tirsdag 4. juni 2013

Søte barndomsminner med sukker på !




  Å som man gleder seg til de norske jordbærene kommer:) I fjor var vi så heldig å få hjemmelaget  jordbær og rabarbra/jordbær syltetøy av snille svigermor..Noe jeg håper vi får en smak av i år også:))








I en aldeles nydelig rød/orange tone fikk dette Rabarbra/jordbær syltetøyet. Finner vi nok rabarbra skal min snille svigermor lage slikt syltetøy...å selge på årets sommerutstilling. Der vil også en god venn av meg selge nydelig rabarbrasaft. Smaksprøver av alt dette blir det garantert:))




 Min første Pavlovakake laget jeg i fjor,og jammen har den ikke blitt etterspurt i sommer også...KLART!Jeg skal lage den i år også med GLEDE!!
 Gode barndoms minner har jeg med blåbær. Nemlig min bestemors blåbærsyltetøy var det ikke mye som kunne måle seg med...Jeg har alltid vært en A-type,så jeg var alltid tidlig oppe med bestmor på hytta om sommerene. Da satt vi der sammen og å spiste frokost ,deilig brødskive med blåbærsyltetøy å så på båtene som tøffet ut på fisketur...det er GODE sommerminner det:)






SØT & GOD klem fra meg til ALLE DERE DER UTE!

9 kommentarer:

  1. For noen fantastiske fristende bilder du har tatt av alle de deilige bærene!!!
    Du imponerer hver gang:)
    Det er deilig med barndomsminner fra sommeren:)
    Nå gleder jeg meg til det kommer jordbær i hagen min!!:)
    Ønsker deg en fin dag!!
    Klem Reidunn

    SvarSlett
  2. Un vrai bonheur ! Tous ces fruits sont mes préférés !!
    J'adore tes photos.

    bisous de PARIS sous le soleil

    Joëlle

    SvarSlett
  3. Mmmmm søte fristelser :-) Deilig sommarstemning!

    SvarSlett
  4. Det så vidunderlig deilig ut. Nå gleder jeg meg til årets fristelser kommer, nam, nam....
    Anette

    SvarSlett
  5. Så utrolig nydelige og delikate bilder! Det så bare fantastisk godt ut! Nam! Må nok ut og kjøpe bær i morgen - for dette så virkelig fristende ut ;-) Vakre, vakre bilder!

    Og jeg har bare såååå lyst til å komme på utstillingen/loppemarkedet ditt!

    Ha en super kveld, søte du!

    SvarSlett
  6. Nydelige fristende bilder. Selv har jeg plantet rabarbra i år og tenkte jeg skulle prøve å lage rabarbrasaft. Det er så morro med hjemmelaget fra egen hage :) Ha en fin kveld videre. Klem Ellen

    SvarSlett
  7. Åh så mycket gott du visar idag :) Och fina tallrikar till det. Ha det gott. Kram Anna

    SvarSlett
  8. Mmmmm vad gott!!!
    Det vattnas i munnen på mig... :0)
    Härliga bilder!!

    Kram Tina

    SvarSlett
  9. Åh, så nydelige bilder!!!

    Klem

    SvarSlett