søndag 20. januar 2013

Simsalabim!!

 Ja det bød på utfordringer når jeg skulle hente en av auksjonsvarene jeg hadde bydd på nettet i går....Butten i flaskegrønn så riktig så fin ut syntes jeg å bød på. (heldigvis ikke så mye altså...:) Men ble overrasket og nok litt skuffet også når jeg hentet den i går.Masse rust hadde herjet med fargen og båndene som holdt den sammen var helt oppspist av rust ,så jeg måtte gruble litt på hva jeg ville gjøre med den. Jeg valgte å fjerne de rustne båndene å bandt solid med hamptrå og bånd rundt for å holde den på plass.Så var det tid for maling og hvit har den blitt i første omgang.Joda den ble fin men var ikke tenkt slik i utgangspunktet,men noen ganger må man ut å prøve "trylle" litt ...å håpe på det beste,hi,hi.....har nok lært at jeg burde sjekke ut tingen jeg byr på litt mere ut først også....:)
Slik så den ut etter fjerning av de rustne båndene ,dette var nok den beste siden faktisk....på den andre siden hadde den knapt farge igjen.Så ble det skrubbing og tørk,før man gikk på med flere strøk maling.
 Den kan jobbes enda mere med,bla. pusses grovere da kommer grønnfargen under bedre fram.
 Den  hvite terrinen ble man heldigvis ikke skuffet over men heller forbauset over at den var så fin og stor:))) Så noe gikk heldigvis bra med budgivningen min denne gangen...:)
 De blå skatter lurer seg mere og mere fram her hos meg......

 Den vakre tekoppen er en gave fra samme snille damen som ga meg den røde gamle tekoppen jeg har vist dere før..Snille mennesker altså:)

Håper alle har en herlig helg der ute! I morgen byr jeg på en fantastisk skatt,når jeg fant den gikk nesten smilet heeeelt rundt..men så var ørene i veien gitt:)))))Så velkommen for en titt i morgen også!

                                               KLEM VIBEKE




35 kommentarer:

  1. Jeg blir helt satt ut av at det går an å komme opp med så flotte bilder gang på gang. Du er rå!!!!
    Synes butten ble riktig så fin jeg. Du får jammen tak i mye fint:)
    Fin-fin søndag til deg
    Klem,Anette

    SvarSlett
    Svar
    1. Å kjære deg Anette:)Så herlig tilbakemeldinger du gir,du gjør meg bare så glad snille deg:)Tuuusen takk!Klemmer Vibeke

      Slett
  2. Beautiful pictures and combinasions, as always on your blog, which I am following since a long time! Hug, Barbara

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you ,i am so glad you follow:))
      Hug from Vibeke

      Slett
  3. Maravilhosas imagens,bom domingo...

    SvarSlett
  4. Du er bare helt utrolig:) hvor henter du all denne nydelig inspirasjonen fra:)
    Nydelige bilder og den butten ble bare rå-fin:)
    Passet perfekt inn hos deg og jeg elsker jo alt det hvite/blå:)
    Oppdaget i et innlegg hos deg lengre ned at du hadde linket til butikken min, så utrolig snilt av deg:)
    Tusen takk for det, setter stor pris på sånt og den gamle sekken ble kjempe fin his deg syntes jeg:)
    Ha en fortsatt herlig søndag:)
    Klem Merete

    SvarSlett
    Svar
    1. Skjønne Merete,tusen takk! gleder meg til å ta sekken i bruk...jeg har noen planer du helt sikkert får se til våren:)Klem

      Slett
  5. Flink du er, butten ble kjempefin. Forøvrig synes jeg det ser vakkert ut på alle bildene du viser, masse inspirasjon å hente her :)
    Ha en fin søndag!
    Lise

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk det var en koslig tilbakemelding å ta med seg det:))Klemmer Vibeke

      Slett
  6. Really nice spring atmosphere with this light blue and white and green :-) Have a nice Sunday :-) Alena

    SvarSlett
    Svar
    1. This is spring colours to me!I get lots of inspiration from them:)))Thank you Alena:)

      Slett
  7. Vilka underbara bilder, vårigt och vackert! Blå pärlhyacinter är så vackert!! Kram Paula

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja visst er de små vakre og fargen er så inspirerende:))Klemmer

      Slett
  8. Så nyyydelig,fineste bloggen.<3
    Klem Mette.

