tirsdag 29. januar 2013

En idè som førte til mitt favorittsted!

Jeg tror det startet med disse tallerknene.....Det var da jeg begynte å drømme om en vegg med tallerkner og fat i ulike former og helst nyanser som dette og hvitt...I dag tar jeg dere med på den prossessen fra begynnelse til slutt...:)
Dette satte ideen virkelig i gang. Jeg ville ha en sjenk med tallekenhylle over ..og hentet kommoden og en liten tallerkenhylle jeg hadde i gangen for å bli inspirert. Hmm!Kunne det bli noe ut av dette tro ?
Ikke mange ukene hadde gått ,før jeg hadde funnet en vakker sjenk på Finn.
Vi hentet den ved påsketider og jeg brukte påskeferien til å pusse den opp .Det ble virkelig bart på kjøkkenet så jeg fortet meg å "stæsje"den opp slik at den skulle dempe det store tomrommet etter det store skapet som engang hadde stått der.Men det tok ikke lang tid før tallerkenhyllen var på plass:)
Jeg var Så fornøyd kan jeg huske og dillet og ordnet der i lang tid....noe jeg fremdeles er veldig glad i:)
 Men så begynner jeg å kjenne at det virker litt bart, å eksprimiterer med et selvlaget kurvoppheng...Jentene i heimen syntes det ble kult fordi nå så det ut som vi bodde i et Harry Potter hjem..ha,ha
Det var ikke slik så veldig lenge for nå hadde jeg endelig funnet ut hvordan jeg ville ha det ...jeg ville nemlig ha to tallerkenhyller!
 Så ble det sånne en sommerdag og jeg følte at denne veggen ble komplett:) Det har jeg ikke angret på siden,noe dere har sikkert skjønt her på bloggen...:)


Så nå snart et år siden er vi her... og jeg synes det er artig å tenke tilbake på hva som egentlig inspirerte meg til å skape dette favorittstedet på kjøkkenet...nemlig fem små gamle tallerkner:)))
                                                              KLEM VIBEKE

6 kommentarer:

  1. Så kjempe artig å se hvordan dette tok form:)
    Det var jo nydelig allerede på første bilde, men må si at jeg elsker det siste:)
    Har jo blitt helt meg og aldeles nydelig:)
    De gamle tallerkenene på første bilde hadde en herlig farge:)
    Sov godt
    Klem Merete

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var vel nettopp fargen jeg også falt for når det gjalt de tallerknene Merete:)Har ikke sett de siden desverre,for jeg ønsker meg jo flere og er stadig på jakt:))Takk igjen for dine alltid skjønne tilbakemeldinger,ønsker deg bare en herlig onsdag:)
      klem Vibeke

      Slett
  2. Vet du hva jeg drømmer om?
    En gang for lenge siden,vi snakker årevis,hadde et blad...jeg tror det var Vakre Hjem,en reportasje el et bilde fra butikken i Oslo som het/heter House of Catherine (HC-shop....vet ikke om den eksisterer lenger jeg?)
    Der viste de et bilde med en hel vegg med tallerkenhyller,helt til gulvet nesten...nederst var en hylle som de stablet tallerkener på.Et bilde som sitter som klistret!!!!
    Men....jaggu er de fine de to hyllene dine også - all grunn til å være fornøyd,det er så perfekt og vakkert :)
    Toveklem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Å tusen takk Tove:)))Høres ut som en vakker vakker drøm av en vegg det der:)Er det ikke rart hvordan noen bilder sitter klistret...tenk på alle man ser lissom men så er det bare et som treffer akkurat DEG!Takk for drømmedelingen din:)

      Klemmer Vibeke

      Slett
  3. Så fiiint det ble! Jeg har en lik sjenk som jeg har arvet. Den er i den originale brune farven... Har vurdert å selge den, da jeg kunne tenkt meg et større skap. (Selv om denne rommer utrolig mye!) Jeg har en litt mer klassisk stil, men etter å ha sett disse bildene, vurderer jeg å male den,- sort, kanskje? :-)AK

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei:)Sjenken her var opprinnelig trehvit men var desverre i veldig dårlig stand når vi hentet den med skader her og der så her måtte det males.Jeg lurer på om du vet noe om historien bak akkurat denne typen sjenk,for dette mønsteret er ikke helt vanlig tror jeg? Hadde vært gøy å vite litt om den og kan nok bli lekker i sort vil jeg tro...selv om den sikkert er kjempe fin i brun også.Kjenner jeg er litt spent å se den den i den tonen,send meg gjerne et bilde på mail:))))klem Vibeke

      Slett