onsdag 12. juni 2013

Jordbær og rabarbra syltetøy!


 Så er jordbær og rabarbrasyltetøy blitt produsert i år også da :) Svigermor er selve "syltemesteren" og jeg tar meg av den siste lille "touchen". Det er bare SÅ morro å ordne med det lille ekstra nå innenfor utstillingen søndag. Dette syltetøyet og rabarbrasaften som Annette Kløverød har laget skal få pryde min gamle kjøpmannshylle. Et riktig så sommerlig  rødt og hvitt element skal det bli.



 De håndlagede etikettene er laget av ferdig kjøpte merkelapper som jeg har delt i to,og klippet av kantene nede også. Jorbær og grønt blad er klippet ut og satt på med en limpute slik at dekoren står litt ut.


 Så er det bare å sette på gråpapir som jeg har klippet ut i en sirkel. Knyte bånd og merkelapp på og
dermed har man et lite personelig og koselig preg på et ellers så kjedelig glass:)











Så slike koselige ting pusler man med i dagene fremfor den store sommerutstillingsdagen.Nå håper jeg bare på sol og at folk kjenner for å ta turen hit på søndag. Du VET du er velkommen!!

                                          KLEM VIBEKE

22 kommentarer:

  1. Ååå det så både lekkert og godt ut,flotte bilder,elsker jordbær,så kanskje jeg skulle prøve meg på noe slikt jeg også.lykke til med utstillingen,ha en strålende uke,klem hege

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk!!Ja dette burde prøves,en nydelig frisk smak blir det.Fikk ideen fra Danmark en sommer vi var der:)Klem

      Slett
  2. Olá amiga Vibeke,amei visitar seu lindo blog,imagens inspiradoras!!!Maravilha!!!

    Beijos do Brasil,Marie.

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much Marie :)))
      All the best from Vibeke

      Slett
  3. Utrolig koselige merkelapper; kjempegod idè!
    Lykke til med utstillingen :-)

    Mona

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk,gøy å lage litt presonelig preg:)))Klem Vibeke

      Slett
  4. Mmmm, det ser så godt ut!


    Klem

    SvarSlett
  5. Å, hildrane du!!!! Så skjønne.... Et sånt glass kunne jeg så godt tenke meg. Gleder meg til utstilling.
    Klem,Anette

    SvarSlett
    Svar
    1. Ser ikke bare søte ut vettu ,det ER søtt og godt det som er oppi også Anette:)))Velkommen!

      Slett
  6. Det er så nydelig Vibele :-) Jeg blir faktisk målløs...du er bare så utrolig kreativ :-)
    Synd du bor så langt unna...ikke barebare med en svipptur nedover...duuuumt :-(
    Men massemasse lykke til kjære Vibeke...gleder meg til å høre hvordan det går.

    Lykketilklems fra Grete

    SvarSlett
    Svar
    1. Å jeg blir såååå glad når skjønne Gretemor legger igjen hilsen her:))))Ja det hadde vært stas om du hadde kommet,hadde vært så veldig koselig å møte deg,men det er et stykke unna. Jeg tror jeg må ta meg en tur til Trøndelagen en gang igjen for så å legge turen innom deg :))Likte meg veldig godt i de traktene:)))Ha det så og lykkeønskningene fra deg ja de varmer SÅ godt :)Klemmer Vibeke

      Slett
  7. Noe SÅ herlig!!!!!
    Finner ikke ord faktisk....så vakkert er det......

    Tenker det gledes til helgen ja....masse lykke til og kos deg !
    I dag skal blir jeg hentet kl 11 av min skjønne venninne gjennom 35 år som skal ta meg med på kafé .....å kos.
    Det regner her i dag så da er det jo ekstra koselig å mase :))
    Skal også kjøpe det beste jeg vet som begynner på B og slutter på lomster...... Hi,hi......
    I går var vi på flott middag og avsluttning for Casper......i dag får han vite hvem han kommer i klasse med på ungdomsskolen...spennende.
    Ha en flott dag og helg skjønne vakre du!

    Kram på dej!

    SvarSlett
    Svar
    1. Å snilleste deg tuuuuusen takk! :))Håper du har kost deg på kafetur i dag.Spesielt å avslutte barneskolen, nå venter en ny og spennende tid for Casper:))Klemmer til deg min venn!

      Slett
  8. Nämen du är ju bara helt otrolig !!! Kan man köpa sig en burk med godaste sylten från grannlandet och Vibeke !!!!

    Så vackra och somriga bilder !! Stort lycka till med
    din utställning nu ! Du kommer sälja som smör i solsken !!!


    Kleeeeeem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk søte Anette:) Klart man kan sende et glass til deg i Sverige.Må bare finne en god måte å frakte det sikkert frem på :)))Takk for alle lykkeønskninger,de gjør så godt:))Klem

      Slett
  9. Åh nam så godt, og ikke minst så utrolig flotte :) så flink og kreativ du er :))
    Klem Kristin

    SvarSlett
  10. Så bare så utrolig godt ut:) ingen ting er som hjemmelaget syltetøy:)
    Og for en koselig innpakning du har gjort med glassene:) alltid like flink og kreativ:) du er virkelig verdens beste:)
    Så nydelig innlegg du har gjort i det siste og den blå stolen var bare utrolig nydelig:) akkurat meg:)
    Tusen takk for koselig hilsen, tar en dag av gangen men dette tar tid....
    Ønsker deg en strålende Fredag og helg vennen:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  11. Hei, fann bloggen din ved å google på markblomster (!)
    Kjempefin blogg som eg legg meg til som følger hos, for å finne meir inspirasjon :)
    Rabarbra-og jordbærsyltetøyet ser nydeleg ut, og bilda dine er fantastiske.
    Bestiller du syltetøyglass frå eit firma ?
    Personleg syns eg det er vanskeleg å finne glass som passar når eg skal lage syltetøy.

    Ynskjer deg ei fin helg.
    helsing Anne-Mari

    SvarSlett
  12. Blir så inspirert av deg!!
    Syns du er kjempeflink♡ har et lite sommerhus, stilen din passer perfekt der♡ gleder med til å ta fatt! Sommerhilsen fra Eva Gjønnes♡♡♡

    SvarSlett