onsdag 9. januar 2013

Naturens vakre kongler små...

 Jeg ELSKER kongler,de kommer inn tidlig på høsten og blir ikke pakket ned før påske:) Konglene samler jeg gjennom hele året,og kommer stadig hjem med en eller to stk i lommene etter gåtur med hunden:) I går dukket det jammen opp et nytt konglested...så da kommer det nok til å gå noen turer dit fremover..:)

 Lerkekongler er så skjønne og bare la de ligge slik på et gammelt fat,synes jeg er vakkert:)
                                 Hver og en så forskjellig i form og farge. Legger man de inn til tørk åpner de seg opp og blir store og "lubne".
Her på "rekvisitt og arbeisplassen"min er kongler et fast innventar. En eller annen ide kan jo dukke opp:)

 Skogens små "roser" dette...:)
 De brukes flittig som bordpynt og i dekorasjoner her hjemme.Her med serviettringene som opprinnelig er gardin opphengringer:)))


Nydelig torsdag alle sammen måtte den bli strålende for dere alle :) Klem Vibeke

10 kommentarer:

  1. Kongler er virkelig skogens roser ja!
    Nydelig pyntet hos deg med disse konglene!

    Og bare turen ute i frisk luft for å plukke de er så deilig! Jeg blir så fasinert av de store grankonglene som henger i store klaser i de høyeste grantrærne. Enn om man kunne fått tak på de du?! :-)

    En strålende og kreativ dag til deg Vibeke!
    Klem fra Hilde.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er bare nydelig å gå slik i skogen å bli inspirert!Mange tanker settes i sving der..:))Klemmer til deg kjære Hilde!

      Slett
  2. en suuuper innspirerende blogg du har:-)veeldig gla jeg har funnet deg...hi hi:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Å tusen takk Jeanette:)Så koslig du følger med og blir inspirert!Klem

      Slett
  3. Blir bare helt bergtatt hver dag av dine utrolig nydelige innlegg:)
    Du gir masse herlig inspirasjon og jeg koser meg her:)
    For en nydelig hylle du har der med alt det vakre i:)
    Blir nesten litt misunnelig...hi hi hi hi
    Ha en herlig kveld
    Klem Meret

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjære deg Merete:)SÅ alltid herlige tilbakemeldinger du gir,jeg blir helt varm i hjertet..<3 Hylla MÅTTE jeg bare ha,jeg fant den på finn i fjor høst.Den kommer fra en landhandel,den var også knallgrønn i orginalfargen.Den inpirerer til mye kreativt den:)))Klemmer!

      Slett
  4. Ja,så nydelige "roser"...ja,og fat,og..og..og...nå har jeg ikke flere skryte ord til deg i dag...hi,hi,må se å finne på noe nye til deg!
    For at du er dyktig og at det er en fornøyelse å besøke bloggen din det VET du at jeg synes!!
    Snart helg søte venn.
    Må du koooose deg.
    God laaang klem
    Camilla.

    SvarSlett
    Svar
    1. Å Camilla min venn,du er bare skjønn du:)Takk for at du er du!Klemmer i fleng Vibeke

      Slett
  5. Utrolig hvor dekorative og anvendelige kongler er. Så mange herlige bruksområder du viser. Kjempefine i en bolle, og veldig, veldig koselig som bordpynt. Nydelig bilder som alltid! Lurer på når du skal gi ut en bok med bildene dine...? Jeg kjøper den gjerne ;-)

    Ha en fortryllende kveld, søte du!

    SvarSlett
  6. Tusen hjertelig takk,du gir SÅ koslige tilbakemeldinger:)Hadde jo vært morro å gitt ut en bok engang...mye kan skje i tiden fremover vettu:))))Go og varm klem Vibeke

    SvarSlett