mandag 10. juni 2013

I et gammelt spann....

 OJ OJ OJ!!For noen vakre varme dager vi har her nå. Tenk som vi lengtet etter slike dager når vinteren herjet her for ikke så lenge siden.....Etter en ettermiddagstur med Nure i dag,måtte jeg bare plukke med meg noen blomster som førte til dagen sommerlige innlegg:) Jeg får bare sitere ei som jeg vi møtte på turen i dag:" Ja det er du og blomster vettu...":)Ja det er jo bare sånn det er, man må bare nyte alt det vakre mens det er her .
 Syrinene står bare så vakkert i hagen nå om dagen,synes de er skjønne når de titter ut gjennom stakittgjerdet:)

 Denne søte humla hadde det riktig så travelt der den fløy fra blomst til blomst...
Hvilke farger !!!tatt rett fra naturen og setter man det sammen med blånyanser....ja da er denne damen heeeeelt fortapt...:)

Stolen er en av funnene fra et landsted jeg engang fikk være med å tømme..ja dere som har fulgt meg en stund vet det var og blir min DRØMMEDAG...:)
Spannet er opprinnelig et gammelt isspann.Oppi her ble det oppbevart iskrem har jeg blitt fortalt av Skrot Tor selv:) Ingen visste den gang at dette også  skulle bli brukt som blomsterspann engang i fremtiden :)...Er så glad for disse og har vært så heldig å funnet flere gjennom tiden. Så en liten samling av disse i forskjellige str.har det blitt.






Vakker i all sin enkelhet...

Fant ut at sammen med sommerserviset mitt ble jo også dette en herlig fargekombinasjon.Serviset er i aquafarge og er italiensk håndlaget.




Så kom kvelden.....
og sommerbuketten får annet liv og skaper en helt annen følelse utepå verandaen....

ÅH kjære tid!sommerkvelder som dette er bare det beste jeg vet.....Ønsker meg mange , MANGE av slike kvelder fremover nå:)
Ønsker dere alle en riktig god dag,måtte sola skinne litt på hver og en av dere!
                  KLEM VIBEKE

9 kommentarer:

  1. Nydelige sommerlige bilder fra deg! Herlig!
    Slike bilder man blir glade av å se på.
    Nyt tirsdagen.
    Klem Christina

    SvarSlett
  2. Your photos are beautiful! Love your lilacs, and your pretty dishes.

    SvarSlett
  3. My lilac (in France) are gone ! I do love your pictures, especially the one inside your home (with cupboard hat and chair)
    xoxo from PARIS

    Joëlle

    SvarSlett
  4. Hello sweety!
    Å nå VIL jeg og plukke blomster....MASSE!!!!!
    Takk for herlig inspirasjon! Nå er det visstnok siste soldag på en stund her i dag,så Kansje krykkejenny må få " ræven i gir " å komme seg ut å plukke❤❤❤

    Herlig dag til herlig venn!
    Blomsterklem ❤

    SvarSlett
  5. Så ljuvligt och vackert.

    Kram
    Anneli

    SvarSlett
  6. Fantastisk fine blomsterbilder du har tatt !!:)
    Kos deg masse i sommerværet:)
    Klem Reidunn

    SvarSlett
  7. Ååååh, det var hele forsommeren i et spann! Formelig kjenner duften av syriner:) Nyt sommerdagene!

    SvarSlett
  8. Fantastisk flotte bilder av nydelige blomster! Så moro å få vite hva slike spann har vært brukt til. Jeg fant et slik da jeg fikk lov å plukke ting fra et gammelt hus, da stod det i kjøkkenskapet og var fyllt med sukker...
    Ha en fin kveld!

    Mona

    SvarSlett