mandag 14. januar 2013

For et år siden!

 For nøyaktig et år siden kom jeg over denne lille biedermaiersofaen hos Skrot Tor.Jeg var fortapt fra første sekund... Den var i topp stand og trengte bare nytt trekk .Men når sofaen kom i hus ble vi usikre...klarte vi å trekke om denne selv da og skulle den males? Heldigvis malte jeg den ikke,og jammen klarte mannen og meg å trekke den om:) ÅH! så fornøyde vi var etterpå,hi,hi....eller stolte er vel et riktigere ord..:)
 Flere ganger har jeg tenkt å flytte den litt rundt i huset men det er vanskelig blitt...denne kar`n har nemlig lagt sin ELSK på denne sofaen og har sin faste plass her i gangen .Her ligger han å kooooser seg mye av dagene-rett ut... og har full oversikt dagen lang...:)
 Her vises litt arbeid underveis......Vi brukte linstoff fra Ikea,som viste seg å være veldig medgjørlig å jobbe med.

Ja vi er glad i den lille sofaen vår og siden jeg var ei lita jente har jeg drømt om en slik.Det har ført til at jeg i dag har to stk av denne typen. Men til sommeren må jeg ta det vanskelige valget om vi skal beholde den ene i litt større modell,har desverre ikke plass til alle disse møblene man er så glad i.
Denne sto mange år på kjøkkenet og innbydde til masse kos , nå har man hatt en liten pause fra den en stund...men når man ser dette bildet kjente jeg at det hadde vært koselig å tatt den inn igjen...Sånn er det med meg,setter noe bort og og henter frem igjen....men ikke alltid så lett med så store møbler som dette.De krever litt stor lagringsplass.Nei dette blir ikke lett dere...Å mens vi er inne på tema :møbler, tror jeg endelig jeg har funnet kjøkkenbordet jeg har drømt om i laaang tid nå(Ja jeg vet det..jeg er håpløs:)).Hvertfall har jeg funnet understellet som er fra 1930 tallet og har bein som skapet jeg viser dere under her.Selve bordplaten har jeg store drømmer om...den skal bestå av gamle slitte bordplater...Ja ja vi får vel se hvordan den prosessen vil gå.. Viktig å ha drømmer hvertfall:)))

Har bare lagt min elsk på denne møbelstilen som er fra 1920-1930 tallet,de har bare de herligste linjer og form.
Ønsker alle god ny uke der ute!KLEM VIBEKE

18 kommentarer:

  1. Å jaaa! Husker den lekre sofaen! Gamle møbler har så mye sjarm, men som du sier så krever de jo litt plass... Lykke til med avgjørelsene!

    SvarSlett
  2. Vilken underbar soffa. Sååå otroligt fin. Vad otroligt duktig du är som gjort den så fin. Jag råkade halka in i din blogg, vad kul. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvarSlett
  3. Den sofaen var nydelig!
    Lekker den ble når dere fikk fikset litt på den og!
    Søteste hunden!
    Minner litt om min lille hvite pelsdott, som helst vil være med overalt!
    Ønsker deg en NydeligFlott start på uka!
    Klem fra Julie :-)

    SvarSlett
  4. For en nydelig sofa også så fin den ble:)
    Og for en nydelig liten hund:)
    Blir spennende å høre hav du bestemmer deg for:)
    Liker så utrolig godt det hvite skap med glass dører du har:)
    Ha en herlig kveld
    Klem Merete

    SvarSlett
  5. Så fine sofaer!! Den til hunden var jo kjempe lekker, så jeg skjønner hun koser seg der!! :)
    Ønsker deg en fin kveld!
    -Mari

    SvarSlett
  6. Aldeles nydelig sofa - og for en herlig hund :)
    Lise

    SvarSlett
  7. Maravilhoso sofá,lindo o movel de 1920,como sempre voce nos presenteia com grandes inspiraçoes,linda noite,Patricia

    SvarSlett
  8. Begge sofaene er nydelige !
    Draumen er å få tak i ein slik...
    Ha ein fortsatt fin kveld :)
    Klem / Janne

    SvarSlett
  9. WOW så nydelige sofaer! Hadde aldri klart og kvitte meg med en av dem. de er jo virkelig et funn!! Ha en fin kveld Vibeke! Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  10. Herligalondon så vakre møbler.....åååååå .....
    Bildene er bare så nydelige og inspirerende og det har jeg sagt MANGE ganger før ja,vet det....MEN en god ting kan ikke sies for ofte!!!
    Nure skjønnas....linselusen....tror han vet hvor vakker han er jeg!
    Ha en fin fin kveld kjære.

    Kiss & love
    Camilla.

    SvarSlett
  11. De var nydelige, begge to! Ikke dårlig å klare å trekke om den! :) ønsker meg en oppskrift på det... :) ble veldig fin umalt :) men jeg er jo veldig glad i mørt treverk også. Den hvite så herlig ut å krype oppi :)

    SvarSlett
  12. Sofaene var veldig fine begge to, men skjønner godt problemet med liten plass, siden jeg selv bor på knøttsmå 56kvm :P

    Ha en fin dag og lykke til med alle drømmene og planene:):)

    SvarSlett
  13. Så nydelige sofaer. Virkelig noen kupp du har gjort der. Kjempenydelige.klem

    SvarSlett
  14. Først må jeg si at du har fantastisk flott blogg, jeg storkoser meg her inne hos deg:) Skjønner godt du har et vanskelig valg foran deg for de er like skjønne begge sofaene dine! Ønsker deg lykke til med valget;)

    Klem Mette

    SvarSlett
  15. Så vackra soffor!!! Och underbara bilder som vanligt. Jag har en Rokkokosoffa...Älskar att vila på den :) Prova det Vibeke. Ha det gott. Kram Anna

    SvarSlett
  16. (⁀‵⁀,) ✿♥♥♥♥♥♥
    .`⋎´✿✿¸.•°♥♥♥♥♥♥
    ✿¸. ♥♥♥♥♥♥

    SvarSlett
  17. Prelepo,sa stilom.Imate sreću što posedujete ovakve komade nameštaja.Romantično.Pozdrav iz Srbije.

    SvarSlett