søndag 29. april 2012

Male ,male.. små og store skatter...


Da byr jeg på helgens oppussing prosjekter!!Og det lille bordet dere ser her,hentet vi i Stokke igår.Det var brunt med solid sprekk i bordplata...men med litt maling er det ikke til å kjenne igjen:)Dette ligner bordet du ser i speilet(så vidt..)Og blir jeg lei av stuebordet vårt egner dette seg ypperlig til det også:)

Det ble en ny krok,med luftig og sommerlig preg nå!!
Speilet var grått før,men fikk en liten runde med kosten,slik at litt grått skinner gjennom.
Gammel porselslystake fått av min kjære mamma,gjør seg godt sammen med alle mine hvite som er av nyere dato:)
Skal si de gjorde seg flid med møblene før i tiden,håndtakene er jo bare så vakre.Etter litt erfaring på bruktmøbelmarkedet nå, er det møbler fra 1900-1930 tallet jeg er mest svak for.Skapet jeg viser her i lys aquablått er fra IKEA,jeg har mekket litt på det ....Tatt av skapdørene,siden det er så koslig tapet inni og topp listen er fra et annet gammelt skap..

Dette skapet har vi hatt i over ti år nå og har aldri hatt lysten til å kvitte oss med det,så det har stått lengst inne på garasjeloftet en lang stund.Men igår når jeg bladde i noen interiørblader,ble jeg så inspirert av en skap jeg så der. Plutselig poppa ideen opp om skapet vi hadde fra før av:))Nok engang kom ting i bruk igjen...:)

Malt det først i lindegrønt og deretter gikk jeg over med et strøk lys aquablå. Når jeg pusset enkelte steder da,kom det frem litt lindegrønt skjær..Kult å prøve seg frem :))I dag har det bare vært et herlig vær her og vi har koooost oss med tur til vakre Mølen.
Fortsatt goood søndag alle sammen,nyyyt!!Klemmer fra Nure og meg idag:)

14 kommentarer:

  1. Så HERLIG det lille bordet var! Virkelig vakkert, det har kommet til rette person, det er sikkert. Flott var også det skapet du har hatt i lang tid. Likte måten du har kledd det på innvendig. Fint også det som ligger inne i det. Dekorativt! Og nydelig blålig farge det er malt i.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Hulda:))Det er så spennende å trylle med litt maling...:)))


      God uke til deg!Klemmer Vibeke

      Slett
  2. Så flink du er , tror jeg har sakt det hver gang altså, men kan nesten ikke si det nok.
    Blir så inponert over deg over alt du får til, alt du lager og skaper rundt deg.

    Og DEN flotte ovnen da, og den flotte muren bakom.

    Alltid koselig å titte innom her.

    Og tuusen takk for så koselige ord til meg idag. Og så kjekt om jeg kan guide deg litt her i Bergen by. Hjertelig velkommen.:)

    ha en fin søndagskveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen hjertelig altså,du er bare så god.Gleder meg til guidetips,det blir bare topp!!Ha en nydelig uke i flott Bergen!

      Klemmer Vibeke

      Slett
  3. Hei vakre Vibeke,ja for alt du tar i blir jo vakkert.....du har det bare så fint og så gjennomført at jeg ikke kan se meg mett på ditt nydelige hjem! Sånn, nå får det være nok skyt for i dag....hi,hi;)
    Sånn ovn har vi i mitt barndomshjem,så fin.
    Så herlig bilde av deg og Nure....visste ikke at han heter Nure,passet til den skjønningen!

    Her er gutta på Brann stadion og jeg blogger i vei uten guttaboys som erter....he,he.
    da jeg hadde lagt inn bildene fra kameraet på data i går,sier min mann:Er det noen fine bilder i dag da? Ja da ,sier jeg-helt til jeg ser hva som plutselig er tilfeldigvis kommet med !!! Jo,da har min darling tatt masse bilder av skittentøy,oppvaskmasin,rot osv...
    Skjønner du hva jeg "Sliter med"?
    He,he han er nå funny han altså.
    Ikke en kjedelig dag sammen med han nei!

    Vel,skriver alltid så mye til deg,men det er så koselig.

    Klem klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk igjen,du er altfor god <3 Og jeg sitter å smiler å ler når jeg leser fra deg,du er bare vanvittig herlig og heldig som har en mann som vet å tulle og tøyse i hverdagen-og da blir det aldri en kjedelig dag nei:))Noen hadde surra litt med kamera mitt i går også,og stilt det inn på svart /hvitt.Det oppdaget jo ikke jeg når jeg knipsa før/etter bilder ute i sola...men skjønte jo det når jeg skulle redigere at her var det ikke mye farge å hente frem:)))Her var det ikke mannen men minstejenta:)))God uke nå da, å kos deg i vakre Bergen!!

      Klemmer fra Vibeke

      Slett
  4. Du ER inspirasjon du, Vibeke! Så spennende å se hva du tryller frem av gamle og nye møbler! Jeg ble forelska i murveggen din! Vi tenker å fjerne panelen på den ene veggen i stua for å få frem tømmeret, og nå er det kanskje ikke så lenge til likevel ;)

    Klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Snille deg Feride <3 Tusen takk:)Spennende med tømmervegger,de er det sjel i!Håper jeg får se resultatet når prosjektet er ferdig ..:)Klem klem

      Slett
  5. Du er sååå god til å få ting til!!!
    Du får alt så fint :)
    Bloggen din er fantastisk!
    Håper du får en fin ny uke ;)
    Klem Mirjam

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gode ord fra deg Mirjam <3 Tusen tusen takk!! Ønsker deg også en strålende uke:))

      Slett
  6. Kjempefint bord!! Dreide ben, skuffer og flotte håndtak - det er akkurat slikt jeg er på jakt etter selv:-) Og så den superlekre ovnen din da, den er jo bare "to die for"!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Du får hive deg ut på "Finnbølgen"en kveld du også Berit..:)Plutselig kommer man over et kupp:)Ovnen er vi så veldig glad i kan du tro,husets smykke det:))Klem til deg:)

      Slett
  7. Takk for koselig kommentar hos meg, blir så glad!! ;) Se der ja, der er bordet til de fine beslagene.... Nydelig fint bord! Mange fine "skatter" du har! Bare LIKER :) Anita

    SvarSlett