torsdag 26. desember 2013

Nostalgisk julepynt

Jeg har virkelig fått øynene opp for gammel og nostalgisk julepynt...desverre har jeg svært lite julepynt som er gammel men har alltid hatt sans for julepynt som ser gammel ut...slik som disse gamle sandkakeformene med glansbilde i midten. Ei kreativ jente ved navn Vibeke Fosstvedt har laget disse:)
I det kommende året får det vel jaktes på mere gammel julepynt...håper vi får se et resultat av det til neste jul...:)
I år har jeg arvet noen gamle julekort som jeg har brukt i juledekorasjonene i år. Med vakre motiver og vakker håndskrift er de virkelig fasinerende å se på...:)




En slik gammel lysestake kan jeg også huske fra jeg var liten, med den søte "plingelyden"....I fjor var jeg så heldig å finne en slik hos Skrot Tor.
En gammel madonna fra Gammel kjærlighet på et sølvfat full av kongler og små grankvister...
og et gammelt julekort og en gammel lysholder gjør det til en litt anderledes juledekorasjon :)

Avslutter med litt jule/vinter naturmatriale..
Denne stjernen fant jeg hos Hanna Skafferi nå før jul, en rustikk og litt anderledes stjerne ..:)
                      Helt herlig og kan bli med oss lenge inn i vinteren.....
                                             synes jeg :)
                                    KLEM VIBEKE

9 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder;) De sandkakeformene med engler var så søte;) Stjerne med lav likte jeg. Den er fin som vinterpynt etter at julepynten er ryddet bort.
    Jeg var ute i hagen en tur i dag. Julerosene blomstrer som aldri før og liljer og perleblomster har kommet med knopper. Skal ta inn noe av det før det blir frost igjen.
    Ønsker deg fine romjulsdager;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  3. Underbart pynt! Och naturens skatter är det inte mycket som slår! Enkelt och sagolikt vackert! Önskar dig en fortsatt fin vecka!
    Kram
    Jenny

    SvarSlett
  4. Dette var bare skjønne bilder og akkurat som jeg elsker:)
    Jeg elsker den gamle nostalgiske julepynt selv og prøver å spare litt hvert år:)
    Fortsatt god kveld vennen
    Klem Merete

    SvarSlett
  5. Gammel juletrepynt er nydelig. Sandkakeformene som er flatet ut er kjempefine. Dessuten er jeg helt betatt av blikkboksen du har satt amaryllis i. Den er lekker.
    Kos deg masse i romjula.
    Klemmer fra Marit

    SvarSlett
  6. Vakker nostalgi hos deg!! Elsker St.Therese statuen din!!

    Ha en fin romjul, Vibeke!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  7. Så søte sandkakeformer!
    Ingenting er som den gamle juletrepynten:) Så utrolig vakker, men veldig skjør. Her har to stk glasskongler falt i gulvet og gått i tusen knas:/
    Nydelige bilder som alltid:) Ha en fortsatt fin romjul:) Klem

    SvarSlett
  8. Once again...have loved your Christmas posts and enjoyed seeing your home all cozy and charming. The lace curtains...so beautiful...white everywhere. I am always so impressed and would love to visit Norway.

    SvarSlett
  9. Vackra bilder! Gammalt julpynt är bara så vackert och även det som är nytt i gammal stil.

    Kramar
    Anneli

    SvarSlett