fredag 21. september 2012

En gammel stol,i ny drakt !

 Jeg visste jeg hadde den et sted, den gamle stolen jeg arvet fra mor og far. Den første stolen jeg malte og fikk med på min første hybel. Da ble den marineblå ,med mønstrete trekk,husker jeg syntes den var sååå fiiin:)Men lengst inne på loftet sto den,og nå har den fått nytt liv ..igjen:) Denne gangen i en heelt annen drakt... Etter mange omganger med malestrøk,hadde utskjæringene begynt å bli litt diffuse. Derfor ville jeg prøve å få frem mønsteret igjen..Jeg har her brukt en kniv til å skrape frem en røff overfalte..
 Samme teknikk er også brukt for å få frem konturene av utskjæringene.

 Må jo bare si at jeg kooooser meg med mitt nye inspirasjonsted....
 Må bare gi med et lite tips idag..Ønsker du å "fluffe"opp skinnfellene dine,er et godt tips å gre dem lett opp med en hundebørste. Da blir de som nye igjen,men du må gre forsiktig slik at ikke du drar av plesen.
Så tilbake til stolen min da....:)
Som dere sikkert har skjønt er jeg en stolsamler,er bare så fasinert av dette møbelet.For øyeblikket...tror jeg dette er favoritt stolen i heimen akkurat nå...enn så lenge,hi,hi. God lørdag alle sammen!

                            Klemmer fra Vibeke

25 kommentarer:

  1. God morgen solstråle!
    Tidlig oppe du også....Victor syns virkelig at vi burde stå opp for klokken var faktisk 07.00!
    Yeah right!
    Så hva tror du mammaen gjorde...
    Så nå titter solen frem over fjellene her og det ser ut som om det skal bli en flott dag.
    Helt ok å stå opp egentlig...
    Det var en veldig vakker stol du har arvet,og i dine hender blir det jo bare nydelig alt sammen.
    Du er nå litt morsom du...stolsamler...bordsamler...flaskesamler...
    Kansje du har vært hamster i et annet liv...ho,ho...Tøffer meg litt når jeg er på avstand vet du....
    Du har et fortryllende vakkert hjem og jeg håper en dag at du kommer i et flott magasin med ditt hjem!
    Nå kom solen her....huff vinduene mine ...pytt,ikke i dag!
    God helg og håper formen er bra!
    Knis og klemmmm

    SvarSlett
  2. God morgen skjønneste solstrålen i Bergen!!!
    Formen er mye bedre,og arbeislysten er så og si kommet tilbake:)))))I dag blir det innkjøp av sofa på IKEA...og Nure går bare å småpiper her for han vil være med.....men det kan han ikke idag..(Den hunden skjønner så indelig mye han:))Her var ungdommen oppe halv åtte...de er vel arvelig belastet av sin mor der,hi,hi..
    Nydelig lørdag kjære gode venn,klem Vibeke

    SvarSlett
  3. kjempeflott ble den!! Stoler er jo bare herlig :) Har noen jeg venter på å få tatt inn, men greit å vente til jeg er ferdig med å male rommet de skal inn i...
    Nydelig mønster, og du fikk det frem på en veldig flott måte :)

    Ser vi har lik kurv med tepper/skinnfrll i :) Syns den er så lkoselig :)
    Og ELSKER den store "potteskjuleren" din! For en herlig idè! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:))Ja den gamle ullkurven er jeg bare så glad i:)"Potteskjuleren" er et funn hos min favoritt brukthandler, Skrot Tor. Den sto utenfor butikken en dag og "ropte" på meg:)))

      Slett
  4. For en stol!! Den ble jo helt fantastisk flott.

    Lurer på om vi holder på med sammen lyseblå fargen, begynte nemlig å male noen gamle stoler i går jeg også.

    Ha en fin lørdag.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for alle dine nydelige tilbakemeldinger,du gjør meg bare så glad <3

      Bordet og hyllen er i blått,men stolen er grå. Men faktisk er det litt blått i den gråfargen også:)Fortsatt god lørdag!

