mandag 3. september 2012

Hvitt,gammelt og mere slitt


I kveld viser jeg en gammel skatt arvet etter min mor. Husker faktisk jeg var med som liten jente på auksjon å kjøpte blant annet denne "trebøtta". Opprinnelig var den trehvit,men på 80 tallet skulle det bli bondeblått. Men når den havnet hos meg ble den hvit (BOMBE!!). Nå vil jeg jobbe meg litt frem til denne blåtonen under den hvite overflaten her. Bare pussepapir hjelper ikke,så jeg skal prøve en ny metoden jeg akkurat har lært meg....og den vil jeg gjerne ta dere med på, når tiden er inne for å prøve det ut:)
Vi har denne søte vennen mye på besøk for tiden...Så søt der den sitter på gjerdet:)
I trebøtta har jeg satt en staude med Annemoner,vakre blomster med mange knupper som bare venter på å sprette ut:)Se bare hvilken flid de gjorde seg med initsialene under denne bøtta..Imponerende!(Sånt ser jeg vettu...:)))

 Spanderte på meg en ny hvit pute idag,i skjønneste hvit lin.ÅH!jeg er jo så fornøyd..hi,hi.)
En god og varm septemberdag har vi hatt i dag,helt herlig...og man kan fortsatt kose seg litt ute...Men snart skal det blå bordet også settes inn for i år...husker dere hvordan jeg fikk det?...Du finner  det her. klemmer fra Vibeke!

6 kommentarer:

  1. Alltid lika vackra och inspirerande bilder. Det blå bordet är ju helt underbart!!

    ja, visst är september en vacker månad när den visar sin varma sida till. Vi har också haft sommar temperaturer här och det glädjer mig så mycket!

    Största kramen

    Flisan

    SvarSlett
  2. Så masse flotte bilder! :D Og den bøtta var jo nydelig :)

    Hvor har du kjøpt puta? Den var skjønn :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei:) Puta er kjøpt på Prinsess,til bare 179 kr:)))Heeelt skjønn!

      Slett
  3. Nydelige bilder Vibeke!
    Og så fin pute du har kjøpt. Det blå bordet er så nydelig, og det var trebøtta også!
    Ha en god natt. Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  4. God morgen min kjære!
    Å dette var fiiint!
    Nydelige bilder....og den søte lille vennen som sitter på gjerdet er meg....i forkledning...hi,hi!
    Å vi har noen søte små venner på besøk her også,jeg mater de jo hele året da,så kansje ikke så rart de kommer....men jeg elsker småtipper!
    Fantastisk flott annemoneblomst,og sammen med den nydelige "bøtta" så er det jo helt perfekt.
    Dette var stor inspirasjon i dag.
    Formen forsatt ikke helt grei-MEN...på blogg er den bra!
    Rødneseblunkesmilefjes!!!
    (ikke noe date fjes her om dagen,glad jeg er gift...ho,ho)
    Vel må jo tøyse litt vettdu....
    Lovely day my darling clementine!

    SvarSlett