flowers!
    Have a nice day!
    Nicole

    SvarSlett
  12. How beautiful!!!
    I love the "Dronning Ingrid", too!
    Hugs,
    Barbara

    SvarSlett
  13. Vakre bilder som alltid!! Pelargonia er et must for meg når det er vår og sommer:)) Den du hadde i kjøkkenvinduet i fjor så virkelig ut til å trives!! Nydelig!! Så vakkert pledd du har over gyngestolen:))
    Ønsker deg en fin start på uken:)) Klem

    SvarSlett
  14. Ja drottning Ingrid eller Mårbacka som den heter hos oss i Sverige är verkligen en favorit!
    Underbara bilder hos dig som vanligt!
    Ha en fin vecka!
    Kram
    Jenny

    SvarSlett
  15. Hvor er det bare smukt som altid i din bolig :)

    SvarSlett
  16. Herlige Dronningen. Så vakker og frodig.
    Ja jeg også elsker den planten. Og Ifjord hadde vi den svært lenge.

    Nydelig den potten den står i . Passe perfekt til alt det vakre du har. Et vakkert hjem du har Vibeke. Og du er en vakker person og. Og grattis til jenten din som har fått lappen. Søt hun er. Hun ligner på deg på en prikk.
    Jenten min begynner på lappen nå snart hun og. Blir 18 i januar. Men tiden går fort.. Guu så rart å ha voksne barn , ikke sant?

    Kos deg vennen. Klem fra Margareth

    SvarSlett
  17. Nydelig blomst, denne dronning Ingrid... ;o)
    Vakre bilder!!

    Trur eg må ein tur å kjøpe noen slike eg og, har fremdeles tomme vinduer etter flyttinga... ;o)

    fin veke til deg!

    klem

    SvarSlett
  18. Sukk... Så nydelig! :) Kjempefine bilder.

    Fin uke ønskes deg.
    Klem fra Lite hi

    SvarSlett
  19. Ce blanc est sublime , si fragile et si gracile à la fois !

    SvarSlett
  20. Bråttom...bråttom....
    Tittar bara lite kort och ger dig en stor kram!
    Allt gott till dig!
    Raina

    SvarSlett
  21. Underbara bilder som vanligt, ler.
    Härligt med några pelargoner inne i huset.
    Och du vilken lycko ost du är som vunnit give away hos Merete, grattis!
    Ha en skön kväll.
    Kram Gerda

    SvarSlett
  22. These are so pretty! What a nice, bright room.

    SvarSlett