tirsdag 31. desember 2013

Årskavalkade 2013 DEL 2 & GODT NYTT ÅR!

Så kommer DEL 2 med vakre årstider som sommer, høst og vinter....og selfølgelig må vi begynne med de vakrete blomsterkvister som finnes : Eplekvister....jeg kunne ikke få nok og hadde en kvist i hver en krok...:)




Vi begynner å "leve" masse ute og to og firbeinte NYTER!

Jeg blir kjent med Sjoukje som driver Gammel Kjærlighet...
og her blir mitt første møte med gamle franske skatter...Etter det har det bare tatt av og jeg er nå eier av ganske så mange vakre ting nettopp fra Frankrike :) Det nærmet seg sommerutstillingen min og i år ville jeg også selge syltetøy. Jordbær og rabarbra !

Det ble en liten personlig Vibeke Design "touch " på de...:)
Så kommer dagen for sommerutstillingen, og aldri har jeg sett så mye folk på noen av mine utstillinger ! Kjære tid så morro !
All syltetøy og Rabarbrasaft vi hadde til salg forsvant på et blunk..! Tydelig at folk setter pris på slikt :)
Vi hadde også et lite loppis i tillegg til salg av malerier, og ALT loppis forsvant det også,he,he....Neste sommer satser vi på å gjøre det samme, HELT KLART!


Flere gamle skatter finner veien hit og i selskap med sommerens markblomster blir det bare HERLIG synes jeg :)

Vi måtte jo også lage saft av denne kombinasjonen, jordbær og rabarbra. Fantastisk smak som ble med sommeren igjennom :)
En gammel fransk hage gruppe tar plass i hagen, et friskt innslag ble det .
Denne sommeren går det virkelig opp for meg at rødt og hvitt er fantastisk skjønt....og får fullstendig dilla på denne kombinasjonen. Kan altså brukes hele sommeren og til julens dekorasjoner dette.
Jorbær er en sommer favoritt her hjemme og vi NØT:) Her lagde vi oss en av de beste desserter jeg kan få...
Jordbær,krem,vaniljeis og kavring knust med sukker....sukk! SÅ godt:)
Flere gamle skatter kommer inn, ting man har ønsket seg leeeenge..... Her en gammel plansje!
Fra Sverige kom Lise med denne gamle lampen omtrent 150 år er den....KLART den skulle få "leve"videre hjemme hos oss .
De søte røde små barneskoene er bare så herlige og gjør meg så glad...akkurat nå står de i et skap med små røde gamle nisser..... ble en fin kombinasjon det:)
Høsten kommer med sine rognebær og herlige farger...og jeg får nok en gang kjenne på hvor mye jeg ELSKER høsten !
Det lille epletreet vår holder nærmest på å knekke av all frukten den bærer denne høsten..
Det ble mye eplekake og ellers mye eplespising denne høsten.
De gamle planteplansjene inspirer til ommøblering... i en herlig rustikk stil :)
Jeg gjør også noe ganske så "villt" denne høsten (til å være meg da...) og maler ytterdøra RØD!
Det ble et frisk innslag og vi har vært veldig fornøyd.Meeeeen det betyr ikke at døren forblir sånn...også sier vi ikke mere om den saken,ho,ho.....Dere får bare vente å se :))))  
All inspirasjon til dørfargen kom fra denne gamle verktøykassa...synes den har så vakker farge :)

Jeg bare koooser meg med alt jeg kan lage ute i naturen nå..en fantastisk kreativv tid.
Flere gamle skatter kommer inn , en vakker gammel terrin fra Gammel Kjærlighet ser dere her.

Halloween står for døren og vi lager både kaker,gresskar og gotteri til denne dagen.Gikk helt tom for gotteri i år også og hadde mange glade barn på besøk :)
Jeg finner noen kvister med villepler og bruker villepler i julens dekorasjoner dette året.

Jeg prøver meg også på noe helt nytt innen naturmatriale, nemlig never stjerner. Kjempe gøy og takker så mye til søte Eli som hadde spart opp all never til meg :)
Høst  betyr også innekos...noe jeg er veldig god på  :))))
Helt fra tidlig oktober maler jeg og lager ting til juleutstillingen som skal være i slutten av november.

Det ble en flott dag og mange ønsket å ta turen denne gangen også. Som de fleste vet ble også hele utstillingen utsolgt! Noe jeg satte spesielt pris på :)
Så kommer vakre desember som jeg har gått å ventet på....og kooooser meg med alt det vakre man kan lage og nyte i denne tiden.


