søndag 8. desember 2013

Deilige juletid..i hvitt...

Så var vi så heldig å få oppleve litt hvit jul på denne kanten av Norge også....Å! kjære tid så vakkert alt blir med dette hvite laget som har lagt seg....
En annen som er også er glad for snø er Nure...Han blir helt vill og løper som en gal rundt....En annen ting er pelsen hans på slike dager.....eneste som hjelper på disse klumpene er dusjen...noe han absolutt ikke er fullt så glad i...

Håper vi har det slik leeenge....:) Det har virkelig vært en herlig helg med flere koselige juleinnslag...mere pepperkakebaking er en av de......:)
En liten girlander har blitt til......
Det lille "fjøset" er også nå på plass....på en "seng" av buskbom:)



Disse pepperkakene gir jeg ofte bort til gode venner nå før jul...:)
Jeg bruker egghvite i glasuren for å få den stiv . Da blir det lettere å lage mønster på hus og kaker.



En annen stemningsfull juleting jeg har gjort denne helgen var å oppleve Christel Alsos sin magiske julekosert i Jakob Kirken i Oslo. Heeelt fantastisk og hun ga meg både gåsehud og tårer i øya med sin vakre vakre stemme..Viktig å ta med seg slike opplevelser i den søte juletid :)
Håper alle dere der ute har gode og fine desemberdager:)

                   KLEM VIBEKE

22 kommentarer:

  1. Pepperkakehusene dine er jo som kunstverk Vibeke!!!

    Klem

    SvarSlett
  2. Nyyyyydelige pepperkaker.
    Så flott dekorert at man må jo bare bli inspirert av dette.
    God adventsstemning hos deg.
    Ønsker deg en fin kveld.
    Vennlig hilsen Marit

    SvarSlett
  3. The snow looks so beautiful...even if it's cold and I love your gingerbread decorating!

    SvarSlett
  4. Vakkert med hvit jul;) Nydelig;) Bare drømmer meg bort i bildene dine;)
    Og så fine pepperkaker. De skal vi bake neste helg, gleder meg til pyntingen;)
    I dag er det blitt Sarah Bernard og Hvite kakemenn, og laaaang tur i nydelig vintervær.
    God søndagskveld til deg;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  5. Så nydelig inngangsparti dere har!! Virkelig vakkert med all snøen, granbaret og lysene!:) Herlige pepperkakehus! Du er fantastisk flink!! Ønsker deg en fortsatt fin adventsøndag:) Klem

    SvarSlett
  6. Så fortryllende vakkert kjære vennen:)
    Det gir en egen stemning når snøen kommer og hos deg er det jo som et eventyr:)
    Så artig og inspirerende med pepperkaker i en krans:)
    Ønsker deg en strålende kommende uke:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  7. Moc zdravím,
    jemná krása, úžasné.
    Krásný advent Zmorkusovic

    SvarSlett
  8. Eventyrlig vakkert . som i et eventyrland.
    Vinerbildene var bare sååå herlige. Jeg drømte meg inn i de.
    Du er verdens flinkeste pepperkakepynter og kunstner.
    Wowow så flott .
    Nure er så søt. Sikkert veldig koselig å pynte han med rød sløyfe til jul ;) Hihi...

    SvarSlett
  9. Så fint og flot et hus og krans du har lavet.
    Er imponeret.
    I Danmark er det ikke vanlig at bage pebberkagehuse. Men jeg tror at jeg vil prøve at indføre det som en ny tradition her i huset i år. Mangler bare en god opskrift. Mon ikke vores norske venner her i Dk har en der kan bruges.
    Nyd adventstiden kære du.
    Klem Lonni

    SvarSlett
  10. Jammen var vi heldige som fikk snø i natt!!! Blir så lyst å fint ute!!! Håper den vil ligge der lenge!!! Så koselig helg du har hatt. Pepperkake baking og pynting og julekonsert!!!
    Da er julestemningen komplett!!!

    Ha en fin fin uke vennen. Snart er det bare 2 uker igjen til jul!!!!

    SvarSlett
  11. Jeg dåner!
    Så vakkert så vakkert.....og enig i at du er verdens flinkeste pepperkakepynter!
    Nure er jo bare til å spise opp.......såååååå søt❤️❤️❤️
    God uke min kjære venn i Porsgrunn ......her regner det i dag dessverre .
    ❤️klem.

    SvarSlett
  12. Oh,i love your peppercake deco!
    Greetings from Germany
    Andrea

    SvarSlett
  13. émerveillement total !!!! vous êtes une petite Fée !
    le sapin est majestueux dans la neige !

    SvarSlett
  14. Beautiful!!! Thanks for shearing, I really adore your photo's!!

    SvarSlett
  15. Så fantastisk flott du gjør det, høres også ut som du har hatt en herlig helg!
    Alltid en glede å besøke bloggen din!

    SvarSlett
  16. Nydelig pepperkakehus og veldig fine stemningsbilder!! Hunden din Nure er helt nydelig, jeg tror jeg har spurt inder et anna innlegg om hvilken rase det er, men tror ikke du har sett det. Jeg har en cotontass som ligner veldig på din! Er det også en Coton? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Stemmer det Ingrid,han er en cotontass :) Han er "hjemmefrisert" så det er kanskje ikke så lett å se at han er det,he,he..jeg klipper han ganske kort siden det passer oss best med pelsstellet:) Hadde vært gøy å se bilder av din også :)

      Slett
    2. HERLIG :-D!! Ja, pelstell til coton kan være et slit! Særlig i dette været. Fikk store misstanker om at det var en coton når du beskrev den herlige oppførselen i snøen! Helt likt min Mio. Ja, har tenkt å legge ut bilde av han på min blogg snart med et ullteppe jeg har sydd til han! :)

      Slett
  17. Du all verden så flotte pepperkakehus du lager! Et imponerende stykke arbeid.
    Skjønne Nure i snøen! Så masse snø hadde vi også - en dag! Neste dag hadde temperaturen gått opp med 10 grader og snøen er regnet bort. Trodde snøen skulle ligge og tok derfor ingen bilder. Koselige bilder fra huset ditt!
    Ha en fin adventstid.

    SvarSlett
  18. Du all verden så flotte pepperkakehus du lager! Et imponerende stykke arbeid.
    Skjønne Nure i snøen! Så masse snø hadde vi også - en dag! Neste dag hadde temperaturen gått opp med 10 grader og snøen er regnet bort. Trodde snøen skulle ligge og tok derfor ingen bilder. Koselige bilder fra huset ditt!
    Ha en fin adventstid.

    SvarSlett
  19. Så flotte pepperkakehus;)
    Nydelig juleinspirasjon her;)
    Bli gjerne med på min giveaway der du kan vinne dine egne monogramservietter til julefrokosten:)
    Ha en fin kveld!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  20. Heisann!
    Du er helt rå på pepperkaker og hus. De er bare så vakre. Dukket opp et bilde av et av dine pepperkakehus på instagram her om dagen uten kilde og da måtte jeg bare "framsnakke" deg.
    Klem,Anette

    SvarSlett