fredag 16. november 2012

Pepperkakeglede


Ta det med ro...jeg har ikke begynt å bake enda altså...Neida dette er fra i fjor, hvor pepperkakebakingen tok helt av:))) Det var hoveddekorasjonene i fjor det...og når jeg setter i gang i år også blir jeg vel heeelt besatt da også,hi,hi. Jeg har fra jeg var liten alltid vært fasinert av pepperkakekunst og det blir ikke jul uten....
Hvert år lager jeg gjerne et par hus jeg kan ha stående litt her og litt der.....De blir ALLTID skjeve,skakke og" personlig"....ja akkurat i ekte Vibeke stil..hi,hi.....
Dette lille fikk plass i stuen i fjor....ei lita seter med en bukk opp på:)))
Ja det virkelig en juleglede dette her for meg og dere må ikke tro vi koser oss med alt selv...nei alle de store pepperkakehjertene gir vi bort til alle våre kjære:)
Da blir det gjerne et smil og god klem tilbake:))
En fin og dekorativ ting å gjøre er å bruke de også som bordpynt til juleselskapet
Kjenner at jeg begynner å glede meg til årtes pepperkakebaking, hva skal man lage for hus i år tro ?
Mange lager de flotteste store hus, men der er nok ikke jeg.. blir nok noe små,skakke litt rare søte hus i år også....akkuratt som i fjor:))) Fin lørdag alle sammen! klem Vibeke

19 kommentarer:

  1. For en herlig julestemning du skaper!
    Har nettopp drømt meg vekk i huset ditt, i Boligdrøm reportasjen.
    Det er så mange fine detaljer hos deg, et herlig gjennomført hjem :)
    Ønsker deg en flott helg!
    Klem Mirjam

    SvarSlett
    Svar
    1. Å så nydelig tilbakemelding fra deg,nå ble jeg glad:)))Tuuusen takk Mirjam:)
      Flott helg til deg også,klem Vibeke

      Slett
  2. Takker for inspirasjonen:)
    Mine kunstneriske ferdigheter kan nok ikke måle seg med dine, men kan da prøve..

    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig å inspirere,klart du KAN:))))
      Fin helg til deg også:)

      Slett
  3. Herlig!!
    Pepperkaker er nydelig pynt, smaker OG dufter herlig ♥ Gleder meg til vi er igang:)

    SvarSlett
  4. Wow! I made this last year, but wasn't perfect like this! Very very nice!

    SvarSlett
  5. Vilka härliga pepparkakor!!
    Sååå vackert dekorerade...:)
    Och vilka härliga pepparkakshus!!
    Vad duktig du är...

    Härliga bilder!

    Ha en fin helg
    Kram Tina

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Tina:))Du er da altfor snill:))
      Klem Vibeke

      Slett
  6. Heisann!

    Nå har jeg fulgt med deg helt siden starten av bloggen din og synes du er så utrolig flink. Har blitt så inspirert og mye på grunn av deg, så vil jeg også hive meg ut i blogg verden nå. Har skrevet mitt første innlegg på min nye blogg i dag.Tusen takk for all inspirasjon. Håper jeg får til å komme på utstillingen din.

    Ha en riktig fin helg og lykke til med utstillingen.

    Hilsen Anette fra Brattås

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig da:))Tusen takk for så koslig tilbakemelding.Ønsker deg masse lykke til,ypperlig tid å begynne å blogge også nå med alt hyggelig som skjer i desember:)Klem

      Slett
  7. Nydelig repotasje i boligdrøm, gratulerer!!

    Pepperkaker som pynt er kjempefint, gleder meg til å bake og ikke minst pynte selv;)

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk snille deg:)))Ja det er ikke lenge igjen nå så braker det løs med baking og andre julepusslerier:))Klem

      Slett
  8. Discovering your blog from italy..Adoro il tuo spazio così bello e creativo!!
    Ciao Bellalullo

    SvarSlett
  9. Phyllis you are to kind,thank you so much again:)))
    Hug Vibeke

    SvarSlett
  10. Underbara pepparkakor och husen, dom är som små konstverk. Kram Anna

    SvarSlett
  11. I love the icing designs on your gingerbread cookies & houses. I know what you mean about crooked & personal houses :-) ours look like that too! I just came back from a few days in New York where I found a gingerbread house cookie cutter set, so hopefully that will make the walls straighter when we bake gingerbread houses this year ♥

    SvarSlett