onsdag 7. november 2012

Advarsel! Dette lukter det jul av.......


Velkommen til en visning av en lånt skatt....og jeg ADVARER deg som ikke er helt klar for jul ennå..for her kommer et skikkelig julete innlegg:)
Skatten idag er denne gamle svenske vekten. Den tilhører en god kollega av meg som har sansen for det gamle og vakre. Jeg synes det veldig morsomt å leke meg litt med slike ting,man blir virkelig inspirert.
Her fra et hjørne i kjøkkenet jeg ser mye,dette er rett ved siden av stekeovnen og da er det koselig å ha noe fint å se på. De gamle boksene fant jeg på Markedsdagen i Brevik i sommer,jeg hadde da i tankene å bruke disse til jul.Herlig røde og gamle fint slitte...akkurat som jeg liker:)

Grytelappene er det svigermor som har heklet.Dekorative og gode å holde i. Håper ikke jeg skremmer dere vekk med slike julete innlegg for tiden,ho,ho...Jeg vet jo at jeg kan ha en tendens til at det "bobler" litt over men noen ganger klarer jeg bare ikke å holde igjen...Blir man inspirert ,ja så blir man inspirert....og da skal man vise det...Klem Vibeke

11 kommentarer:

  1. Trodde du aldri skulle begynne jeg!
    Hi,hi.....jippi....endelig litt julekos hos verdens koseligste pynte dame!
    Nydelig vekt og vet du.....jeg har make!
    Fikk den av en gammel mann som drev slakte og kaffe butikk for mange år siden,han så at jeg likte den kan man si......min står i lysthuset da min darling(?)....får åndenød av for masse ting på vårt lille kjøkken! Ellers er han god altså...knis....vet du....på mandag kom han med masse roser og de nydeligste julekuler......ja,det er sant,men får jo ikke lov å skrive det på bloggen da.....så da skriver jeg det på din....hi,hi!
    Dette var et herlig julekoselig innlegg gode venn.
    Hilse svigermor og si at de gryteklutene var helskjønn!


    See You sweet pumkin!

    SvarSlett
    Svar
    1. :)))))))) Camilla! Du får meg ALLTID i godt humør altså,TAKK igjen for nettopp DEG.Her er det så mye julefølelser at man nesten sprekker..og det skjedde i dag det...Så det må bare bli mere jul fremover nå..kan ikke vente til 1 desember jeg :)Håper rosene gleder stort og marsipanen er den fortsatt blant oss eller spist opp tro?:))))Klemmer i fleng:)

      Slett
    2. Ho,ho,ho.....la oss si det slik.....rosende er blandt oss ennå!
      Marsipanen har jeg IKKE sett......hi,hi.....

      Ha en skjønn dag!
      Så grått her i dag at.....tung tåke og regn.
      MEN på blogg skinner solen!!!

      Klemmer så det rekker pumkin!

      Slett
  2. Så nyyyydelige bilder!! Jeg er SÅ klar for jul! :D Har begynt å vinterpynte litt, må holde igjen bittelitt på jula. men gavene er i produksjon, og julebøker og-blader tas frem :)
    Takk for herlig juleinspirasjon, og gleder meg til det som kommer utover :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Å så gøy at det inspirer,ja jeg kan ikke holde meg lengere jeg nå:)))Klem

      Slett
  3. Så vackra bilder!! Tack för att du delar med dig av lite adventstämning och de röda burkarna är så snygga.Ha en härlig kväll. Kram Anna

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Anna:)))Jeg er også veldig glad i de "burkarna":))Du har jo noen riktig fine selv,som jeg også ville hatt:)Klem Vibeke

      Slett
  4. Storkoser meg med å se bilder og lese på bloggen din!!! (må inn å kikke hver dag...)
    Du lager det så flott til og er til stoooor inspirasjon, så bare jul i vei du!!

    Hilsen fra Charlotte nede i Danmark

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig og skjønn tilbakemelding Charlotte:)Ja da juler jeg vel i vei da:)))))
      Klem til deg!

      Slett
  5. Herlige bilder! Så stilig. :) Falt helt for de vakre bildene dine. Nydelig hylle med røde bokser, skjønn, nostalgisk vekt også. Så gøy at du fikk låne den. Flott med eplene også. Har forresten et innlegg selv med litt juletendenser. ;)

    SvarSlett
  6. Tusen takk Hulda,nå måtte det komme litt jul her.....kan nesten ikke vente:)))

    SvarSlett