onsdag 21. november 2012

Litt gammelt og litt nytt...

En rød liten gammel boks er min siste fangst...
Klart den måtte julepyntes:)
 Sammen med  "tinn"soldater (som er laget av tre)fra London ble dette et julete stillben som vi alle må bort å kikke litt på:)))Det var nemlig minstejenta som fant akkurat denne julepynten og som en julebegeistret mor måtte de jo få bli med hjem:)  Brukte ikke lang tid på å bli overtalt der nei....:)
Som jeg sa til en dame som var ute å samlet litt granbar her om dagen "og sammen med litt epler blir det jul med engang..." hun kikket litt rart på meg men nikket blidt..lite ante hun at denne damen er blogger og bruker epler i annen hvert innlegg for tiden,hi,hi.....:)) Men jammen har det gjort til at man er blitt mere glad i å bruke rødt til jul også.
Den gamle røffe stolen er inne i varmen igjen med et saueskinn jeg har delt i to....Det er selfølgelig ikke et av de dyreste saueskinnene jeg har gått løs på....sånn for ordens skyld:)

Følelsen for at RØDT kommer til å dominere denne julen er nå rimelig sikker. Det gir bare slike en varme og glede til det hvite interiøret her i huset og det er leeeenge siden vi hadde rødt til jul.
Grå og regntunge dager har vi fortsatt her,så lykter og levende lys får stå å glede oss gjennom dagene.Litt hvitt på bakken hadde faktisk ikke gjort noe nå:)
                                    Klemmer fra Vibeke

18 kommentarer:

  1. Le tue foto sono bellissime, gli ambienti fanno sognare...love!!
    Ciao
    Bellalullo

    SvarSlett
  2. Vilken fin röd burk!!
    Du har pyntat såå fint igen... :)

    Fick nyss Bolig Dröm och har läst/sett reportaget från ditt suuuperfina hem!
    WOW!! Du har det verkligen underbart vackert hemma!!

    Kram Tina

    SvarSlett
  3. Smukke billedet, man kommer rigtig i jule humør ;-)

    SvarSlett
  4. Vackra bilder!! Den röda burken är fantastisk. Ha en härlig kväll. Kram Anna

    SvarSlett
  5. gorgeous ♥
    i love all the red accents!

    SvarSlett
  6. Så koselige bilder du viser. Falt helt for den røde boksen, den er jo som skapt for jul. Heldig som har funnet så fine grantrær også. Flott pynta både ute og inne. I neste uke skal jeg begynne så smått. :)

    SvarSlett
  7. Herlige bilder fra deg!!
    Du har et nydelig hjem Vibeke!!
    Granbar og epler hører sammen... til jul:)
    Fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  8. Ser jeg må få kommet meg på granbar og grantrejakt nå før kulda kommer. Ønsker meg et lite grantre som kan stå i potte i gangen. Tror jeg får ta meg en tur i skogen på gården til svigers.
    Var forresten på utstillingen din i dag med søsteren min. Jammen har det gått unna på bildene. Mye fint altså:) Elsker kremmerhusene.

    Fin kveld i stua:)

    SvarSlett
  9. Det var en nydelig rød skatt!! Enig at rødt gir en god og varm julestemning:-)

    SvarSlett
  10. une jolie ambiance chaleureuse !

    SvarSlett
  11. Hei på deg!
    Nydelige bilder som alltid, og masse inspirasjon!!!
    Jeg ønsker meg også litt hvitt på bakken, blir så trøtt og tom for energi i dette mørke regneværet!!!

    God natt og sov så godt.

    Varm klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  12. Magisk! Alt det fine du har!
    Du er så flink til å sette sammen ting og alt kommer til sin rett!

    Alltid en glede å kikke innom deg!

    Klem fra Hilde!

    SvarSlett
  13. God tidlig,tidlig morgen snupp!
    Har snik lånt iPad til Casper som sover så søtt....

    Å de tinnsoldatene var helskjønne !
    Nydelig pyntet alt sammen.
    Kristorn er jul for meg..å det er så vakkert.
    Vel,tror jeg må duppe litt her før hotellet åpner...hi,hi.
    He en vidunderlig dag darling.

    Klemmer.....

    SvarSlett
  14. Love your photos, love the whole room, it's a room that you just want to walk into and stand and feel the ambiance of Christmas beauty. :)

    philippine real estate

    SvarSlett
  15. Nydelige bilder med flott stemning:)

    Herlig blogg følger deg videre:)

    Nyt dagen og snart helg!

    Lykke til med utstillingen:)Jeg maler også og mine bilder henger på mamis cafe i Skien sentrum,gøy!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  16. Hej, så trevligt att få se in hos dig, Det är väldigt vackert och inspirerande! Jag lägger upp dig hos mig så kan jag komma åter! Ha en underbar advent!

    SvarSlett
  17. Hei !
    For ein nydelig flott blogg du har ! Er mitt første besøk her, men her kjem eg garantert igjen. Vart superinspirert av dei flotte bildene dine.
    Her skal det følges og eg legg deg til i blogglista mi :)
    Ha ein strålande fin dag vidare !
    Mvh
    Janne

    SvarSlett
  18. Koselig, liten boks. Passer jo perfekt til jul ;-)

    Du er bare så utrolig flink til å bruke det naturen har å gi i dekorasjonene og i interiøret ditt. Henter mye herlig inspirasjon her hos deg ;-)

    Ha en fin kveld! Nyt den!

    SvarSlett