mandag 12. november 2012

Julepusslerier for alle !


Det er koslig å ha noe å holde på med nå i denne mørketiden vi nå er inne i.I fjor kom jeg over en herlig papirleire som jeg fikk helt dilla på å lage stjerner av. Disse ble brukt som til og fra lapper på alle pakkene til jul. Men i år ville jeg ha noen selv å slo til å lagde noen store hjerter og stjerner. Å så KOS det var:)
Mønsteret er laget med et treornament jeg hadde,SÅ morro å prøve seg fram. Denne leiren tørker over natten og utrolig god å jobbe med er den også.
Slik så altså pakken fra i fjor ut,litt spesielle til og fra lapper som alle våre familiemedlemmer kunne pynte med:)
Mønstrene her er risset inn med en tynn liten spiker, her er det bare å leke seg fram :)
Mange måter å bruke de på....
Dette er altså pakken jeg bruker til dette, er å få kjøpt hos Panduro. Helt topp å bruke,myk å fin å jobbe med og man blir garantert ikke klissete på hendene..hvis noen ikke liker det da:) Jeg har brukt pepperkakeformer på hjertene og de minste stjernene. De store stjernene er skjært ut med tapetkniv.
Koslig aktivitet nå fremover dette, både for liten og stor.Herlig god kreativ uke ønskes fra Vibeke

21 kommentarer:

  1. Kjempefine stjerner og hjerter du har laget, kjenner inspirasjonen fikk seg et løft.

    Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper du vil prøve:)Det er virkelig enkelt og koslig å pusle med:)Klem

      Slett
  2. Superfine Vibeke..Du er så kreativ! Kjenner jeg godt kunne fått litt påfyll fra deg..Kos deg...

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei på deg Bente:)Tusen takk du snille:)Kjenner jeg har mye på lager i år,man har samlet seg opp litt overskudd vettu..så da kommer det ut gjennom litt kreativitet:)))Ha en fin dag i vakre Nevlunghavn og din nydelige julebutikk! Klem Vibeke

      Slett
  3. Fantastiskt!!! Så snygga...du är så duktig. Kramar Anna

    SvarSlett
  4. Very nice stars, this year the stars are everywhere. I really like the stars callous pattern and lace trim. And surely I'll try that too, I ordered modeling clay so I'll try your tip with cloves. Renata

    SvarSlett
    Svar
    1. Yes, you really must try this Renata:)It`s fun and easy! Hug Vibeke

      Slett
  5. Nei nå gir jeg meg over her altså....
    Er det muuulig??
    "Gosh a meg altså" de var vakker...Du er bare helt rå på å lage ting...nei nå føler jeg meg skikkelig kjedelig her jeg sitter...hi,hi.

    Om du selger disse på utstillingen din kommmer de til å flyyy ut døren!
    Solgt...sier bare jeg!

    Lovely kveld til deg sugar!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg sa jo at du var med i tankene mine når jeg satt å pusslet litt i vei med dette søndag kveld:)))Da måtte de bare bli fine vettu:)))Med litt julemusikk fra Kurt & kork vettu:)
      De skal selges på utstillingen som nærmer seg,blir gøy å se responsen ja:))Men ellers tusen takk du er alltid så snill med meg Camilla:)Klem til Bergen i dag!

      Slett
  6. Så fine stjerner og hjerter.

    Trur det må bli en tur til Panduro ved første anledning :)

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette burde du prøve Inger,en koslig pussle ting å gjøre i mørketiden fremover:)Klem

      Slett
  7. Kjempeflott idé! Takk for tipset!
    Håper du får en flott uke!
    PS: Har du et tips til hvordan/ om man kan behandle en lampefot i messing for å få en patinert eller sølv -finish? Jeg har lagt ut et spørsmål om dette på bloggen min- men det har ikke vert den helt store responsen...Kansje du som er en slik kreativ sjel har råd?
    Mvh Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Monica:))Dette burde prøves:)Tips har du fått,så får vi prøve ut sammen....hvis jeg får napp på den lampen jeg kunne tenkt meg da,hi,hi:)Klem

      Slett
  8. NYDELEG! Det er så fin stemning her hos deg! Eg blir så inspirert kvar gong eg er innom. Takk for det:))
    Ha ein fin kveld!
    Klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koslig da Bjørg,det er jo akkurat den følelsen jeg ønsker å oppnå ut til dere der ute også:)))Ha en fin tirsdag,klem Vibeke

      Slett
  9. Nydelige var de !!!! Har prøvd meg på denne leiren,jeg også,og den er bare herlig å jobbe med. Du deler villig av alle dine kreativiteter,så tusen takk for all inspirasjon !! Den styligen du presterer,er bare helt i min gate.........og blir du ikke headhuntet snart,til et konsept,ja så er det "dem" som taper......for du er virkelig et talent !!!!!!!!!!!!!! Klem fra meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja den er fantastisk:)Tusen takk for dine alltid så herlige og oppmuntrende kommentarer, du vet jeg tar de med meg <3

      Ha en strålende dag kjære deg,klem Vibeke

      Slett
  10. You must try this Phyllis,easy and lovely to work with:)))Hug!

    SvarSlett
  11. Wow, så lekkert - og dekorativt! Både stjernene og hjertene er jo helt nydelige! Sååå fine! Nok en gang imponerer og inspirerer du ;-) Tusen takk!

    Ha en herlig tirsdag! Her er det fyrt i peisen, tent stearinlys og varmet tevann. Har forberedt en skikkelig "være-inne-og-drikke-te-høst-kosekveld" ;-)

    SvarSlett
  12. Hei, jeg har aldri hørt om papirleire før, men gjett hvem som skal ta turen innom Panduro nå! Veldig koselig blogg du har, jeg traff på den i dag via Livs Lyst - kjempeflink og iderik er du! Takk for at du viser fram!

    SvarSlett