mandag 28. januar 2013

Tilbakeblikk på en drømmedag!

 En sommerdag i fjor tok jeg kontakt med en god venn som jeg så på facebook ryddet et gammelt landsted.
Jeg kommenterte under et bilde følgende" Er ikke noen skatter for meg der da"? og tullet nok litt når jeg skrev det...:)men så tok hun kontakt og sa at det kansje kunne være noe der...Det viste seg at det var MYE der jeg ville ta vare på. Det tror jeg er og blir min drømmedag den dagen vi dro ut der....Det vakre fatet over her er bare en av tingene jeg fikk med derfra.

 Gamle bord ,kasser,stoler, flasker og zinkbaljer/bøtter ble med på lasset og alle møblene er nå blitt malt i hvitt:) Her kommer litt før og etter bilder.
Er så glad i dette bordet nå,og de gamle kassene blir flittig brukt...til det meste egentlig:)
Her får den brune gamle pinnestolen et strøk med hvitmaling,og siden har stolen blitt et fast møbel her hjemme.
 I den bitte lille hytten over her,hvor jeg viser hvordan det gamle bordet så ut, sto dette blå skomakerbordet.
Det var ganske "shabby"når vi hentet det ut med skitt og en skomakres arbeid hadde satt sitt preg på det...Men etter litt pussing og er real skrubb så er blitt et av mine favorittbord:))) Dere som har fulgt med en stund vet hvordan jeg har kost meg med dette bordet ...her er en liten titt!


Sommerblomster viser seg fram her og til jul ble det granbar og lys i den gamle kassa...som sagt ting kan brukes til så mangt..
 Ja jeg kan ikke annet enn å SMILE når jeg går gjennom disse bildene igjen fra drømmedagen min.Man kan leve LENGE på slike helige minner......her er noen siste glimt fra landstedet som virkelig bærte preg av årene som hadde gått...


 Takk for at dere tar dere tid til å kikke innom å mimre litt og drømme litt med meg......helt til slutt noen forglemmegei i en av skomakerns lester, som engang satt og arbeidet ved det gamle blå bordet.
Og som en vakker sommerdag fikk nytt liv hos meg ! Ha det så godt alle sammen,klem Vibeke

8 kommentarer:

  1. Jeg har ikke ord. Dette var bare vakkert!!!!
    Du må jo snart få gitt ut en bok....
    Klem,anette

    SvarSlett
  2. God kveld flinke deg! Nå har jeg også drømt meg bort i dette innlegget fra din drømmedag. Så mange kjekke skatter du fikk! Nydelige bilder som vanlig.

    Ha en fortsatt fin kveld.

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  3. Hi Vibeke, I love old things, because each one has its own history. You saved the beautiful things and gave them a new life. Beautiful pictures.
    Renata

    SvarSlett
  4. God morgen darling!
    Å snakk om å drømme seg bort her nå...Utenfor hos meg BØTTER regnet ned og hønemoren tenker at gutta heldigvis sikkert kom frem til skolen før det braket løs.....eller ble det våt??...
    Skjønner du!
    Husker godt det innlegget da du hadde drømmedag og du fikk med deg så masse flott.
    Gøy å se tilbake på.
    Håper du får en lovely day da!
    Kisses for you.

    SvarSlett
  5. Å du verden, her var det mye fint:)
    Heldige deg, forstår godt at dette var en drømmedag:)
    Litt av noen vakre funn!
    Ha en fin dag, klem Hanne

    SvarSlett
  6. Hei skjønne deg!
    Tusen takk for at du tok meg med på reisen. Og takk for nydelige bilder fra en herlig årstid!!
    Gleder meg så til sol og sommer!!!
    Kjempefine skatter du fikk med deg. Og jeg har sett at du er glad i de. Det er jo ikke rart!!!

    De er veldig fine. Og skikkelige skatter!
    Ha en fin tirsdag i gråværet. Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  7. Låter verkligen som en riktig drömdag, så mycket fint du fick med dig hem!

    Trevlig kväll!
    Kram Marie

    SvarSlett
  8. Ser ut som det landstedet min mann og jeg var på visning på i fjor sommer ;-) Heldig som fikk med deg alle de gamle skattene!
    Flott blogg du har :-) Lett å se at du bruker masse tid på innleggene dine ! ;-)

    SvarSlett