      Slett
  5. Hei kjære vakre arbeid!
    Takk for tipset av teppet, vil jeg også hjemme, de er så myk; D
    Ha en god helg!
    Kyss!
    Sabry!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Sabry:)))Ja skinnfellen blir som ny igjen:)))

      Klemmer Vibeke

      Slett
  6. Skjønner godt at du koser deg her ja. Stolen ble nydelig, du er så flink.
    Så synd at du har mistet flaskene dine da, jeg sendte en haug med saftflasker som jeg hadde samlet på i årevis til miljøstasjonen i fjor, i et anfall av opprydning og gjett om jeg angrer, de var brune og grønne med lange halser du vet, tenkte at siden jeg ikke hadde brukt dem på så lenge så ble de vel aldri brukt, men nå har jeg jo begynt både å plukke bær og pynte med flasker, jeg har gjort noen slike tabber opp gjennom :-(
    God tur på Ikea da, alltid noe å finne der :))
    Jeg har jobbehelg og skal snarr av sted nå.

    Kos deg i inspirasjonskroken din ;-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk snille Monica:))Fra Ikea fikk vi med oss en liten sofa i dag,og det er nesten utrolig ..jeg handlet bare det vi hadde bestemt oss for på forhånd også...sånt pleier nesten aldri å skje:))
      Fortsatt god helg:)Klem Vibeke

      Slett
  7. Tack snälla söta för dina fina ord om reportaget i BoligDrøm!
    Det värmde så gott i hjärtat!!!
    Så mycket fint du visar här på din blogg! Jättemysigt hem ni har!

    Varma kramar, Carina

    SvarSlett
  8. Åhh så fin blogg du har och vilka ljuvliga bilder!
    Kommer snart tillbaka!
    Njut helgen
    Kramar Kathrine

    SvarSlett
    Svar
    1. Å tusen takk snille deg Kathrine:))

      trivelig helg til deg,klem Vibeke

      Slett
  9. Nydelig stol, så fint mønster og så flink du har vært å skrape maling:-) Du er jammen tålmodig og arbeidsom med maling og pynting! De blå møblene her er jo HELT fantastiske og høstpyntingne lenger ned likeså:-) Blir alltid så inspirert av å kikke innom deg! Ønsker deg en god kveld videre! Klem fra Berit

    SvarSlett
    Svar
    1. Berit- Du bare øser ut de skjønneste tilbakemeldinger du...du gjør meg helt varm i hjertet:)TAKK!!

      Riktig god helg kjære venn:)

      Slett
  10. En kram till dig på lördagskvällen!
    Vad duktig du fick till stolen så att det vackra mönstret kom fram! Den gör sig bra till det blå!
    Allt gott till dig!
    Raina

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var en god klem det Raina:))Takk så mye!

      Klem tilbake fra meg!

      Slett
  11. Nydelig stol, for en flott farge. Men bordet å hylla var bare så lekkert, flott sammen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig tilbakemelding Nina:) Ja jeg er veldig fornøyd med møblene og fargen!

      Go helg og klem Vibeke

      Slett
  12. Hei! En helt nydelig stol!!!
    Forstår godt at du liker den!!!
    God helg til deg og dine.
    Og kos deg i den flotte kroken din!!!
    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  13. Oj, oj, oj...for en fantastisk fin stol! Og for et flott inspirasjonssted! Liker, liker, liker! En helt nydelig og koselig krok! Flinke du!

    Så koselig at stolen har fulgt deg i mange år - og at det er en arv etter din mor og far. Det gjør den jo ekstra spesiell. Den var bare helt skjønn!

    Ha en trivelig søndag! Kos deg masse!

    SvarSlett
  14. For en VAKKER stol!! Nydelig farge og teknikken du har brukt fikk frem de fine utskjæringene perfekt! Morsom historie som følger stolen :) Det blå inspirasjonsstedet ditt likte jeg veeeldig godt! Det blå bordet/skapet er bare nydelig! Du er dyktig!!

    Ønsker deg deilige høstdager fremover :) Klem

    SvarSlett
  15. Men OJ, så fint det blev! Och grått, min absoluta favoritfärg. Jag vet inte hur du gör det men ALLA dina bilder är alltid så fantastiskt vackra!!

    Ha en fin söndagskväll

    Klem

    flisan

    SvarSlett
  16. Hei Vibeke!
    Stolen din er så nydelig, og enda bedre blir det jo når en har en historie med den! Så flott og røff, i delikat farge! og nå skal jeg finne fram børsten til Gullklumpen, og freshe opp ett par slitne saueskinn her. Tusen takk for tipset!
    Håper den nye uken din blir riktig så inspirerende og god!
    Titti-klem!

    SvarSlett