onsdag 4. desember 2013

Ekte pepperkakeglede!

Er det noe som er JUL for meg er å lage pepperkakehus.Når dette er i hus får jeg skikkelig julefølelse...og nå er det første huset på plass...i år med inngangsparti:) Dere må ikke tro at dette huset ble ferdig på en kveld....å neida dette har jeg tatt litt etter litt.... og KOOOST meg med å lage gjennom flere kvelder nå...I år var det vel første gang at ikke vinduer knakk og vi måtte finne krise løsninger osv....."panikken"ble aldri helt utløst i år altså..ho,ho:)
 .
Huset er inspirert av svensk gammel stil og engelsk cottage hus:) De aller kosligste hus jeg vet om nemlig, så da måtte det jo gå i den stilen:) Ca 24 cm bredt.. og 24 høyt...igjen er alt laget på cirka mål...Jeg vet jeg er håpløs der og har fått fler henvendelser fra dere der ute om oppskrift...men det nytter ikke med meg altså, et slikt hus må trikses og mixes med gjennom  hele prosessen....Fant ikke ut at jeg skulle ha inngangsparti med en gang i år, men plutselig en kveld syntes jeg det hadde gjort seg....:)

Her skal det stå å få glede oss gjennom  hele desember....da kan vi ha lenge glede av det:)






                      Stemningsfullt når mørket faller på....                                    
Det blir mere pepperkaker i dagene fremover nå...holder ikke bare med et vettu....neida vi har jo laget et lite stabbur til bukken i år også...og hjerter...og stjerner....og juletrær....og snøkrystaller.......Tror jeg er i ferd med å gå fra "kvistdama" til "pepperkakedama" ...glatt denne måneden ..hi,hi...Kjenner det er en tittel jeg kan leve med altså,for pepperkaker er bare julepynt nr 1 for meg:)
                                   KLEM VIBEKE

29 kommentarer:

  1. Å herlighet Vibeke !!!!
    Du er bare helt utrolig du:))))
    Koseligste nydeligste pepperkakehus jeg har sett EVER!!!!
    Her i byen har vi jo pepperkake by......DER skulle dette huset ha vært altså.....å jeg kjenner duften helt hit.
    Du er sååå flink og kreativ min kjære venn.

    Kiss kiss fra meg :)

    SvarSlett
  2. Wonderful!!! I love this beautiful tiny house. A perfect eyecatcher. And I love your amazing home. Its full of cosyness.

    Klem Birgit

    SvarSlett
  3. OHH! Its a great job!! I cant imagne how many cozy hours you spent on making this pretty house! I 'll make my own soon)) Thanks for insperation!
    Maria

    SvarSlett
  4. Såååå ljuvligt pepparkakshus!
    Makalöst fint alltså!
    Kram till dig!
    Jenny

    SvarSlett
  5. Wowwwwwww, what a wonderful 'pepparkakshus'! I would love to make one, but I think that is quite difficult, isn't it? I love your blog and photo's, very inspiring. Thanks for sharing. Have a wonderful day.

    SvarSlett
  6. Nydelig !! Jeg beundrer både kreativiteten og tålamodet.

    SvarSlett
  7. Kjempefint hus og eit flott brett til å stå på!
    Gledar meg til å sjå meir! Ønskar deg ein fin dag vidare!

    SvarSlett
  8. What a lovely gingerbread house!!:)

    SvarSlett
  9. Ах, колко е сладка и приказна къщичката ти! Твоите коледни къщички са най-красивите, които съм виждала.
    Поздрави и хубав ден от мен.

    SvarSlett
  10. Å, så skjønt og sjarmerende hus! :) I ettermiddag og kveld skal vi bake papperkaker. Gleder oss! :)

    SvarSlett
  11. Skikkelig lekkert pepperkakehus!!
    Ha en fortsatt strålende dag!:)) Klem

    SvarSlett
  12. Rett og slett ett nydelig pepperkakehus.
    Skjønner at det må få hedersplassen hos deg.
    Helt skjønnt.
    Vennlig hilsen Marit

    SvarSlett
  13. du temps de la patience de L'OR dans les mains
    POUR UN SPECTACLE GRANDIOSE !
    cette Maison est Magnifique......
    ADMIRATIVE........

    SvarSlett
  14. Wow...for et utrolig flott pepperkakehus:)
    Har jo så masse herlige detaljer og var bare skjønt:) dette får dere glede av i lang tid nå:)
    Nydelige bilder aom alltid vennen:)
    Fortsatt herlig kveld
    Klem Merete

    SvarSlett
  15. SÅ koselig! Vi prøvde oss på ett hus her også for ett par år siden, men etter to timer ville mannen ta ut "skilsmisse" ;-) Så nei, hihi, det blir nok ikke husbygging her på en stund ;-)

    SvarSlett
  16. WOW!! Skal si du er dyktig Vibeke! Jeg er imponert over alt du får til og så blir det jo bare så utrolig lekkert alt du "tar i" ! :) Titter innom iblant, men det blir ikke så ofte tid til å legge igjen en hilsen... Bloggen din er nydelig og det er så julete og koselig her! Kos deg med "pepperkaketittelen" og pyntingen, gleder meg til å se flere hus :) God førjulstid videre! Klem Gry

    SvarSlett
  17. Utrolig flott hus. :))
    Klem Mette.

    SvarSlett
  18. Helt ljuvligt så fint!!!!!
    Du är så duktig
    Tack för dina rara ord
    Trevlig helg
    Varmaste kramar Tina!!

    SvarSlett
  19. Øvelse gjør mester,du begynner nok å bli dreven :)))
    Forresten veldig befriende å se et non-stop fritt pepperkakehuset...det er de vi kaver mest med som regel,de glir ned ustanselig.Tror vi dropper den i år,var jo mye finere med bare glasur.Jeg har oppskrift på et hus som ligner veldig faktisk,bare å vri på vinduene på sidene så er det nesten likt - det har vi en en Melange juleoppskriftsbrosjyre....kanskje den er i omløp enda??? For et pøtearbeid du har hatt med pyntingen,bra du har kost deg med det - det er ihvertfall verdt all arbeidet så vakkert som det ble!!!!

    Kos deg i helgen,du har vel nye prosjekt på gang allerede kjenner jeg deg rett?? ;)

    Toveklem :)

    SvarSlett
  20. Vakreste pepperkakehuset jeg noengang har sett. Fant det på Pinterest og la det ut på vår Instagram konto @inspirasjonsguidennorge. Viser til din vakre blogg! Ser du såvidt er i gang med Insta. Det er bra! Klem fra Marianne

    SvarSlett
  21. Wonderful work!

    Klem fra gitte

    SvarSlett
  22. Fantastic home, thanks for inspiration for me!!!!
    Greetings from Poland. God Jul....

    SvarSlett
  23. Hei vi skal kjøre Oslo kr.sand. kjører man da forbi skrot tor:0) elsker bloggen din

    SvarSlett
  24. Ja det ligger i Skien ,så da kjører du forbi:) Tusen takk for kjempe fin tilbakemelding :) God tur og God jul :)

    SvarSlett
  25. Oh...so lovely. Good work, really good work :).

    SvarSlett
  26. How beautiful! I came across your blog while researching gingerbread images for my new book. Gorgeous photos!

    SvarSlett