torsdag 31. mai 2012

Selvkomponert levegg!

Helt siden vi bygde huset vårt for 10 år siden,har jeg tegnet skisse på skisse om hvordan hagemiljøet skulle formes..Og denne leveggen jeg viser idag er altså tegnet av meg og utført av mannen i huset:)

Inspirasjonen hentet jeg ved å vandre gatelangs i eldre boligstrøk,der kan man finne masse god inspirasjon til stakittgjerder,porter og levegger:)Har leeenge hatt lyst på flere slike vegger andre steder på tomta,men mannen min syntes dette var et krevende prosjekt,desverre...og det ser vel ikke ut til at jeg får han med på flere av dette slaget.Så da får vi glede oss over den vi har:)

 Bordet fra "skattejakten" ble altså helt hvitt,gikk en stund å lurte på å pusse bordplaten helt ned men så gikk jeg for denne varianten.Mere enn fornøyd kan man si,heldige meg som har fått et slikt"sjarmbord":)))
Først vaske og pusse... så male noen strøk med hvitt!!



OH!!ble du blendet?:)))Hvitt på hvitt er lekkert synes jeg:)

Vannkarafflene er fra Home & Cottage,og den lille medisinflasken er fra "skattejakten"(LYKKE!!)



Dagen er gått til maling av bilder og inspirasjonen er på topp!!
Prøvd ut litt forskjellige teknikker som jeg kjenner jeg har sansen for,slikt er veldig spennende og øker lysten til å være kreativ:))
Noen rykende ferske bilder ligger nå ute på Vibeke Design på Facebook,det er første sniktitt av årets sommerutstilling:))

      Fortsatt herlig & kreativ torsdag dere,klem!!

16 kommentarer:

  1. Har helt gått glipp av de to siste innleggene dine. Men, nå fikk jeg kosa meg med dem. :) Så heldig du har vært med disse møblene. Likte SÅ godt det blå bordet. Så sjarmerende og fint! Nydelig med det blårutete teppet du har lagt under det også. Vakkert også med den stolen du har malt. Og ikke minst likte jeg leveggen din! Supert laget, og så gøy å komponere slikt selv. :) Det gjør vi også mye av.

    Falt helt for det hvite bordet her også og skjønne tekstiler. :) Jeg har også et bord å vise fram i dag. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Hulda:)Ja her har vi hatt en evig opptur med "skatter"i det siste:)Føler meg SÅ heldig:)))

      Slett
  2. Hvitt på hvitt er så rent og lekkert og sommerlig!! Nydelig ble det!!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Er så enig :)Hvitt på hvitt er rent lekkert og sommerlig:)))

      Slett
  3. Du Vibeke du Vibeke......
    Så lekkert og sjarmerende....nå mangler bare du i hvit kjole og Nure skjønningen og så Colin.....ho,ho....
    Må bare tulle litt vet du!
    Helt nydelig, du er et skikkelig rivjern tror jeg!
    Kos deg videre i din vakre hage.

    God klem på deg!
    Camilla;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Besøk av Colin her:))))Oh!!det hadde vært noe det....han er jo ikke det værste man kan ha på besøk..Må fortelle deg om opplevelsen vi hadde for to år siden på en tur til London,da vi ramla rett opp i en filmpremiere og Leonardo Dicaprio kom vandrende på den røde løper,mor ble fjortis igjen og hylte om kapp med mine to døtre...det var stort det, og han så like kjekk ut som han gjør på skjermen,hi,hi..Snart helg nå Camilla,det skal bli koos det.

      Klemmer til deg fra meg!

      Slett
  4. Ja kjære deg så utrolig flink du er:))Og ikke minst mannen din...Virkelig flott og så sjarmerende hos deg..God helg og nyt deilige dager..Bente:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Snille deg Bente ,tusen takk !! Skal hilse til mannen om den tilbakemeldingen der altså...kansje han blir med på å lage noen flere slike vegger:)))))

      God helg til deg også:))

      Slett
  5. Så trivelig ute i hagen din!
    Hvitt og rødt er også utrolig fint om sommeren.
    Du er så flink til å dandere og lage inspirasjon til oss som titter innom.
    Ha fortsatt en fin torsdagskveld.
    Klem Inger Johanne

    SvarSlett
    Svar
    1. Så morro at det inspirerer Inger Johanne:)))Enig med deg, rødt og hvitt er friskt og lekkert på sommeren.

      fin fin torsdag til deg også:))Klem

      Slett
  6. Nydelig, Vibeke!!! Som alltid!;-)
    Klem, Marte

    SvarSlett
    Svar
    1. Å gode snille Martemor:))NÅ må vi snart ses altså,tia bare flyyyr nå for tiden...Du hører nok snart fra meg,skjønne du <3

      Klem på klem fra meg!

      Slett
  7. Nydelig levegg!!
    Og vakre bilder som alltid hos deg:)

    Ha en fortsatt fin kveld:)

    Klem Linda

    SvarSlett
    Svar
    1. Å så koslig tilbakemelding Linda,tusen takk!!

      Klem til deg fra meg!

      Slett
  8. Så flott en levegg,jammen er du og mannen et godt team !!!!! Sinnasnekker'n kommer nok aldri innom dere.........hihii :) Fantastisk og gå og se på gamle miljøer,når slike ting skal designes.......jeg kunne nok gått 24/7,og sett på slike detaljer,hektet som jeg er,på denslags !!! Heldige deg,som fikk så mye fint,som kunne få et nytt liv i ditt vakre hjem......syns allt det hvite ble vakkert,jeg !!! Og du er en MESTER i å lage stilleben,og ta flotte fotografier..........du kunne uten tvil,gitt ut en bok !!!!! Digger allt du viser,jeg !!! Kos deg videre da,med maling av bilder.......er ikke på facebook,så jeg håper du viser noen her inne :) Klemmer fra kalde nord :)

    SvarSlett
  9. Koselig, koselig, koselig!!
    Ha en nydelig sommer kjære flinke venn ;)
    Klem

    SvarSlett