torsdag 12. januar 2012

3 bilder fra stua...

Her har vi stua vår,på en lys og fin vinterdag...Fargen på denne veggen er lys grå og heter "dublin",super fornøyd med den.Den kunne het "RO" egentlig ,for det er følesen den gir.

Sjeselongen er fra IKEA og holder seg forsatt godt..tross all "klenging" i den,hi,hi..Jeg vasker trekkene til alle møblene våre ca 3-4 ganger i året.Og synes det er veldig kjekt,at de blir omtrent som nye etter en vask.Hurrraaa!for IKEA!Jo å gardinkappen er det min flinke mamma som har sydd.De har fulgt oss i mange år nå.Jeg hadde de også oppe på 90 tallet,men da med rutete sidegardiner under...husker dere den perioden? Med ruter i bergunder,okergul,grønt,blått...herrlighet det var SÅ fargerikt hos meg.For jeg hadde ALT av dette...belive me!!

"Åpent" er det ordet man kan bruke på stua vår,her kommer man rett opp fra trappen og opp i en firkantet stue.Var veldig betenkt lenge på den stua,når vi tegnet huset vårt,med hensyn til møblering og lys...Hedigvis har vi nå kommet greit ut av det,men mye prøving og feiling har det vært de 10 årene vi har bodd her.Hvis du synes du ser lyset skinner igjennom den stolen som står her,har du helt rett..den stolen er og blir et evig renoveringsprosjekt...fant fort ut med den at jeg er IKKE møbeltapetserer...Energinivået er temmelig labert ennå hos meg,men i morgen da er det fredag og da er det vel håp!!God torsdag alle dere,håper den blir god:)Klem


3 kommentarer:

  1. Syns du har SÅ koselig en stue,lys og fin,og med veldig mange vakre detaljer....! Hihi,ja godt det ble slutt på burgunder og sennepsgul.....jeg hadde allt,jeg også......fy og fy....tenk at man likte det,det så jo ut som et tivoli !! Jo mere farger,jo bedre.......skrekk og gru ! Nydelige gardiner din mamma har lagd,de må det ligge masse jobb i :) Du har en stol som venter....jeg har en hel sofa.....som venter på omtrekking,og gudene må vite når jeg får ta fatt på den ! Den er veldig gammel,og innmari tung......og plass må man jo også ha.......ser ut som jeg har god tid,for her vi nå bor,kommer den ikke inn :) Planen er å kle den i lin,og kansje trykke på noen bokstaver.... Nei,kos deg masse,håper formen stiger ;) Klem fra Bodø.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen hjertelig takk,det varmer. Spennenden med en hel sofa da,skulle gjerne hatt det også jeg. (får ikke håpe mannen ser dette...han blir vel snart gal av møbelsamler`n meg...)På kjøkkenet har vi jo en gammel bidermaier sofa ,som også trenger nytt trekk...og jeg har begynt å smugkikke litt på,men tør jeg..?Vi får se,den skal også ha lin.Venter fortsatt på formen,den kommer seg nok innen helga:)GOOOOD Helg til deg i vakre Bodø.

      Slett