søndag 4. november 2012

En forsmak på jul....

God søndag alle sammen og velkommen til et julete innlegg herfra. Hele helgen har gått til å ferdigstille det meste til årets juleutstilling . Her kommer noen smakebiter på litt av det den kommer til å innholde og tilslutt kommer bilder fra husets julekalender.
                     Kremmerhus i mange duse varianter er ferdig produsert.

 De fleste er laget av Tilda papir og tilslutt har de fått en omgang med hvitmaling. Da kommer den slitte og duse følelsen fram.
                    Her kommer noen av maleriene som er å få kjøpt. Utstillingen har jeg kalt "HVIT" i år. Kan tenke dere hvilken farge som vil dominere...:)?
Følelsen er god i år for jeg føler at jeg har fått laget en bredt utvalg  bilder. Nye teknikker er blitt prøvd ut og med masse spennende papir har jeg bare kost meg med i denne kolleksjonen. Jeg har i år valgt å holde utstillingen på et offentlig sted, siden det er blitt mere krevende å holde det her hjemme. Jeg har vært så heldig at det alltid har kommet masse folk så nå er jeg veldig spent på om de finner veien også til Bamble Bibliotek....:)))?

                                          INSPIRASJON TIL JULEKALENDER!

 Her er husets julekalender laget av enkle naturmidler . Med små enkle detaljer kan man få en koselig personlig kalender.Jeg har hatt mange julekalendere til mine jenter som nå er 13 og 18 år.Denne varianter har vi hatt noen år nå. "Du vet julekalender blir vi ALDRI for gamle til Mamma.!.".sier de så kjekt hvert år:)))
 Alle de små detaljene er festet med kitt på en rekved planke,slik at planken kan brukes til annet hyggelig gjennom året. Feks. knaggrekke eller oppheng med små lykter. Stjernen og "god jul "skiltet er fra Live og "bambiene" er fra Panduro.Lerkekvister må jo også til...:)

Håper alle har en fortsatt nydelig helg.Her skal det males litt før jeg kan se tilbake på en kreativ og aktiv helg.Må først må jeg bare dele noen nye inspirasjon bilder...Bare kribler i fingrene til å begynne å julepynte jeg :)))

Klemmer til alle som tar turen innom her,måtte dere alle få en kreativ,inspirerende og god uke!
                                                             KLEM VIBEKE

21 kommentarer:

  1. Virkelig stemning og kos over innlegget ditt. Flotte kremmerhus du har laget. Falt også for den enkle, naturlige adventkalenderen. Virkelig smart å lage den slik.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk snille deg Hulda:)))Adventskalenderen er vi selv blitt veldig glad i og blir man litt lei av pynten,er det jo bare å bytte ut:)))Fin mandag,du skal nok ut å kjøpe Lantliv i dag du,hi,hi....?Fantastisk juleblad som jeg har samlet på i flere år nå.Tar de frem i september/oktober igjen jeg og nyter artikler jeg aldri blir lei av:)Kos mandag til deg:)

      Slett
  2. Så mange nydelige bilder! :D Så flink du er :) Må prøve meg på kremmerhus igjen i år også, men de ble så små i fjor :)

    Kjempeflott kalender! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk snille deg:)Jeg elsker kremmerhus og synes de er så dekorative til jul også er koslig å sitte å holde på med slikt i denne mørketid:))Klem til deg:)

      Slett
  3. Gud så vakkert innlegg!
    Du altså.......
    Å,jeg elsket de kremmerhusene.....og med bambi på..sukk.
    tipper salget går superbra og det er nok kø utenfor når du åpner!
    Hadde jeg vært på den kanten av landet......
    Men er med i tankene.
    Nydelig alt du gjør og lager min venn.

    Klemmer for resten av dagen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så morro at kremmerhusene falt i smak kjære...kansje noen finner veien til Bergen en dag vettu....:)))Jeg er veldig spent på om det kommer mange i år også...jeg er nemlig blitt veldig bortskjemt siden når vi har hatt det her hjemme har det vært over 100 stk innom..og bilder har blitt solgt i fleng , men det ble altfor trangt og kaotisk til tider så nå velger jeg å ha det offentlig.Godt du er med i tankene,det kommer veldig godt med:)Klem og ønsker deg en god mandag:)

      Slett
  4. Så vackra bilder jag sitter här en bra stund och tittar. Strutarna är underbara. Ha en härlig kväll. Kram Anna

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig Anna,tusen takk snille deg:)Klem Vibeke

      Slett
  5. It's all so beautiful dear Vibeke!!!

    SvarSlett
  6. Rolig og dus juleglede, deilig!
    Lykke til med utstillingen.
    Klem fra Inger Johanne

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Inger Johanne:)Fin uke til deg,klem Vibeke

      Slett
  7. Darling Vibeke I love all, especially the adventcalendar!! You have a very special touch!
    Silvia

    SvarSlett
  8. Så mye fint hos deg :)
    Elsker julen ♥ Takk for all inspirasjon og tips du deler!

    SvarSlett
  9. Hei Vibeke!!!
    Så utrolig mye fint du lager!!
    Vil veldig gjerne prøve og få tatt en tur på utstillingen din!
    Gleder meg også veldig til og se julehjemmet ditt, etterhvert som vi nærmer oss jul. Er helt sikker på at du vil gi meg masse inspirasjon!
    Nå holder vi på og lage til jul i butikken hos oss. Til lørdag åpner vi julebutikken, og vi gleder oss veldig!!!

    Tusen takk for koselig hilsen inne på bloggen min. Det var veldig koselig!!!

    Ha en fin dag. Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  10. Så koselige bilder og så mye fint du har laget til utstillingen. Der skulle jeg gjerne ha vært.
    Ønsker deg en fin ny uke!
    Titti-klem!

    SvarSlett
  11. Hei Vibeke.
    Fant den herlige blogen din i kveld, og ikke nok med det, men du har masse bilder fra samme distrikt som jeg også bor i ;)
    Gleder meg over dine innlegg og alle dine flotte interiør ideer med materialer funnet i naturen. Gleder meg allerede til å se og følge alle de flotte ideene dine etter hvert her inne.
    Har du pris på noen av bildene du maler event?

    Mvh
    Ida Synnøve.

    Håper du også maler bildene dine på bestilling, for de var helt nydelige.

    SvarSlett
  12. Hei Ida Synnøve:) Takk for din skjønne tilbakemelding,det satt jeg veldig pris på:)Maleriene varierer veldig i pris og søker du Vibeke Design på Facebook vil du få et bredere inntrykk av alle maleriene mine.Går å lurer litt på å åpne en blogg som bare viser malerier og andre ting jeg selger...vi får se:)Jeg tar imot bestillinger nesten hver uke på malerier,så det er bare å hive seg på:))Klem Vibeke

    SvarSlett
  13. What a lovely blog! Inspiration everywhere.

    SvarSlett