søndag 28. april 2013

Føler meg litt svensk i dag.....



                                                 "KAN DU INTE TALA"

En dag jeg var på Skrot Tor,fant jeg et bilde som umiddelbart fikk min oppmerksomhet....Det var dette bildet,av figuren"Kan du inte tala". Jeg elsket den figuren som liten og besteforeldrene mine hadde en slik som jeg så ofte beundret. Klart det måtte med i samlingen min av gamle bilder som vokser i en krok av stuen.
Synes det er morro å leke seg litt med denne gamle stilen jeg nå er litt inne i. Det er på en måte litt spennende å ta seg en tur til dette hjørnet,for hver gang oppdager jeg en ny detalj ved disse gamle tingene. Jeg må jo le litt også for en dag jeg sto å beundret det store bildet her,så fikk jeg plutselig øye på en møll som hadde tatt plass i motivet "gled"rett inn i bildet den...hadde samme grå fargeskala kan man si,ho,ho....blir ikke lett å få ut den siden bildet er ganske skjørt.Så da får den bare bli:)
 Lampen bak her er egentlig "ny"men er laget etter en gammel kopi. Sparte leeenge for å få tak i den husker jeg...etter nesten 18 år er den like aktuell her hjemme:) Da er man jammen tro mot sin stil vil jeg si....:)
Så er det den helt siste skatt jeg fant i går,og det er nå rart hvordan gamle kurver dukker opp hvor enn jeg går for tiden.....Kurven er garantert svensk ,for her står både eier og hvor den kommer fra oppført.
Eieren av denne vakre kurvkiste het "Fru Selma Sjøberg" og sted " Kalix." den har virkelig fått meg til å tenke litt..."hva ble den brukt til?,hvordan så denne Fru Selma Sjøberg  ut"...ja det er rart når du får litt info som dette med på kjøpet:) Bildet som ligger opppå kurven har ingen sammenheng med dette,det er prislapper som Joachim og Grete bruker i butikken sin.Kult!som alt annet de gjør:)
Jeg har hatt litt trøbbel med blogger fortiden,som gjør det vanskelig å laste opp bildene mine...Så finner jeg ikke en løsning på dette,  kan det bli litt stillere fra denne kanten. Men noe får vi til, det tar bare tar myyye lengere tid..Neste gang jeg kommer tilbake kommer datoen for årets sommerutstilling med malerier og loppemarked!Kjenner jeg gleder meg til dette og flere bilder er under produksjon:)
Så til alle dere som tar turen innom her,tusen takk!og vi "ses" nok snart igjen:)
                                               KLEM VIBEKE

9 kommentarer:

  1. Litt av en krok du har laget deg, her var det mye fint! Den figurer har nok stått i mange hjem ja, husker at min morfar hadde en stående oppå TV'en. Ønsker deg en fin søndag videre.

    SvarSlett
  2. Kjære vene Vibeke da......
    Finner ikke ord på så nydelig dette innlegget var,helt min stil !
    Å sånne bilder gjør meg varm i hjertet og det gjør du og!

    Her bøtter regnet ned uten stopp i dag....
    God søndag kjære.

    Varm klem Camilla .

    SvarSlett
  3. Jag håller med, gillar oxå den tavlan :) Finfina bilder och tavlorna så snygga.Nu är det sällan jag stöter på tavlan och statyn på mina loppisturer, så säkert är de väldigt populära. Ha en bra kväll. Kram Anna

    SvarSlett
  4. Så herlige bilder! Masse flotte detaljer :) gamle kurver er flott. Har noen stående på loftet, vet bare ikke helt hvor de skal enda.. Moro å få med et navn på kjøpet da! :)

    SvarSlett
  5. hej!så mycket fina bilder du visar...ska kika vidare nu, ha en fortsatt bra dag/Helena

    SvarSlett
  6. Ja, det håper jeg skjønne!!!
    Det er dagens høydepunkt det, og titte innom deg her på bloggen!!!
    x fingrene for at årets dato passer for meg!
    Hadde vært superkoselig å tatt en tur!

    Ha en fin dag! Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  7. Nydelig samling med bilder du har vennen:)
    Og aldeles herlige bilder med masse flotte skatter:)
    Håper du får ordnet med dataene snart, for savner dine vakre innlegg og inspirasjon:)
    Ønsker deg en herlig uke
    Klem Merete

    SvarSlett
  8. Dette bildet hadde bestemor på veggen hos oss. Veldig koselig, og det er også vakkert å samle bildene i gruppe slik som du gjør.

    SvarSlett
  9. Det var virkelig nydelig i hjørnet her og det du har satt i sammen av bildene på veggen og på bordet harmonerer så fint med hverandre. Jeg kjenner igjen flere av bildene på veggen. Nydelige bilder som alltid, Vibeke! Klem fra Jorunn

    SvarSlett