    SvarSlett
    Svar
    1. Å så koslig tilbakemelding fra deg:)Tusen takk!Klemmer

      Slett
  9. Underbart med blå gamla tallrikar och vide. Alltid så tjusiga bilder. Ha en bra Söndagskväll. Kram Anna

    SvarSlett
  10. Den var fin, men jeg håper du tar fram grønnfargen igjen - den likte jeg best.
    Kjedelig at du ble skuffet da, men med litt TLC så blir den vel fordums vakker igjen vil jeg tro.

    Bloggen din er bare helt nydelig. Takk for all fin inspirasjon :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk og joda skal pusse litt til så grønnfargen kommer mere igjennom jeg:)))klem

      Slett
  11. Men nå ble den fin da Vibeke! Trengte bare et nytt hjem og litt hjelp av deg den!!!
    Terinen var helt nydelig!!! Heldige deg som finner så mange fine skatter!!!
    Ha en fin kveld. Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Gøy med utfordringer vettu Anne -Marit:)))Terinen er skjønn ja:)

      God uke til deg,klem Vibeke

      Slett
  12. Hallo,

    bei Dir sieht es sehr schön nach Frühling aus!

    Liebe Grüße sendet Dir
    Anfrieda

    SvarSlett
  13. En fryd for øyet som alltid å titte innom deg:-) Får virkelig vårsteming av de lyse fargene og perleblomstene du pynter med. Butten ble veldig fin, så lur du var med å ha hyssing rundt og male den hvit! Ha en fin kveld videre. Klem fra Berit

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk snilleste Berit:) Godt jeg fant ut det når det først ble som det ble... og resultatet ble ikke så aller verst må jeg si:)Hurra for hamptrå og hvitmaling!!:)Klemmer

      Slett
  14. Butten ble fin, den, etter egeninnsats. Herlig terrin også. Man får noen overraskelser når man handler på auksjon på nett:-) Jeg trodde jeg skulle få en koselig tekanne i stråmønser, men så viste det seg at det var en dukke-tekanne:-) Joda, den var koselig:-), men bare plass til en liten kopp te.

    Ha en flott ukestart.

    klem fra Hjørdis

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha... ja så det er flere som kan gå på en liten "smell" der ute Hjørdis:)))Ikke lett å dømme ut ifra bildet bestandig nei:)Flott uke til deg også:)Klem

      Slett
  15. Herlig-vårlig og helt nydelig! Jeg drømmer meg helt bort....
    Du har jo bare så mye fint! Jeg kunne skrevet en hel ønskeliste bare utifra bloggen din!
    Ønsker deg en fin ny uke- gleder meg til å se skatten din!
    Mvh Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Å snille deg :)Kan kansje se ut som det bugner over av "skatter" her innimellom men jeg tror nok heller det er jeg som bruker de skattene jeg har flittig....Noen ganger når jeg fotograferer må jeg passe meg så ikke de samme tingene går igjen hver gang,man får jo sine favoritter:)Fin uke til deg også,klemmer fra Vibeke

      Slett
  16. Du slutter aldri å imponere!:D:D

    SvarSlett
    Svar
    1. Du er nå alltid så veldig snill med meg du Maria Elisabeth! Tuuuusen takk ;)

      Slett
  17. Hey-heey!
    Trodde du det offisielt var kutt mellom oss nå??
    Hi,hi...har bare vært en helg med masse koselige besøk og sånn!
    MEN nå er jeg her...ho.ho.
    Å så lekkert med blått hos deg og så flotte perleblomster.Den koppen var helskjønn og alt sammen igrunn!


    Vel vi "sees" til uken vakre venn.
    Knus på dig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Å neida vi er da trofaste mot hverandre for alltid vi kjære venn <3 Godt du har kooost deg i helgen,samme her også:)))Klem på deg og klart vi ses:)

      Slett
  18. Denne ble da knallfin, og ikke ett dumt kjøp dette..så lenge man vet råd og fikse den :)) Ser de blå perlebomstene dine...elsker de...men de har ikke kommet hit enda.....venter!!! :) Ha en flott mandag med ny uke :)
    Vibeke

    SvarSlett