mandag 14. mai 2012

Mens vi venter....

På at syrinbuskene skal blomstre og dufte, viser jeg gjerne noen bilder fra hva vi snart har i vente....Syrintreet i vår hage viser nemlig en haug av knopper i år:))))Å glede altså,bare elsker syrintrær!!


Så kommer bilder tatt i fjor,fryd for øyet og fryd for ganen (faktisk....:)




Skikkelige store hjemmelagde skoleboller...noe vi også bare elsker her hjemme...Disse skal bakes en av dagene til årets 17. maifest!!


Nydelige lilla nyanser,man ikke kan se seg mett på:)

KLEMMER FRA VIBEKE

9 kommentarer:

  1. Fantastiske syriner! Så herlig du har gjort det. :) Dette er sommer for meg, når syrinene blomstrer. :) Vakkert hos deg, liker så godt inngangspartiet du viser bilde fra her.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er akuratt den følelsen jeg får også Hulda:))Neste uke blir hage og sommerinspirasjons uke her på bloggen;)Syriner,lupiner,vimpler,sommermat og masse masse mer...:)
      Klem klem !

      Slett
  2. Ja da Vibeke.....smør det inn med DE bollene nå når jeg hadde så lyst på noe godt;)He,he.
    Jeg og elsker syriner,hjemme hos mamma og pappa er det et gammelt mørkelilla tre,så nydelig og den duften!
    Jeg har funnet meg et "hemmelig"tre bak fotballbanen.....sikkert noen som har kastet det for mange år siden-der plukker jeg!
    Skal nok ha syrin tre etterhvert men min mann vil ha Magnolia-greit for meg:)
    Veldig fint hus og hage du har Vibeke!
    God kveld ønskes deg du søde;)
    Kraftig klem;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Mangoliatre står også på min ønskeliste,de er jo bare VAKRE:))Blir mye blomsterbilder på oss nå fremover Camilla,en herlig tid vi har i møte:)))Klem <3

      Slett
  3. SÅ fine bilder! Skimter et kjempefint tørkestativ lenger bak i hagen også. Gleder meg veldig til syrinblomstringen, vi har to syrinbusker pluss noen stiklinger som vokser veeeeldig langsomt og skal bli en liten hekk en gang. Ha en fortsatt fin kveld og kos deg med 17.mai forberedelsene:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Syrintrær vokser utrolig sent ja,vi har fire stk som vi plantet for ti år siden og det er bare det ene som har begynt å bli litt str på..Skjønner godt at du tror det er et tørkestativ du ser..men sannheten er at det er en pergola:)(Ønsker meg et slikt gammeldags tørkestav faktisk:)))Har hatt planer for denne pergolan i mange år,som skulle bli overgrodd av villvin...Men det har vist seg og ikke være så lett..Neste uke får du vite hvorfor,da blir det hage og sommerinspirasjon uke her på bloggen.Klem til deg gode Berit:)

      Slett
  4. Ja, tänk snart kommer de att blomma igen men tyvärr är det så kallt och regnigt här så vi får nog vänta någon vecka till. Ditt hem och dina bilder är såå...ljuvliga....alltid! Njuter!!
    Kram Raina

    SvarSlett
    Svar
    1. Kaldt er det her også Raina,lengter etter litt god varme:))Takk så mye for dine alltid så gode tilbakemeldinger,du gjør meg så glad:))Klem Vibeke

      Slett
  5. ÅÅÅ besvim så gode boller. Jeg var i butikken idag og så de største skolebollene ever, og jeg holdt på å kjøpe, men nei... Det ble Inger Rugbrød istedet på meg.
    Men sånne må jeg bare bake før 17 mai.

    Og er så enig, syrintreer er så vakre og dufter så godt.
    Heldigvis har vi i hagen her, og jeg plukker med meg inn når ikke min strenge tante som bor nede, ikke er hjemme. hehe.. Hun liker ikke at vi plukker.

    Magnoliatrer er det vakreste også, og når jeg kjører min eldste datter på skolen, står det et vakkert tre der som er i full blomst nå. Og jeg må bare stå å beundre, helt til min datter blir nesten flau av meg. ( ungdomskole-elev vettu.. )

    Så ønsker deg deg en fin kveld, så "sees" vi snart igjen.

    Klem Margareth

    SvarSlett