lørdag 5. mai 2012

Something blue

Viser litt av min lille samling av gammelt porselen idag i BLÅTT

Alle disse er engelske og det er ingen hemmlighet at jeg er svak for de..Har vært betatt siden barndommen:)Satt ofte å studerte mønsteret på slike,når jeg var liten.Å lagde opp historier om bildene som var malt på tallerknene,mens man spiste sin kveldsmat...har hørt jeg var en spesiell unge ja:)))
"Svenskeskålen" i de skjønneste blåtoner...


Elsker bare disse nyansene og mønsteret..smelt!



litt gammel krakelering,er bare så sjarmerende..

Blåbærene gjorde seg godt på bildene synes jeg..og jammen gjorde de seg godt i magen også..mmm yummi!!
Så vil man ha en blå stil er det bare å bytte litt om i tallerkenhylla:)


Very sooon nå skal det jaktes på fler små fat og tallerkner,og jeg ønsker meg masse i blått..Slik at hele tallerkenhylla fylles opp av de skjønneste blånyanser. I dag lukter det bare sinnsykt godt i huset,det bakes foccaciabrød her nemlig.Dette er til min gode venn og kollega Kjersti som feirer sin flotte konfirmant idag.Så nå håper jeg de koser seg og får en nydelig dag å se tilbake på:)

Oppskriften på dette finner du her

Går alt etter planen nå,så viser jeg i morgen en skikkelig" make over"...Fin fin lørdag der ute:)Klem Vibeke

7 kommentarer:

  1. Så nydelige tallerkner og fat du har!
    Jeg er ikke så rent lite svak for blå mønster selv, og sitter her å drømmer meg bort i dine fat og mønster...
    Ønsker deg en fortsatt fin fin helg!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Har bare fått helt dilla,og håper på storfangst ved neste loppis eller antikkmesse:)koooselig tilbakemelding fra deg Titti,tuuuusen takk snille deg:)

      Slett
  2. Å,så nydelige fat Vibeke.....måtte smile,jeg også levde meg helt inn i slike fat,og var der en borg eller et slott på fatet,ja da jeg solgt;)
    Helt vakkert hos deg-ALLTID...
    En glede å besøke deg-ALLTID...
    Og en fin ting med å komme tilbake etter en stund å finne ut at du også tar deg tid til å svare på kommentarer...
    Blir glad-ALLTID...

    Ønsker deg en vidunderlig lørdag min blogvenninne;)
    Smask!

    SvarSlett
    Svar
    1. ALLTID SKJØNN & ALLTID POSITIV det er DU det Camilla <3 Jeg er vel heldig som har "møtt" deg her inne <3

      Slett
  3. Flotte fat! Så lekkert du har tatt bildene. Stilig med blåbærene du har lagt på fatet. :) Likte også godt fiolen i den store terrinen. Er det en hornfiol?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Hulda:)Vet ikke hva disse fiolene heter,men det er en staude,fikk jeg vite:)

      Slett
  4. Hei på deg.
    Så flotte fat, og nydelige bilder! Flott effekt med blåbær og den vakre fiolen.
    Alltid like koselig å titte innom din flotte blogg!
    Nyt resten av helgen.
    Klem, Monica

    SvarSlett