onsdag 9. mai 2012

Gjesteskatt!!

Ja dette er en "gjesteskatt",altså ikke min men min gode gode venn Trine eier denne herligheten.Er ikke hun heldig ?En engelsk vakker sak,med de skjønneste blomster i turkisblått..Aldri sett en slik skatt og heldig er dette som får Trine til eier for HUN er en SKATT i seg selv...



I dag vil jeg dele litt mattips med dere.Jeg er en pizzaelsker og fikk for noen år tilbake et tips om denne her,"CREME FRAICHE pizza"og hver gang jeg serverer den blir det stooor begeistring!!I dag har jeg laget en annen vri,slik at vi får flere smaker ut av en pizza,som dere ser nedenfor.

Den ene halvdelen er det: 1 beger creme fraiche på,spekeskinke i strimler,cerry tomater og løk-den andre delen tomatsaus med urter,kyllingfileter,løk og pesto.Ost strøs på toppen.


Ved servering strøs litt ruccolasalat på toppen(men det rakk ikke jeg å ta bilde av,da var gjestene satt seg tilbords og kamera var ikke i mine tanker da...)Men se det gjerne for dere og fantaser om smaken ,helt til du har prøvd selv...nyyyydelig!!Fin fin torsdag!Vibeke

7 kommentarer:

  1. For en utrolig nydelig farge i mønsteret. Denne var spesiell. Så spennende med gjestebesøk da! De pizzaene så veldig gode ut. Fristet! Idag ligger mitt over 100 år gamle servise ut på bloggen.

    Ønsker deg en strålende dag! Sol og blå himmel her idag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Blir flere gjestebesøk her fremover,har flere venner som sitter på de skjønneste skatter nemlig:)Fantastisk servise,vakkert!Klem til deg!

      Slett
  2. Å,så utrolig søt gjest!
    Kan jo være hun "glemmer den"....hi,hi....
    Den pizzaen eller de,så veldig god ut....jeg kommer gjerne!
    Her i huset bor Mr Konservativ i matveien...
    Helt håpløst( med mat altså)
    Jeg er vokst opp med en far som kom hjem med alt mulig krydder fra sine reiser og vi var vel de eneste som luktet hvitløk på 80-tallet!

    Men her i huset får min kjære åndenød av hvitløk...eller løk,men jeg klarer å lure han avogtil....hi.hi.
    I dag skal jeg på Fridays med 2 skjønninger,Margareth og Henriette,skal jammen meg spise noe godt!

    Her skinner solen i dag og det gjør den vel uansett hvor du er tenker jeg!
    Solstråleklem til deg Vibeke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha,ha,ha...når du skriver så sitter jeg å humrer og ler,du er jo så morsom Camilla:)Kos deg på Fridays,fantastisk mat der!Hils dine to gode venner og si de er jammen heldig som har en venn som deg:)))

      God torsdag,helg i morra jo..herrrlig:)Klemmer

      Slett
  3. Oi oi kansje jeg skal prøve en slik pizza neste gang...som sikkert ikke er så lenge til ;)
    Og for en nydelig gjesteskatt...nyt den mens den er på besøk :)

    Ha en fin torsdag og håper vi kan treffes snart :)

    Klem fra Camilla

    SvarSlett
    Svar
    1. Fikk oppskriften av en i barnehagen (vår)og har lagd den mange ganger:)))Flotters torsdag,og ja vi må få til et treff snart!!Klem

      Slett
  4. Det var en nydelig skatt du har fått låne!! Kjempeflott!

    SvarSlett