lørdag 28. desember 2013

Tilbakeblikk på vakre desember 2013

Dere vet jo hvor GLAD jeg er i julen og at jeg begynner tidlig med å planlegge den...ja så tidlig som høsten....da er vi allerede igang :)
derfor lager jeg en "liten "desember kavalkade om alt vi har delt sammen i denne herlige, kreative og vakre tid. Responsen fra dere har virkelig vært varm og rørende og dette inspirerer bare til enda mere kreativitet..noe som november og desember er fullt opp av. Under her kommer advents lysestaker man fint kan lage selv ,ved hjelp av gamle saft flasker.

En dominanse av grønt og hvitt skal få prege årets julekjøkken i år...

Ingen jul uten mine papirleire stjerner som i år havnet i selve Aftenposten sitt bilag "om hvordan lage egen julepynt". Det var gøy og jeg vet mange der ute har prøvd seg på disse nå:)
Juleutstillingen avsluttet jeg også i desember og for første gang i hele min malekarriere kan jeg si : UTSOLGT! Det var virkelig morro og alt man har jobbet så lenge for fikk man igjen for på denne måten :)


Fortsatt får fjortisen og den ganske store jenta vår på nitten julekalender. Like stor stas å åpne sin pakke annenhver dag her altså....så her lukter det reprise til neste år også:) Den virkelig STORE julegleden jeg har er vel å lage pepperkake kunst...Små hus med ulike utrykk, hjerter og snøkrystaller og stjerner i alle varianter. I år prøvde vi å sende noen hjerter til Damark...det gikk ikke så bra men neste år prøver vi igjen..:) En av mine trofaste følgere her på bloggen gjorde meg også oppmerksom på at fjorårets pepperkakehus lå nå ute på en stor amerikansk facebook side...og har nå nådd 25 230 likes og flere tusen hadde delt !!!! Herrrlighet så morro... tenk et lite pepppekakehus fra Porsgrunn ,ho,ho :)




Så kom Kong Vinter på en lynrask visitt....å skapte JULEMAGI.....
Alt ble så lyst, vakkert og hvitt....
Inne ble det det lyse fine dager og man kunne bare knipse i vei....nå er det heller veldig motsatt....Her er en ny variant også dokumentert...en pepperkake uro :)

Jeg tok meg tid til å invitere gode venner på julemat også denne desember...en hyggelig kveld ble det...:)




Sølv og grønt....et absolutt must i julens dekorasjoner.

Litt juleinnpakning inspirasjon bød vi også på.....:) Det ble også en artikkel ut av det i Magasinet Bamble,Øvre Eiker og Notodden.


Favoritt blomsten viser seg fra den aller vakreste side i disse romjuledager:)
De små villeplene jeg fant sent på høsten har virkelig vært en fryd å dekorere med og veldig holdbare også:)
Her i godt selskap med små nisserog annet herlig naturmatriale.




Nytt for året ble denne girlanderen som skulle pynte opp tallerkenhyllen. Må si den har gjort nytten sin og kommer sikkert på plass til neste år også:) I år har vi blitt spurt om å dele noe av våre julbilder i et Amerikansk magasin som heter : http://www.creatingvintagecharm.com/ .. Det ble en flott repotasje og igjen får jeg virkelig "kjørt" meg med engelsk uttalen min...ho,ho...Men det ble heldigvis bra og overskriften jeg følte for ble  :
Merry christmas from the cold and beautiful Norway!




Denne oppslagstavlen skal både være til nytte og pynt gjennom året...Nå jakter jeg bare på flere gamle rammer for disse vil jeg ha flere av i huset :) En anne gledelig desember ting var reportasjen som Liv lagde for Lev Landelig hvor jeg var med som stylist. Den ble publisert i midten av desember og ble virkelig flott:)

Så kom julekvelden med varme,lys og godhet....akkurat slik som julekvelder burde være :)


Så gjenstår det bare å si TAKK for denne nydelige desember! Takk for all varme og gode positive ord dere har ønsket å dele med meg. Jeg setter så enormt pris på det skal dere vite.
KLEM VIBEKE


15 kommentarer:

  1. Aldeles nydelig:) Sukker og smiler om hverandre!! Så gøy å bli lagt merke til i det store utland! Du har virkelig noe å komme med, så bare stå på:) Ønsker deg fortsatt gode romjulsdager!

    SvarSlett
  2. Har vært en fryd og følge deg i desember også.
    Jeg skriver også, fordi det er en fryd og følge med på dine innlegg hele året. Alltid masse vakkert og hvile øynene på.
    Romjulsklemmer fra Marit

    SvarSlett
  3. Ei stor glede å følge bloggen din gjennom adventstida. Blir så utruleg inspirert av alt det kreative du gjer, og det blir alltid bra.
    Nyt dei siste romjulsdagane

    SvarSlett
  4. Har koset meg skikkelig med alle bildene dine. Herlig.
    Foretsatt god jul!!!

    SvarSlett
  5. Marit i Stavern skulle jo vre med på forrige innlegg.

    SvarSlett
  6. Så nydelige bilder, så koselig stemning i de! Du er sååå dyktig i det du gjør, bloggen din er en stor glede for meg hver dag! Ønsker deg gode romjulsdager! Hilsen Lene i Halden

    SvarSlett
  7. Sååå vackra och inspirerande bilder från ditt underbara hem!
    Önskar dig ett fint 2014!
    Kram
    Jenny

    SvarSlett
  8. Jeg må bare få si tusen takk for alt du deler med oss, du er superdyktig og du fortjener all ros og oppmerksomhet du får, og mere til!!!
    Ha en fin helg!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  9. Cuanta belleza tienes en tu blog es un encanto y un placer pasar por aquí, te deseo para el Año 2014 lo mejor, que tus deseos se hagan realidad.

    SvarSlett
  10. The most beautiful Christmas images I have seen on blog land...gorgeous..N.xo

    SvarSlett
  11. Hjertelig takk for all inspirasjon og glede det er å følge den vakreste blogg i verden!
    Du er helt unik du......og SÅ herlig at du blir sett av så mange!
    Vel undt kjære vakre venn !
    Her bøtter regnet ned og vi sitter inne ser på koselig familiefilm.

    Ha en flott helg fortsatt :))

    God klem fra Bergen i kveld.

    SvarSlett
  12. Hei Vibeke
    Vært innom siden din i dag morges, og er nå så imponert og inspirert. Dine bilder er så vakre, og også dine interiører. Nå vil jeg drikke min te, og deretter gyve løs på "clutteret", før jeg begynner å lage det "nye" gjesterommet. Blir det fint, tar jeg bilder av det;-) Fortsatt fin jul. Gleder meg til å følge bloggen din.

    SvarSlett
  13. Nydelige og stemningsfulle bilder!! En fryd å besøke bloggen din. Et lite nyttårsønske fra meg; vis flere bilder av den flotte gruven din :-)
    Takk for det gamle!

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  14. Ååååå...for en utrolig koselig, nydelig og stemningsfull Desember månde du har hatt:) kjempe kos å få ta titten til bake:) må bare si at bilde fra kjøkkenet var nydelig:)
    Gleder meg masse til å følge deg i 2014:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  15. Hello Vibeke,
    very nice, I love it all.
    A Happy New Year 2014,
    greetings from Germany Olga

    SvarSlett