Nyttårs bordet er i ferd med å gjøres klart...I kveld skal alle vi fire kose oss her hjemme, noe vi nesten alltid gjør:) Vi har jo Nure som må passes litt ekstra på i kveld, så slike dager er det godt å være hjemme.

Alt er klart her..nå skal det bare strykes og dekkes litt så blir det vår lille nyttårsfest..:)
Som vanlig er jeg glad i å bruke det jeg har..

Så da brukes mine gamle gardinoppheng ringer til seviett holder og pynt jeg ellers har liggende.Duken i dag er et vakkert gammel laken med brodert monogram :)


Så gjenstår det bare ønske alle dere GODE der ute et riktig GODT NYTTÅR! TAKK !!! For all inspirasjon dere gir og godhet dere sprer om dere . Selfølgelig har jeg som mange andre drømmer og ønsker i det nye året vi har foran oss,håper vi sammen kan dele disse inn i 2014!

                    VARM OG GOD NYTTÅRSKLEM 
                                  FRA VIBEKE
 

16 kommentarer:

  1. Hei.
    Du har en NYDELIG blogg:)
    Lurer på hvilken farge du har på veggen. Den med de små tallerkene. Hilsen Grete

    SvarSlett
  2. Utrulig fin blogg! Du har fått ein fast lesar no på tampen av året :) Riktig godt nyttår!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Hege :) Fargen heter CHI og finnes på tak og vegger i hele mitt hus...så SÅ glad er jeg i den ,ho,ho:) Godt nyttår !

      Slett
  3. Herlighet så mange fine bilder du tar! Håper igjen at du kan lage sånn gammeldags kalender til å ha på veggen, er litt gal etter fine kalendere, er ikke så lett å finne.
    Måtte du få 365 nye, vakre og kreative dager i det nye året!!!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  4. Fantastisk vakker årskavalkade!!! Takker igjen for all inspirasjon og vakre bilder på bloggen din gjennom hele 2013 og gleder meg til å følge deg videre i 2014. Ha en flott nyttårsfeiring, Vibeke!

    ⋰⋱★GODT NYTT ÅR★⋰⋱

    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  5. Så vackra och härliga bilder!! Gott Nytt År till dig Kram Rita

    SvarSlett
  6. love your styling in every season, thank you for sharing such beauty~ happy new year!

    SvarSlett
  7. Nå savner jeg et helt spesielt superlativ,men som jeg ikke kan komme på eller faktisk kan i det hele tatt.Her viser du virkelig VIbeke hvor fantastisk flink du er og kavalkaden er virkelig noe å være stolt av.Helt fantastiske bilder og jeg klør etter å finne pin it knappen men har ikke tid.Kanskje har du allerede pinnet slik jeg kan pinne videre fra deg - dette er så vakkert at alle burde få se,nyte og bli inspirert.Jeg må bare få takke for alle de små,men deilige hjertestansene du stadig vekk gir meg,fantastisk inspirasjon og for at du er så koslig!!!
    Takk for året som gikk og jeg gleder meg til å følge deg videre i 2014.
    Godt Nytt År!!!


    Toveklem.)

    SvarSlett
  8. LOVELY!♥

    HAPPY NEW YEAR!!♥

    SvarSlett
  9. Ønsker deg og dine en flott nyttårskveld og et riktig GODT NYTT ÅR!

    SvarSlett
  10. Godt nytt år Vibeke, gleder meg til å følge deg i 2014! :) Nyttårshilsen fra Lene i Halden

    SvarSlett
  11. Å kjære ❤
    Godt nytt år!
    Får hjertebank av de nydelige bildene.... So lovely !
    Vi hadde en koselig feiring og gutta fornøyd med all godteri som kom inn etter nyttårsbukk raid ❤
    På døren hos oss var det 43 stk! Så kos ❤
    I dag skal julen ryddes ut og vi skal på middag hos mamma og pappa;))
    Kos deg du og vennen .
    Klem klem

    SvarSlett
  12. Underbar nyårskavalkad, vilka bilder du bjuder på, ögongodis på hög nivå. Tusen Tack för all inspiration du ger, ser framemot 2014 :-))
    Gott Nytt önskar jag dig!
    Kram Paula

    SvarSlett
  13. Så mange fine bileter at eg vert berre sittande å sjå og sjå- du skulle gitt ut ei interiørbok med alle bileta dine- Eg hadde kjøpt den tvert! Godt Nytt År!

    SvarSlett
  14. Ja, du har uten tvil hatt et fint år med mange flotte bilder :)

    Med ønske om et godt nytt år fra meg! :)

    SvarSlett
  15. Absolutely stunning blog!

    SvarSlett