onsdag 16. januar 2013

LUNT!

 Med brunt blir det lunt. Det er varme toner som får komme inn i stua nå om dagen...man prøver jo alt for å holde varmen nå i disse kalde tider:) Jeg må si jeg trives med disse tonene. Blander mere å mere brune møbler inn i interiøret nå også...skikkelig "tøff"blitt:))))


 Det herlige pleddet i gode varme toner er fra Home & Cottage, trauet er etter oldemor og det gamle engelske brune fatet med kongler er et funn hos Skrot Tor. Mulig det vakreste lille fat jeg har....bortsett fra det 150 år gamle fatet jeg fant på Notting Hill i høst...Ohhhh! det er litt av en vakker skatt det:) Tror jeg må få knipsa litt bilder av det snart igjen...:)

 Den skjeve brune shabby kurven er også et funn hos...Skrot Tor.. og tro det eller ei så har oliventreet mitt overlevd sååå lenge og nye skudd kommer hele tiden...ja jeg skjønner ingenting. Har gjort akkurat som jeg pleier jeg, dusjer det innimellom og lar det få lys....har egentlig ingen god oppskrift å komme med her.
Ute går det også i lune varme toner,ja det er ikke det at jeg har glemt å ta vekk julepynten altså....nei kransene,granbar og eplene kan bare få stå litt til.Det skaper lunhet ved inngangen.

 "Piffa"opp disse kransene med litt kongler,blåbærlyng og hamptrå.

 Kan nå også fortelle at drømme kjøkkenbordet mitt er i ferd med å realisert..jada nå er det i boks!!
Står hos en brukthandel i østfold å bare venter på meg,så snart det skal det pusses,males og snekkres igjen i heimen.Må inrømme at det kribler litt bare jeg tenker på det:) Tror nesten ikke jeg kan ha det bedre når man står ute en  deilig vårdag,med maling,pussepapir og spotifyen på jeg. ÅH! da bare KOOOOSER jeg meg!

Det er de små gleder som teller vet dere........klem Vibeke!

11 kommentarer:

  1. Wow.....noe så nydelig:)
    Kan man virkelig ha det så fint!!!!!!
    Nydelige bilder, varm og lun stemning:)
    Så kjempe gøy med kjøkkenbord:) gleder meg masse til å se det:)
    Fortsatt herlig kveld
    Klem Merete

    SvarSlett
    Svar
    1. Å snilleste Merete:)Du gir jo bare de herligste tilbakemeldinger,tuuuusen takk!!I går kom pakken jeg har ventet på:)))fantastisk flott!!Kommer på blogg snart kan jeg låve:))))Klemmer til deg!

      Slett
  2. So beautiful and cozy :)
    Brown shades give the home a feeling of warmth...
    Greeting Jana

    SvarSlett
  3. Sååå nydelig blogg. Fant deg akkurat nå :-D og legger meg til som følger. Fantastisk både inne og ute.
    Klem fra Åsne
    marianneleonora.blogspot.no

    SvarSlett
  4. og legger deg til på bloggrollen min. Her har jeg lyst å komme igjen :-)
    åsne (en gang til)

    SvarSlett
  5. TAKK kjære Vibeke!
    Takk for at du hver dag for meg til å føle som om jeg ser i det vakreste interiørblad!
    Hadde du gitt ut bloggen din i bokform hadde den nok solgt til Oskar........knis,
    Nydelig hos deg og vakkert til den teglstein veggen og.

    Ha en vidunderlig kveld snuppa mi!
    Kiss kiss.

    SvarSlett
  6. Godt nytt år Vibeke!
    Ja, det er de små ting her i livet som teller...
    Super fint med det brune og rustikke.Og for et trivelig inngangsparti.Du kan virkelig kunsten med å gjøre det hyggelig og fint rundt deg.
    Hilsen Inger Johanne

    SvarSlett
  7. Prelepo. Šišarke su i moj favorit.Pozdrav iz Srbije.

    SvarSlett
  8. I love all your different stylings, because they are always very naturally! Hugs, Barbara

    SvarSlett
  9. Åhhhh, så utrolig fint Vibeke:) Brunt, mørkt tre, mørk kurv...nydelig Vibeke:))
    Tror jeg må legge sommerferien min til Skrot Tor i år altså..hihi:)

    Ha en finfin torsdag, snart helg igjen:) Og jeg gleder meg allerede til neste innlegg:)

    Klems

    SvarSlett
  10. Hei på deg skjønne Vibeke!

    Dagen er ikke den samme, før jeg har fått tittet inn hos deg. Nydelige bilder og mange flotte funn!!!

    Det er så godt at vi går mot VÅR og LYSERE tider!! Så får vi gjøre det beste ut av resten av januar og februar!
    Jeg åpner ikke butikken før 10. så rekker og kose meg og gjøre litt i huset, før jeg skal på jobb.
    I dag leste jeg ferdig boken jeg startet og lese på tirsdag!
    "Etter verden ende" En helt nydelig bok. Det er liksom oppfølgeren til "Sammen til verdens ende".
    Har du ikke lest de, så anbefaler jeg de virkelig!!!

    Det kom et nytt Bolig pluss i postkassa mi i går. Så det skal jeg kose meg med når jeg kommer hjem fra jobb i dag.
    Deilig og krype under pleddet og legge noen oppussingsplaner for vår og sommeren!
    Ha en fin torsdag!
    Varm klem fra Anne-Marit

    SvarSlett