torsdag 5. januar 2012

For de aller minste der ute......

Jeg begynte å mate fuglene hos oss for noen år tilbake,og da jeg hørte at hadde man først begynt å mate fuglene,ja da måtte man pent fortsette med det..Siden fuglene husket dette stedet og ville nærmest sitte å vente..Så bløthjerta Vibeke har fortsatt..

I går lagde jeg disse solsikkefrøhjertene,faktisk for første gang!Skulle gjort det før jul men da strakk ikke tia til..

Jeg brukte pepperkakeformene,(tror jeg må ha de permanent fremme jeg,de er jo så kjekke til så mangt..)så blandet jeg smeltet delfiafett og solsikkefrø sammen,og helte det i formene.De stivnet etter en halv time,ute i kveldskulda.

Vi har forested to steder i hagen,et oppe i hagen og et nede i den andre delen av hagen.Og begge stedene kan man se fra kjøkkenvinduet,noe som er veldig koslig.Er jo alltid godt å se noen koser seg med det man har stellt i stand..

Fuglehuset kommer fra en lokal snekker i Danmark.Dette fikk jeg i gave av hærlige danske venner som kom på besøk.

Vel en litt spesiell og skummel episode opplevde vi her forleden da.Jeg sto akuratt å vasket opp,da jeg plutselig fikk øye på en fugel med et voldsomt vingespenn som sto nede på bakken.Og når jeg kikket nøyere etter så jeg at den hadde tatt en av skjærene som koser seg ved forstedet...Å herrlighet! jeg hoja til, å åpnet varendadøren i full fart...og den fløy avsted med skjæra i klørne..Altså hadde vi hatt besøk av en stor falk!Stakkars de andre skjærene de gikk helt i sjokk,og siden har vi ikke sett stort til de.
Men i dag har vi hatt besøk av denne lille kompisen her,han/hun har sitti her i hele formiddag og kost seg med epler.Så får vi bare vente  se om hjertene lengere opp faller i smak.Nå straks skal jeg møte alle min hærlige små kunstnere igjen,og jeg bare gleder meg til å være kreativ med disse flotte barna!Fortsatt god torsdag!Klem

1 kommentar:

  1. Fantastisk god stemining i bildene! hadde jeg hatt en uteplass skulle jeg stjålet ideen om fuglemat i pepperkakeform :D

    SvarSlett